Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6984 jäsentä  •  418373 viestiä  •  20019 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi JokkeVantaa, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Saisiko tilannetietoa liitosta: Diab.koulussa?  (Luettu 17872 kertaa)

vivianv

• Vieras
Re: Saisiko tilannetietoa liitosta: Diab.koulussa?
« Vastaus #45 : Lokakuu 07, 2009, 21:11:59 ip »

Kyennyt? Pikemminkin halunnut. Nyt kuitenkin vastoin parempaa ymmärrystäni vastaan sinulle vielä kerran.

Pointtihan tässä kaikessa on nimenomaan se, että ne diabeetikot, jotka osaavat ja uskaltavat yleensä saavat asiansa hoidetuksi tavalla tai toisella. Loput sitten pärjäävät miten taitavat, D-liitto ei heistä ole isommin kiinnostunut paitsi jäsenmaksun keräämisvaiheessa ja sinä siis pidät suurimpana syynä siihen sitä, etten minä suostu auttamaan heitä ilmaiseksi, vaikka olen opiskellut jo kohta 2 kuukautta oikiksessa. Selvähän tämä.

En myöskään tämän jälkeen enää ihmettele D-liiton kyvyttömyyttä saada remmiinsä diabeetikoita konkreettisesti jeesaavia asiamiehiä, jos lähtökohtana on, ettei heille maksettaisi mitään, kuten ei ilmeisesti yhdellekään liiton palveluksessa olevalle. Mielessäni elää kuitenkin pieni epäilys, että ehkä olet kuitenkin erehtynyt, vähän niin kuin erehdyit siinäkin asiassa, että Meilahdessa saisi pelkästään kauniisti pyytämällä eteensä Atkins-ruoat.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #46 : Lokakuu 08, 2009, 10:13:39 ap »

minä puhuin MEILAHDEN tapuksessa VHH ruoasta..Atkins ruokaa jos siellä haluaa,niin sietää vähän maksaakin. OLEN siellä ite ollut potilaana pari v.sitten ja ruokatoiveeni toteutettiin ilman mit.lisämaksua. Ite olet puhunut täyttä P-TÄ SEN SUHTEEN esim.miten usein sokereita sairaaloissa mitataan diabeetikoilta siellä yms. Ja Vhh:tahan pystyy sairaaloissa toteuttamaan jopa normaalin sairaalaruoan puitteissa. Kommentti ryhtymisestäsi ilmaiseksi diabetesasiamieheksi liittoon oli piikkiä teikäläisille,jotka AINA arvostelette liittoa ja julk.terv.hoitoa muutenkin ETENKIN AINA YLEISTÄEN ASIOITA,mutta ette ite mitenkään haluaisi maksaa penniäkään vaikka asiat joskut muuttuisivatkin TÄYDELLISIKSI.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #47 : Lokakuu 08, 2009, 11:15:03 ap »

Ja minä laitoin sinne siis kyselyn ruokapuolelle ja vastattiin, että VHH:tä saa, jos maksaa ylimääräistä. Sitten kun kysyin, mitä se maksaa, siihen ei sitten enää vastattukaan. Vastattiin myös, että päivän annoksissa on kasviksia 300-500g, mitä pidän kyllä aika uskomottomana tietona eli siis en usko ennen kuin näen. Viimeksi kun itse olin sairaalassa viime vuonna, oli lautasella pari viipaletta punajuurta ja n 5 dl erittäin pehmeäksi keitettyä valkoista makaronia, lisukkeeksi sai valita tummaa tai vaaleaa leipää. No en ollut kyllä erikoisruokaa pyyytänytkään   mutta kyseessä ei ollut silloin Meilahti.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #48 : Lokakuu 08, 2009, 11:27:50 ap »

Mä söin tuossa pari viikkoa sitten aamiaisen ja lounaan Meilahden osastolla. Normilounaasta olii kyse.

Jos siihen puoleen kiloon lasketaan vihannekset, marjat ja hedelmät (näin olen itse kuvitellut), niin voisihan se täyttyä, koska aamiaisella oli kurkkuviipaleita ja puuron kanssa sokeritonta mehukeittoa. Lounaalla taase oli aika pieni salaattikippo, mutta pastamössössä oli kyllä ainakin parsakaalia ja kukkakaalia seassa, siis ihan selkeästi näkyen. Lisäksi oli jälkkärinä ruusunmarjakeittoa...

