Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6984 jäsentä  •  418370 viestiä  •  20018 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi JokkeVantaa, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Saisiko tilannetietoa liitosta: Diab.koulussa?  (Luettu 17871 kertaa)

vivianv

• Vieras
Re: Saisiko tilannetietoa liitosta: Diab.koulussa?
« Vastaus #15 : Syyskuu 25, 2009, 17:02:32 ip »

No olisiko sulla Hese sitten jakaa D-lasten oikeuksien peräämiseen tepsivät keinot, jotka Liitto on ilmiselvästi kuiskinut salatietona sun etuoikeutettuihin korviisi?
Kirjattu

DM1

• Aktiivinen
« Vastaus #16 : Syyskuu 25, 2009, 17:58:18 ip »

Lainaus:

Diabetesliitossa ajetaan/annetaan neuvoa myös apua yksittäisten tapausten suhteen,toki ensin pitää IHAN ITE ottaa yht.sinne liittoon. Juttusi "että ilmaset insuliinit liiton ainoa saavutus"=ET SÄ TODELLA MITÄÄN TAJUA..tai ehkä tajuat,kunhan jankutat vastaan.

KÄÄK, niin kauan kun deeliitto ei ymmärrä, että diabeetikot törmäävät arjessaan välillä suuriin annakkoluuloihin, jotka johtavat esim. irtisanomisiin työstä deen takia, en ole kiinnostunut liitosta. Kun liitto pyrkisi auttamaan ja ns.seisomaan deen takana tai vierellä tuossa tilanteessa, liityn joukkoon. Olen ottanut kyseisessä tilanteessa deeliittoon yhteyttä, jotta asia olisi voitu selvittää(laiton irtisanominen), mutta en saanut muuta vastausta kuin että emme voi tehdä mitään. Tässä yksi esimerkki miksi en kuulu liittoon. Olen myös normielämää elävä dee, en pelkästään sairas...
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Syyskuu 26, 2009, 09:03:11 ap »

Lainaus:

Eiköhän tämäkin ketju kerro omaa karua kieltään siitä, mitä apua Liitosta on tarjolla. Tulostettavia lomakkeita ja maksullisia valistusvihkosia. Niillä sitten vanhemmat yksin kuntalohikäärmettä vastaan kuin Pyhä Yrjö lohikäärmeen kimppuun.

niin,niin ja lässyn,lässyn....varmaan jopa sinä tajuat senkin,että TÄTÄ KP:TA ei olisi olemassakaan ILMAN LIITTOA,mihinkä sä sit pääsit purkamaan jatkuvat julkisen ja terv.huollon uikutuksesi.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Syyskuu 26, 2009, 09:07:38 ap »

Lainaus:

Lainaus:

Diabetesliitossa ajetaan/annetaan neuvoa myös apua yksittäisten tapausten suhteen,toki ensin pitää IHAN ITE ottaa yht.sinne liittoon. Juttusi "että ilmaset insuliinit liiton ainoa saavutus"=ET SÄ TODELLA MITÄÄN TAJUA..tai ehkä tajuat,kunhan jankutat vastaan.

KÄÄK, niin kauan kun deeliitto ei ymmärrä, että diabeetikot törmäävät arjessaan välillä suuriin annakkoluuloihin, jotka johtavat esim. irtisanomisiin työstä deen takia, en ole kiinnostunut liitosta. Kun liitto pyrkisi auttamaan ja ns.seisomaan deen takana tai vierellä tuossa tilanteessa, liityn joukkoon. Olen ottanut kyseisessä tilanteessa deeliittoon yhteyttä, jotta asia olisi voitu selvittää(laiton irtisanominen), mutta en saanut muuta vastausta kuin että emme voi tehdä mitään. Tässä yksi esimerkki miksi en kuulu liittoon. Olen myös normielämää elävä dee, en pelkästään sairas...

