Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: HS: "Vanhoja käsityksiä kakkostyypin..."  (Luettu 6901 kertaa)

Pete²

• Lentävä kynä
Re: HS: "Vanhoja käsityksiä kakkostyypin..."
« Vastaus #30 : Marraskuu 20, 2008, 00:41:48 ap »

Lainaus:

Lainaus:

...täälläkin monia kakkosia ,jotka ovat sairastaneet pitkään hyväl.pitkäaik.ver.sokerilla ja kuulemma "ei hypoista tietoakaan"...en kyl tosin usko heitä täysin...mut nää d1 vs d2 keskutelut on käyty niin monta krt,et turha niitä jatkaa,mut lääketieteel. FAKTAAHAN kaikki ed.main. ON.  

Sanotaan nyt vielä kerran, että hypot ovat kiinni kakkosilla paljon lääkityksestä. Insuliinineritystä lisäävillä lääkkeillä on erikoisen iso riski saada välillä meheviä hypoja. Olen itsekin kertonut näistä siltä ajalta, kun käytin Amarylia. Inskan käyttäjillä on tietysti myös hyporiski.

.

niimpåämutta rasvis usko pois että minulla:
- amaryll
- 40 yks protaphane
- erittäin tiukka VHH
- erittäin runsas A
(ja tietenkin meta pohjalla koko ajan)

ja jopa näiden yhdistelmät eivät ole aiheuttaneet hypoja (siis alle 3 vs arvoja

En lainkaan kiistä että joillain toisella niitä tulisi herkästikin, mutta minun - ainakin vielä - terhakas maksani tuottaa glukoosia vereen ihan omiksi tarpeiksini - ja usein liikaakin- ihan ilman syötyä hh. Ja pitkiä aikoja.
Kirjattu
D2 tod 98,
ennen paljon pillereitä nyt vain pikaa ja pitkää
YHH max 100 g/vrk miel alle 50 g/vrk

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Marraskuu 20, 2008, 11:47:57 ap »

ai jaa...aina sitä oppi jot.uutta joka pv,en ite tiennykkään,et oon urheillu piltin voimalla ja et oon kuulemma syöny kaikkia muita paitsi D-vitamiinia ja vielä sekin oli uutta,et sä oot "urheilija"...no kai se näppäimistön ääres vemputtaminen on joillekin urheilua.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Marraskuu 20, 2008, 11:49:46 ap »

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

...täälläkin monia kakkosia ,jotka ovat sairastaneet pitkään hyväl.pitkäaik.ver.sokerilla ja kuulemma "ei hypoista tietoakaan"...en kyl tosin usko heitä täysin...mut nää d1 vs d2 keskutelut on käyty niin monta krt,et turha niitä jatkaa,mut lääketieteel. FAKTAAHAN kaikki ed.main. ON.  

Sanotaan nyt vielä kerran, että hypot ovat kiinni kakkosilla paljon lääkityksestä. Insuliinineritystä lisäävillä lääkkeillä on erikoisen iso riski saada välillä meheviä hypoja. Olen itsekin kertonut näistä siltä ajalta, kun käytin Amarylia. Inskan käyttäjillä on tietysti myös hyporiski.

.

- amaryll
- 40 yks protaphane
- erittäin tiukka VHH
- erittäin runsas A

En lainkaan kiistä että joillain toisella niitä tulisi herkästikin, mutta minun - ainakin vielä - terhakas maksani tuottaa glukoosia vereen ihan omiksi tarpeiksini - ja usein liikaakin- ihan ilman syötyä hh. Ja pitkiä aikoja.

no siinähän sitä on taas Heselle;Konradille ym.elävä esimerkki.d1 ja d2 eroista.

Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Marraskuu 20, 2008, 13:49:28 ip »

Olenko minä hyvänen aika jossakin jolloinkin jotenkin väittänyt, ettei D1:llä ja 2:lla olisi eroja? Kysehän on siitä, että D2 on täysin yksilöllinen sairaus, joten on meitäkin joiden tauti ei pitkälle edenneenä eroa ykkösestä millään tavalla. Ja silloin hoitokaan ei ole pätkääkään helpompaa kuin ykkösillä.

Miksi tämä nyt on NIIN vaikeata ymmärtää?
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Pete²

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Marraskuu 20, 2008, 23:24:25 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

.

- amaryll
- 40 yks protaphane
- erittäin tiukka VHH
- erittäin runsas A

no siinähän sitä on taas Heselle;Konradille ym.elävä esimerkki.d1 ja d2 eroista.

Kirjattu
D2 tod 98,

Pete²

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Marraskuu 20, 2008, 23:25:38 ip »

Lainaus:

Olenko minä hyvänen aika jossakin jolloinkin jotenkin väittänyt, ettei D1:llä ja 2:lla olisi eroja? Kysehän on siitä, että D2 on täysin yksilöllinen sairaus, joten on meitäkin joiden tauti ei pitkälle edenneenä eroa ykkösestä millään tavalla. Ja silloin hoitokaan ei ole pätkääkään helpompaa kuin ykkösillä.

Miksi tämä nyt on NIIN vaikeata ymmärtää?

Itse asiassa pitkälle edennyt D2 on varmaan vielä vaikeampi hoitaa kuin D1, kun on se insuliini resistenssikin päällä, insuliinin puutteen lisäksi
Kirjattu
D2 tod 98,

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Marraskuu 21, 2008, 10:54:57 ap »

joo aivan...ihme vaan ku Kelakin on sattunu määrit."vahingossa" invalidihaittaveroasteeksi kakkoselle 20% ja ykköselle 40%(siis jos ei ole komplikaatioita)...ja onhan sehän vähän niinku ite totesit "hypoista ei tietoakaan" vaikeaa varm.monille.
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Marraskuu 21, 2008, 11:20:47 ap »

Onkohan tässä maailmassa  ihan kaikki muu päätetty oikein ja oikeudenmukaisesti?
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Marraskuu 21, 2008, 11:24:48 ap »

sun kannat.varm.kannella esim.oikeuskanslerille ed.mainitusta asiasta,jos koet,et se "on hirvee vääryys". Voin kyl vihjata,et esim.Kela ei tautimääritys/lääkekorvaus ym.luokituksia tee ihan "fiilis" pohjalta.
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Marraskuu 21, 2008, 11:38:34 ap »

Olenko minä noin sitten sanonut? Miksi on mahdotonta ymmärtää, mitä kitjoitetaan?

Sinäkö siis olet todella sitä mieltä, että tämä maailma on täysin oikeudenmukainen kaikissa asioissa? Missään ei olisi korjaamisen varaa? Kaikki Kelan päätökset ovat oikein ja oikeudenmukaisia? Jne.
Kirjattu

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #40 : Marraskuu 21, 2008, 12:41:47 ip »

Lainaus:

sekin oli uutta,et sä oot "urheilija"...no kai se näppäimistön ääres vemputtaminen on joillekin urheilua.

Lopetin aktiivi urheilu urani 13 vuotiaana, mutta doping jäi. Siitä saan kärsiä lopun ikäni.
Kirjattu

Justjoo

• Vanha tekijä
« Vastaus #41 : Marraskuu 22, 2008, 12:56:50 ip »

henkevää keskustelua otsikolla
"Diabeetikko vaelluksella"  

http://www.vaellusnet.com/turinat/viewtopic.php?t=436
Kirjattu
Huono onni ei koskaan muserra sitä, joka ei ole antanut hyvän onnen pettää itseään.

Linkkejä