Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417178 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: D-vitamiinin vaikutus  (Luettu 2426 kertaa)

**DONOTDELETE**

• Vieras
D-vitamiinin vaikutus
« : Lokakuu 29, 2008, 14:16:15 ip »

Pakko tämäkin kysyä ,kun ehtii nyt taas kirjoitteleen
Onko kokemusta/tutkimusta/tietoa kuinka d-vitamiini tehostaa pistetyn insuliinin tehoa tai imeytymistä tai jotain.

Hämmästyin tästä kun aloitimme mini-sun tablettien syönnin koko perhe, ja aamu arvot putosivat pojalla ensimmäisen viikon aikana (parin päivän viiveellä) n 4-5 mmol. Mihinkään muuhun ei tehty mitään muutosta.
Apteekissa sanottiin että näillä aineilla on yhteys, mm kyseinen proviisori(???) on ollut tekemässä jotain insuliinitutkimusta. Voisihan sitä googlettaa,mutta pitkälinjalaisilla voi olla kokemuksia.
Kiitos vaan!
Kirjattu

Yuza

• Vieras
Re: D-vitamiinin vaikutus
« Vastaus #1 : Lokakuu 30, 2008, 12:56:51 ip »

Suosittelen täällä pohjolassa asuville d-vitamiinivalmisteiden popsimista, varsinkin diabeetikoille. Itse olen syönyt niitä jo jonkin aikaa kun todettiin että oli hieman vajausta arvoissa.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Lokakuu 30, 2008, 13:27:37 ip »

Hmm, mulla tulee d-vitamiinia ilman lisiäkin 2,5 kertaisesti se, mitä suositellaan, enpä ole huomannut vaikutusta sokereihin. Tuo luku tulee finndiane-tutkimuksen ruokapäiväkirjan tulkinnasta, sen mukaan saan tosin useimpia muitakin vitamiineja reilusti enemmän kuin olisi tarvetta. Vähän tuota ihmettelin, kun en syö juurikaan hedelmiä ja vihanneksiakin aika vähän  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Yuza

• Vieras
« Vastaus #3 : Lokakuu 30, 2008, 16:16:47 ip »

Sitähän ei oikein tiedetä mikä on "tarpeellinen" päiväannos. Suosituksia on nostettu vähän väliä ja taas ollaan kai nostamassa. Haittaakaan ei pitäisi olla, kunhan ei tolkuttomia määriä syö. Itse otan sellaiset 20-30mg päivässä.
Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07