Tuon tyyppistä on tarjonta ollut minusta esim Töölössäkin.

Mutta paljonhan ne annokset ulkonäöltään eroavat esim. omista työpaikan ruokailuista saati kotiruokailuista. Esim. itsellä ei jälkkäri kuulu standardisti kuvioihin, mutta noissa ympyröissä se on ainakin itselläni ollut aina mukana, usein koostuen esim. hedelmäsalaateita/kiisseleistä.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #49 : Lokakuu 08, 2009, 11:59:54 ap »

En itse tahdo saada tuota 500g kasviksia täyteen kotonakaan, vaikka mulla on aterialla lautasella usein pelkkiä kasviksia ja lisäksi leivän päällä yritän syödä raakoja kasviksia. Mutta tietty jos mehukeitto lasketaan kasvikseksi, niin yks desi painaa jo 100g. Mutta oli miten oli, jos osastolle saisi sitten ainakin tuoda omia ruokia, jos tarjotut ruoat ei käy, niin hyvä olisi sekin homma. Joillekin osastoille voikin tuoda, niissä on jääkaappi sitä varten.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #50 : Lokakuu 08, 2009, 13:24:55 ip »

Lainaus:

Ja minä laitoin sinne siis kyselyn ruokapuolelle ja vastattiin, että VHH:tä saa, jos maksaa ylimääräistä. Sitten kun kysyin, mitä se maksaa, siihen ei sitten enää vastattukaan. Vastattiin myös, että päivän annoksissa on kasviksia 300-500g, mitä pidän kyllä aika uskomottomana tietona eli siis en usko ennen kuin näen. Viimeksi kun itse olin sairaalassa viime vuonna, oli lautasella pari viipaletta punajuurta ja n 5 dl erittäin pehmeäksi keitettyä valkoista makaronia, lisukkeeksi sai valita tummaa tai vaaleaa leipää. No en ollut kyllä erikoisruokaa pyyytänytkään   mutta kyseessä ei ollut silloin Meilahti.

eikö lautasella TOSIAANKAAN ollut 5 makaronidesin ja parin punajuuren lisäksi mitään muuta??,lihaa yms? (en usko),ehkä nyt ei kannattas aina LIIOITELLA/YLEISTÄÄ...kyllä se nyt vaan on niin,että ihmisen pitää itse myös ilmaista toiveensa tyyliin:"voinko saada hiukan enemmän lihaa,kalaa,salaattia yms.ja vähemmän lisukkeita",KYLLÄ siellä ihmisiä kuunnellaan ihan oikeastikin,etenkin kun perustelee tarpeensa diabeteksella.
..jos ihminen on siinä tilassa,ettei pysty ilmasemaan itseään,niin silloin on ongelmissa muutenkin,MUTTA silloinkin diabeetikolta mitataan sokrut SÄÄNNÖLLISESTI ja niinku sanottu sokeritasapaino ratkasee sairaalahoidossa,oli kyse lyhytaikasesta hoidosta tai muustakin...ja hyvään tasapainoon mahdollista päästä pika/lyhytvaikut.insuliineilla ja hiilareillakin,...moni joutuu pistämään jopa ylimäärästä pikaa,kun kuumeen,tulehduksien,liikkumattomuuden takia sokrut tuppaa nousemaan
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #51 : Lokakuu 08, 2009, 14:59:38 ip »

Oli sen makaronin seassa muutama broilerinsuikale, joita sitten noukin ja siivilöin sieltä seasta   ruoan nimi oli siis pastabroilerilaatikko. Kyselin salaattia, mutta sanottiin, että tänään ei ole. No mulle oli muutama tunti takaperin pistetty vahingossa (siis hoitohenkilökunnan toimesta) 10-kertainen insuliiniannos ja sen ja reaktiivisen seurauksena sokerit oli jo muutenkin sekaisin, niin ettei tuo pastansyönti nyt niin haitannut.
Kirjattu

Linkkejä