Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6974 jäsentä  •  418238 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Riikka Lindholm, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Pumppu ja sensorointi  (Luettu 24144 kertaa)

H1

• Vanha tekijä
Re: Pumppu ja sensorointi
« Vastaus #15 : Lokakuu 14, 2008, 21:21:16 ip »

Voisko niissä sensoreissa itsessään olla jotain pielessä? Esim. koko erässä jotain ongelmaa, joka ei sitten vaihtamallakaan tuo muutosta tilanteeseen eli aina vaan tulee "outoja" lukemia...

Mulla oli raskausaikana muutamia sensoreita ja samaa erää 3 tai 4 sensoria. Ne kaikki toimivat jotenkin huonosti, juurin niin että sensorissa korkea lukema ja sormesta mitattuna matala tai toisinpäin.

Laitoin kyselyä edustajalle joka sanoi että voi hyvin olla että koko erässä on jotain ongelmaa (toki olin kokeillut kaikki keinot mitä vaan mieleen tuli, kuten sinäkin mimmi1). Hän lupasi lähettää pari ylimääräistä sensoria hyvitykseksi, tosi minä odottelen tuota pakettia vieläkin....
Kirjattu
DM1, pumpussa Humalog

Kanerva*

• Aktiivinen
« Vastaus #16 : Lokakuu 17, 2008, 22:36:52 ip »

Miten on sensori toiminut?

Voisinkohan minä laittaa tähän vähän omia ihmettelyitä sensorin toimivuudesta?! Nimittäin minulla on ollut nyt reilut kaksi viikkoa Guardian glukoosisensori käytössä, eikä se näytä minulla ollenkaan matalia. Useamman kerran olen mitannut sormenpäsätä matalan (ja on ollut selvät hypo-oireet) alle 3 arvon, mutta sensori on näyttänyt kerran alimmillaan 3,9. Yhden karran en sitten heti korjannut hypoa syömällä vaan annoin sokereiden olla tunnin välillä 2,8-3,3, eikä silloinkaan sensori näyttänyt alle 4 arvoja. Sensorin olen kalibroinut aina ennen ruokailua ja liikuntaa, jolloin sokerit ovat olleet mahdollisimman tasaiset. Sensori kyllä näyttää 4-12 välillä aivan mittarin kanssa yksiin käyviä lukemia, ainoastaan nuo matalat ei toimi.

Ikävä kyllä tämä laite pitää palauttaa ensi viikolla. Tämä kyllä auttaisi sokereiden hallinnassa huomattavasti.
Kirjattu

mimmi1

• Lentävä kynä
  • Ei päivää ilman kipinää...
« Vastaus #17 : Lokakuu 18, 2008, 09:03:27 ap »

Kiva, kun laitoit omia ihmettelyjä  

Mä en osaa tuohon kyllä vastata ollenkaan. Olen itsekin niin ihmeissäni tän sensorin kanssa välistä...

Nyt tänään alkoi sensori näyttää hassuja lukemia, että pitää varmaan tänään vaihtaa sensori uuteen. Se on toiminut nyt viime lauantaista...  Vaiko sunnuntaista.

Mulla purettiin nuo arvot paperille ja siinä näkyi, että oma mittari sekä sensori pelaa hienosti yhteen. Pientä heittoa, mutta pystyn luottamaan sensoriin hyvillä mielin. Ainakin tuossa vatsassa se pelittää tosi hyvin. Ainoastaan mittari ja sensori heittävät silloin, kun sokeri laskee korkealta nopeaan alas sekä sokerien alkaessa nousta hypoista ylös. Silloin sensori ei pysy perässä. Mutta nää kun muistaa huomioida niin hyvä juttu.

Mulla on kamalan syyllinen olo , kun en mittaa sokereita enää sormesta kuin sen 4 kertaa/vrk, vaikka olen raskaana. Tietenkin silloin, jos alkaa olossa tuntua ihmeellisyyksiä... Mutta niin hyvin näyttää lähelle oikeaa arvoa. Tosi kiva juttu Ja kysyinkin asiaa lääkäri käynnillä. Sanottiin, että luota vaan sensoriin, jos olotila vastaa samaa asiaa. Näytti tulosteella niin hyvin samoja arvoja. Saa ne sormetkin levätä.

Muoks. eli tää samainen sensori on toiminut viime lauantai illasta tähän lauantai aamuun. Aika kivasti
Kirjattu
Mimmi1
DM1, pumppuhoito, Humalog

mimmi1

• Lentävä kynä
  • Ei päivää ilman kipinää...
« Vastaus #18 : Marraskuu 01, 2008, 22:36:20 ip »

Himpulat sentään.

Sensorin poiston jälkeen on ihoon tullut nyt kahdesti peräkkäin outo punainen painauma, lähes rikki oleva hiertymä ihossa ja on niin kummallisessa kohdassa eikä ihossa ole tuntunut kipua sensorin ollessa paikoillaan, että mikä ihme se voi olla? Miehen kanssa äsken yritettiin tiirustaa, että mikä kohta voi aiheuttaa tuollaisen verihankauman ja mies epäili, että olisiko se "ampumalaite" aiheuttanut sen, kun sensori asennetaan paikoilleen? Mää en jummarra yhtään.

On sellainen pystysuora viiva ja neulakaan ei ole voinut sitä aiheuttaa, kun on juuri eri suunnassa kuin neula... Tästä ei taas varmaan kukaan ymmärrä mitään, mutta kunhan ääneen mietin!

On kuitenkin teippien alla, että mikään kohta ei suoranaisesti pääse ihoa vasten hankaamaan. Ja tuntokin ihossa on normaali, joten olen entistä enempi ymmälläni???

