Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Minimed, patterit ja hermot  (Luettu 13270 kertaa)

Piisamirotta

• Veteraani
Re: Minimed, patterit ja hermot
« Vastaus #30 : Syyskuu 29, 2008, 10:47:23 ap »

Minulla on Paradigm 712 käytössäni. Patteri kestää n. 6-8 viikkoa (ellei enemmänkin). Vuorokautinen annokseni pyörii siinä 40-50 yksikön välissä, joten pumppukin on aika "kovilla".

Halytysääneni on matalin mahdollinen, enkä käytä värinähälytystä. Valoa painelen usein enemmän ja vähemmän tarkoituksella.

Minulle on kerran käynyt siten, että koitin pumppuni sisälle vajaata paristoa (kaverilla ei ollut uusia). Pumppu sanoi tööt-tööt siitä hyvästä ja vasta, olisko ollut 6. upouusi patteri, kelpasi sisään. Kaikki ne, joita olin koittanut sisälle, toimivat kyllä myöhemmin pumpussa.

Low battery-hälytyksen jälkeen pumppu taisi kuitenkin toimia ainakin vuorokauden (kaikkea pitää testata ).
Kirjattu
Piisamirotta
DM1 (pumppu, Humalog)
<i>"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo." -Nalle Puh-</i>

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Syyskuu 30, 2008, 08:39:32 ap »

Nelisenkymmentä yksikköä menee per vuorokausi keskimäärin. Yhtenä päivänä oli näköjään mennyt 80   mutta silloin mulla oli tuo räkiskin parhaimmillaan ja verensokerit koko ajan korkealla. Varmaan flunssan takia, ja sitten join koko ajan sokeroitua teetä ja pistin joka kupilliselle...  
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Lokakuu 02, 2008, 13:47:22 ip »

Hyvä veikkaus Antsu1 Mulla menee noin 70 - 90 yksikköä vuorokaudessa. Eli voi hyvinkin olla että enempi kulutus syö paristoja. Kävin just kaupasta ostamassa lisää pattereita (hoitotarviketilaus on vetämässä mutta en viitsi lähteä pattereita sieltä hakemaan tässä tilausta odotellessa)
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Lokakuu 07, 2008, 21:21:01 ip »

No voi sun. Tää mun pumppu on ruennut tosissaan patterisyöpöksi. Patterihatun vaihtamisesta huolimatta kaveri syö pariston 4 - 6 pvässä. Ärgh! Onko muilla tällaista?
Kirjattu

Lelle

• Jäsen
« Vastaus #34 : Lokakuu 07, 2008, 21:43:58 ip »

Mullakaan ei auttanut patterihatun vaihto. Sain kokonaan uuden laitteen (712) ja taas on pelittänyt ihan kunnolla yli vuoden:-)
Kirjattu
D1 vm -84, Paradigm Veo 554 (Humalog)+ itse ostetut sensorit + Victoza

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Lokakuu 07, 2008, 22:56:41 ip »

Kerrotko mitä kautta sait vaihdon? Otitko yhteyttä maahantuojaan vai sairaalaan?
Kirjattu

Lelle

• Jäsen
« Vastaus #36 : Lokakuu 07, 2008, 23:12:39 ip »

Suoraan maahantuojaan olin yhteydessä Meikun ohjeistuksesta. Eivät nikotelleet ollenkaan. Patterihatun vaihtoa ensin kokeilin, mutta siitä ei ollut ollenkaan hyötyä. On tietty heidänkin intresseissä, että käyttäjillä toimivat masiinat ja siitä syystä varmaan koko laite vaihdettiin.
Kirjattu
D1 vm -84, Paradigm Veo 554 (Humalog)+ itse ostetut sensorit + Victoza

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Lokakuu 07, 2008, 23:17:43 ip »

Kiitos tiedosta
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Lokakuu 11, 2008, 16:35:48 ip »

Nyt maanantaina täytyy ottaa yhteyttä Medroniciin. Uudesta patterihatusta huolimatta kaveri kestää nyt 3.5 pvää yhdellä paristolla  
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Lokakuu 12, 2008, 14:01:20 ip »

Nyt mulla ehti pumppu ekan kerran ilmoittamaan haikosta patterista. Ei siinä mitään, vaihto vaan ja kaikki ok

No mä ajattelin, että nytpä sitten pystynkin kertomaan kauanko mulla (siis Spiritissä) yksi patteri kestää Ja kattia kanssa, juuri nyt mä olin unohtanut merkata edellisen vaihon ylös Joten se sitten siitä tiedosta