kyllä nyt IHMISELLÄ ITELLÄÄNKIN on jotain velvollisuuksia asioittensa suhteen=jos sinut tai joku muu on irtisanottu pelkän D:n takia töistä (ilman,että kuuluu ns.diabeetikoilta kiellettyihin töihin tyyliin lentäjä ym.vastaavat ammatit,joissa vastuuta myös muista ihmisistä),niin kyllä luottamusmiehen tms.kautta asia kannattaa viedä työtuomioistuimeen,ei edes v.2009 pysty työntekijöitä kohtelemaan miten tahansa ja työnantajille rapsahtaa helposti kovatkin rapsut rasistisesta kohtelusta.
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Syyskuu 26, 2009, 15:56:10 ip »

Lainaus:

Tässä taas yksi hyvä tarina elämästä johon olisi tarvittu potilasetujärjestön tukea.
Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #20 : Syyskuu 26, 2009, 16:12:33 ip »

Lainaus:

että TÄTÄ KP:TA ei olisi olemassakaan ILMAN LIITTOA,mihinkä sä sit pääsit purkamaan jatkuvat julkisen ja terv.huollon uikutuksesi.

Ai nyt Liitto on jo ainoa instanssi maailmassa, joka voi, osaa ja tahtoo ylläpitää nettifoorumia. Pientä rajaa nyt!  
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Syyskuu 26, 2009, 17:33:50 ip »

Onko joku sanonut, että on  ainoa? Kannattaisikohan vähän yrittää parantaa luetun ymmärtämistä. Nyt vain sattui olemaan kyse nimenomaan  tästä palstasta.

Kuten jo sanoin, koko tämä D - liiton mollaaminen, haukkuminen ja vähätteleminen on niin järjetöntä, että sellaisen kannattaisi kyllä mennä peilin eteen ja miettiä: 'Olisikohan minussa jotakin vikaa?'
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

vivianv

• Vieras
« Vastaus #22 : Syyskuu 26, 2009, 17:45:11 ip »

Lainaus:

Hese: Onko joku sanonut, että on  ainoa? Kannattaisikohan vähän yrittää parantaa luetun ymmärtämistä. Nyt vain sattui olemaan kyse nimenomaan  tästä palstasta.

Nope, rasvis oli nimenomaan huolissaan siitä, että ilman KP:ta mulla ei olisi paikkaa missä uikuttaa:

Lainaus:

rasvis: TÄTÄ KP:TA ei olisi olemassakaan ILMAN LIITTOA,mihinkä sä sit pääsit purkamaan jatkuvat julkisen ja terv.huollon uikutuksesi

Ja rautalangasta väännetty vastaus kuuluu, että siellä palstalla, mikä olisi olemassa ja missä diabeetikot hengailisivat JOS tätä saittia ei olisi.

Lainaus:

Hese: Kuten jo sanoin, koko tämä D - liiton mollaaminen, haukkuminen ja vähätteleminen on niin järjetöntä, että sellaisen kannattaisi kyllä mennä peilin eteen ja miettiä: 'Olisikohan minussa jotakin vikaa?'

Ei, en koe, että on minun vikani, ettei D-liitto aja diabeetikoiden asiaa (toki omasta mielestään ajaa muttei esimerkiksi monen tähän ketjuun kirjoittaneiden mielestä). Päinvastoin, mielestäni teen palvelusta D-liitolle pitämällä pinnalla Friitan esittämää ajatusta D-potilasasasiamiehen lanseeraamisesta monen muun liiton tapaan että nämä pettymykset liiton suhteen loppuisivat ja jengi innostuisi jäsenyydestä suuremmin joukoin.
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Syyskuu 26, 2009, 18:39:56 ip »

Tuo väitteesi on silkkaa tietämättömyyttä, taikka pahantahtoista panettelua, jota en millään sulata.

Miksi tarvittaiaiin liiton lanseeraama potilasasiamies, kun sellainen on jo joka kunnassa?