Hööö  
Kirjattu
Mimmi1
DM1, pumppuhoito, Humalog

mommi

• Aktiivinen
« Vastaus #19 : Marraskuu 02, 2008, 06:59:09 ap »

meidan pojalla tuli alkuun tosi paljon ihottumaa sensorin alueelle. Syyna oli kosteus...poika kun oli innokas kylpija, ja sensori oli aina märkä. Ongelma poistui kun aloimme kuivata sensori alueen kylvyn jälkeen ja vaihdoimme uuden teipin sen päälle.
Kirjattu
It's allright to cry...Raindrops from your eyes may make you feel better.

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #20 : Marraskuu 02, 2008, 12:45:27 ip »

Ilmeisesti kaikki käyttää sensorin päällä sellaista muovista korttipakan kokoista "tarraa"? Onkohan vastaavia saatavana mutta jostain "laastarikankaisesta" materiaalista? Tuo muovi alkaa väkisin kerätä hikeä alleen ja minulla se herättelee bakteerit, päätellen "ei-terveestä tuoksusta" joka tarraa ja sensoria irroitettaessa tulee.   Jotain mikä kuivuu ja hengittää. Paras on ollut ehkä kaksi tavallista metriteipin suikaletta sensorin päälle. Ei vaan ole kovin elegantti ...
Kirjattu

mataleena

• Intoilija
« Vastaus #21 : Marraskuu 02, 2008, 13:23:19 ip »

Poika ei tykännyt tarrasta ollenkaan, koska se kiristi ym liikkuessa. Aluksi laittoi ihoteipin lähettimen yli, jottei väpätä. Nyt ei ole mitään, paitsi se isoteippi uimahallissa suojaamassa pöpöiltä.
Kirjattu

mommi

• Aktiivinen
« Vastaus #22 : Marraskuu 04, 2008, 06:00:23 ap »

Onko teillä sensori käytössä jatkuvasti?
Hieno homma, jos alkavat Suomessa näitä tarjota käyttöön ilmaiseksi!
Kirjattu
It's allright to cry...Raindrops from your eyes may make you feel better.

mataleena

• Intoilija
« Vastaus #23 : Marraskuu 07, 2008, 13:24:41 ip »

Kyllä on, olen kirjoitellut PRT: aloittamisprosessista tuolla lapsipuolella. 6,8% oli hobis ennen PRT:a, se ei ollut syynä. Indikaationa elämänlaadun paraneminen ja mahdollisimman hyvä hoitotasapaino (=tasaisemmat sokerit meidän kohdalla). Sensorointia saamme pitää niin kuin itse koemme tarpeelliseksi eli vaikka jatkuvasti. Varmasti tulemme pitämään myös taukoja.
Kirjattu

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Marraskuu 07, 2008, 22:39:13 ip »

Mulla on nyt just sensorointi menossa.
Antoi äsken hälytyksen,et matala ja kaksi nuolta alaspäin.
Näytti 4.2.
Tarkastin sitten mittarilla ja 12.9.
Aamulla näytti 13.1 sensorilla ja mittarilla 10.9.
aamupalan jälkeen pari tuntia 14 sensorilla mutta omalla mittarilla 8.0.

Kalibroinnit on tehty ja sensori asennettu 6.11.

Nyt kun on viikonloppu ei voi yhteyttä ottaa diabetes polille.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Marraskuu 07, 2008, 22:49:30 ip »

Voiko johtua siitä,että pikkareitten kuminauha ja myös pitkisten painoikin vahingossa siihen kohtaan.???
Kirjattu
G 640+ Humalogi

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Marraskuu 08, 2008, 13:28:13 ip »

Mä en uskalla kokeilla tällä sensoroinnilla oikein mitään erikoista,koska tää on nyt torstaista maanantaihin.Mä syötin sille oikeen arvon ja hetkenpäästä sensori herjas kalibrointi virhe,syötin saman uudelleen.kesken historian tulee teksti historian aloitus.

Maanantaina on diabetes hoitajan ja lääkärin vastaanotto ja purku tilaisuus.

Kiva kun taas kuukautiset sotkee tän päivän aivan totaalisesti.

Tuntuu siltä etten sensorin takia uskalla lähtee kävelylle.

Saman suuntaiset käyrät näkyy olevan,kun 2 ed kerrallakin.

Tasasta pätkää ei tule edes nukkuessa.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Marraskuu 08, 2008, 15:06:26 ip »

Lainaus:

Tuntuu siltä etten sensorin takia uskalla lähtee kävelylle.

Saman suuntaiset käyrät näkyy olevan,kun 2 ed kerrallakin.

Minun mielestäni taas pitäisi elää mahdollismman normaalia elämää ja jättää sensorin vilkuilu vähemmälle, että ne ongelmakohdat normaalissa elämässä tulisivat mahdollisimman hyvin esiin.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #28 : Marraskuu 08, 2008, 15:49:48 ip »

Lainaus:

Toi on kyllä aika masentavaa, ainakin minun mielestä. Sitä 24 tunnin käyrää kun katselee (liikaa), niin sitä miettii välillä että turhaa hommaa koko hoito. Koko ajan se on menossa johonkin suuntaan vaikka kuinka hyvin hoitais. Kolmen tunnin käyrä on paljon armeliaampi  
Kirjattu

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Marraskuu 08, 2008, 18:34:03 ip »

Jep siihen 3h käyrään mäkin olen tyytyväinen.

Perjantaina sain jännittävän puhelinsoiton yllättäen joka myös kohautti tunteita.

Kännyköistä onneksi näkyy kellon aika ja sensorista myös.

Sokerit nousi nopeesti monta millimoolia ja puhelun loputtua laski.

En vaan olis uskonut,et vaikuttaa niin paljon.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Linkkejä