Katselin, että olen aiemmin vaihtanut patterin noin 5 viikon välein, mutta siis noissa ei ole koskaan ollut mitään ilmoitusta pariston tehon heikkenemisestä.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Lokakuu 14, 2008, 10:59:15 ap »

Soitin Medronicille ja heidän tuotteissan on 4 vuoden takuu. Eli maahantuojan kautta vaihtoa ei tehdä. Meilahti puolestaan suostui heti tilaamaan uuden pumpun. En vain huomannut kysyä millainen kaveri sieltä on tulossa toivottavasti Medronic  
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Marraskuu 27, 2008, 09:26:34 ap »

Lainaus:

Nyt mulla ehti pumppu ekan kerran ilmoittamaan haikosta patterista. Ei siinä mitään, vaihto vaan ja kaikki ok

No mä ajattelin, että nytpä sitten pystynkin kertomaan kauanko mulla (siis Spiritissä) yksi patteri kestää Ja kattia kanssa, juuri nyt mä olin unohtanut merkata edellisen vaihon ylös Joten se sitten siitä tiedosta

Katselin, että olen aiemmin vaihtanut patterin noin 5 viikon välein, mutta siis noissa ei ole koskaan ollut mitään ilmoitusta pariston tehon heikkenemisestä.

Ja nyt sitten on tarkkakin tieto kuinka kauan mulla Spiritissä yksi paristo kestää ennenkuin "heikko paristo" -ilmoitus tulee.

12.10.2008 vaihdoin pariston ja tänään, siis 27.11.2008, tuli ilmoitus heikosta paristosta. Siis kuusi ja puoli viikkoa meni samalla paristolla
Kirjattu
Antsu1

Rouva -77

• Vanha tekijä
« Vastaus #42 : Marraskuu 27, 2008, 09:37:28 ap »

Mulla kestää Spiritissä patteri just ja just 4 viikkoa... Onko sulla Antsu värinähälytys pumpussa? Itse pidän sitä päällä, ja se varmaan kuluttaa pattereita...? No, näinkin olen kuitenkin pärjäillyt....mulla kävi pumppu kerran huollossa, kun rupesi syömään pattereita turhan usein ja ilmoitteli vielä jostakin häiriöstä, mutta nyt on pelittänyt ok.
Kirjattu
D1 vuodesta -92, Spirit-pumpussa Novorapid vuodesta -07.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Marraskuu 27, 2008, 09:43:58 ap »

No juu, on mulla kaikki värinät ja äänet päällä. Ja myöskin käytän paljon (useamman kerran päivässä) niitä hidastettuja ja yhdistelmäboluksiakin. Mielestäni näpelöin muutenkin pumppua melko paljon, mm. tsiikailen vanhojen vuorokausien kokoanismääriä ja bolusten kokoja ym.ym. ja valoakin siinä tulee käytettyä.

Ainoa sellainen pienehkö juttu mulla on vuorokauden kokonaisinskamäärä, joka on keskimäärin 20-25 yksikköä, siis basaali ja bolukset yhteensä.
Kirjattu
Antsu1

mimmi1

• Lentävä kynä
  • Ei päivää ilman kipinää...
« Vastaus #44 : Maaliskuu 16, 2009, 12:22:39 ip »

Tää menee vähän ohi... Mutta mä olen seurannut, kun tää mun minimed on näyttänyt nyt 4vkoa, että patterissa virta loppumassa. Siis ei ole antanut vielä hälytystä, mutta vika palkki on näkynyt 4vkoa.

Insuliini annokset mulla on tällä hetkellä huimat, koska raskaus vaatii enempi. Vrk:n yhteisannokset huitelee 80ky:n tienoilla. Boluksia suurin osa  

Hälyytyksiä mulla on ties kuinka monia ja tosissaan minäkin näpelöin pumppua vähän väliä. Käytän paljon yhdistettyä sekä jatkettua basaalia, jos nää nyt vaikuttaa patterin kulutukseen...

Mä olen nimittäin kantanut mukanani varapatteria joka paikassa (niinku yleensäkin), mutta nyt vielä tarkempaan. Tää ihme patteri vaan kestää ja kestää... Kohta jo reilut 3kk. Ihmettelen, koska normisti patterin vaihto on tehty jo tähän mennessä...

Ja tää on ihan välinejakelusta saatu patteri, täytenä laittetu.

Kirjattu
Mimmi1
DM1, pumppuhoito, Humalog

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59