Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416775 viestiä  •  19914 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Remissiovaihe  (Luettu 9311 kertaa)

ukko68

• Jäsen
Re: Remissiovaihe
« Vastaus #15 : Tammikuu 04, 2009, 21:21:46 ip »

Kannattaa nauttia remissiovaiheesta, minä olen sairastanut 1 vuoden ja 1 kk (diagnoosi 12/-07) ja olen "odottanut" että tää remissio vaihe loppuisi mutta ei se oo vieläkään loppunut, päinvastoin olen joutunut vähentämään novorapidia vieläkin kun meinaa vaan aina mennä matalille.. ihme juttu... protaphanea pistän 10 yks illalla ja ateriainsuliiniksi riitää päivisin 1/3 yksikköä per 10hhg jos ei makaa paikallaan vaan tekee jotain, laiskottelupäivinä 1/2 yks per 10hhg riittää aamuisin tietysti hiukan enemmän. ihme juttu.....
???
No ainakin tässä on se hyvä puoli että olen kerennyt opettelemaan hiilarilaskennan todella hyvin.
Kirjattu

Tanjaleena

• Vieras
« Vastaus #16 : Tammikuu 05, 2009, 10:14:50 ap »

joko mä oon kapinassa pitkää vastaa tai sit en vaan taho lisätä, ku pelkään et se lihottaa.
Kirjattu

Tanjaleena

• Vieras
« Vastaus #17 : Tammikuu 25, 2009, 17:15:23 ip »

ja sitä myöten olin osastolla.
Kirjattu

lapintyttö1992

• Matkailija
« Vastaus #18 : Tammikuu 25, 2009, 17:34:16 ip »

mulla on ollut aikalaista kapinaa välillä tää diabeteksen hoito. ku mulla on tabletti hoito myös, niin yhteen aikaan en syönyt ollenkaan niitä tabletteja ja enkä myöskään pistänyt aina inskaa.

mutta näin jälkikäteen mietittynä tuntuu että sekin vaihe on ollut vain pakko elää.  
Kirjattu

yre

• Vieras
« Vastaus #19 : Maaliskuu 23, 2009, 17:49:24 ip »

Nyt on joku 5kk ollut tauti todettuna ja vieläkin remissiota pukkaa. Laitan lantusta YHDEN yksikön. Eräänä päivänä oli silti sokerit 2,6(oli 4 tuntia 30g sisältäneestä aamupalasta). Ehkä se on sitten normaalia tavallisillakin ihmisillä kun ei tuon määrän insuliinia pitäisi vaikuttaa. Pistän sitä lähinnä tavan vuoksi ja siksi, että lääkäri epäili sen pidentävän remissiota.

Eniten pelottaa se, että alan uskotella itselleni, etten edes sairasta. Tähän voisi nimittäin tottua. Ruuille en kerinnyt pistää kuin pari viikkoa ja siitä lähtien olen elänyt kuin terve. Korkein sokeri mitä on pariin kuukauteen ollut on joku 10. Pitkäaikanen oli 5,2.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Maaliskuu 23, 2009, 20:28:27 ip »

Sulla on kyllä ihan kunnon remissio menossa. Kun mulla oli 5 kk diagnoosista pistin Lantusta 12 - 14 ky ja Novorapidiakin meni parikymmentä yksikköä päivässä. Mutta nauti ihmeessä tuosta vaiheesta. Kyllä sitä sitten ehtii elämänsä aikana kunnolla piikitelläkin, kun remissio loppuu jossain vaiheessa.
Kirjattu

yre

• Vieras
« Vastaus #21 : Maaliskuu 25, 2009, 22:42:53 ip »

Pitikin mennä kehuskelemaan! Puhuin eilen hoitajan kanssa ja käski jättää lantuksen pois. Eilen en siis pistänyt ja tänään oli sokeri 15. Ekaa kertaa moneen kuukauteen yli 10.

Eihän yhden yksikön poisjätön pitäisi mitään vaikuttaa, mutta haimallani on ilmeisesti asenneongelma. Pakko sillä insuliinilla on jotain tekemistä tuon kanssa. Muuten aika hyvä sattuma, että remissio loppuu päivälleen samana päivänä kun lopettaa lantuksen käytön.
Kirjattu

Linkkejä