Tulee jälleen ohitusliastalle käyttöä. Olen niin kurkkua myöten täynnä tuota saman jankuttamista viikosta, kuukaudesta toiseen.
Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #24 : Syyskuu 26, 2009, 19:06:40 ip »

Ai diabetes-asiamies? Enpä usko eikä siltä vaikuta.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Syyskuu 26, 2009, 20:12:54 ip »

Lainaus:

Miksi tarvittaiaiin liiton lanseeraama potilasasiamies, kun sellainen on jo joka kunnassa?

Oletko Hese joskus yrittänyt saada apua kuntasi potilasasiamieheltä diabetestä koskevassa asiassa? Minä olen yrittänyt. Erittäin huonolla tuloksella  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Lupita

• Vanha tekijä
« Vastaus #26 : Syyskuu 26, 2009, 22:16:28 ip »

Mitkä ovat rasvis ja Hese kytköksenne,kun tunnutte ottavan kritiikin ja parannusehdotukset kovin henkilöhohtaisesti ?

Koetteko, että työtänne ei arvosteta ?

Tämä maailma on tuskin niin "valmis", etteikö parantamisen varaa aina löytyisi, vaikka hyvää työtä olisi pyritty tekemään tähänkin asti ?
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Syyskuu 27, 2009, 12:00:37 ip »

Mitä ihmeen kritiikkiä? Mitä ihmeen parannusehdotuksia?

Kritiikki ja parannusehdotukset ovat aina paikallaan.

Mutta se EI ole kritiikkiä, että hollataan viikosta toiseen: 'Liitto ei tee mitään. Liitto ei ole ikinä tehnytkään mitään.' jne. Puhumattakaan, että tuo olisi parannusehdotus. Sekä se, että vastakkaiset mielipiteet menevät kuin vesi hanhen selästä. Luultavasti niitä ei ole edes luettu, koska sama huuto jatkuu välittömästi.

Miten niin henkilökohtaisesti? Millä tavalla olen tuonut esiin, että tämä olisi henkilökohtaista? Olen yrittänyt tuoda esille sen, että liitossa on tehty valtavasti työtä ja tehdään jatkuvasti. En ole sanonut omasta työstäni yhtään mitään. Niinkuin sitä tämän ikäisellä äijällä enää paljoa olisikaan. Mutta, kun se ei mene perille. Heti seuraavasta viestistä saa jälleen lukea saman virren: 'Liitto ei tee mitään, eikä ole koskaan tehnytkään mitään.'

Eikä maksa vaivaa kommentoida. Olen niin totaalisen kyllästynyt tähän, että en lue enkä kommentoi. Jos haluatte energiaanne haaskata, niin siitä vain vastaamaan, mutta täysin hukkaan heitettyä. Minua ei tällainen 'keskustelu' kiinnosta pätkääkään, enkä siihen enää osallistu.
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Syyskuu 27, 2009, 13:47:11 ip »

Lainaus:

Kritiikki ja parannusehdotukset ovat aina paikallaan.

Minä voin tiivistää parannusehdotukseni yhteen lauseeseen: Haluan nähdä valistavan dinosauruksen sijaan aktiivisesti toimivan jäseniensä etuja ajavan potilasetujärjestön joka alueellisesti raportoi saavuttamansa tulokset.  Painotus sanlla potilasetujärjestö.

Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #29 : Syyskuu 27, 2009, 13:55:54 ip »

Suurin piirtein samoilla linjoilla Mistyn kanssa. Lisäksi vielä keskusjärkestötasolla täysipäiväinen diabetespotilasasiamies, joka auttaa yksittäisiä diabeetikkoja tai tällaisten huoltajia peräämään diabetekseen liittyviä lakisääteisiä oikeuksiaan.

Mietin tässä, että miksi valittu toimintalinja on mikä se on. Ettei vaan pelättäisi, että suututetaan "isot pojat" eli poliittinen eliitti, sen myötä menetettäisi RAY:n ja vastaavien avustukset ja paikka seremoniallisen kansanterveyden edustuspäivällisillä.
Kirjattu

Linkkejä