Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Minimed, patterit ja hermot  (Luettu 13279 kertaa)

applefigure

• Lentävä kynä
Minimed, patterit ja hermot
« : Syyskuu 13, 2008, 11:38:59 ap »

Mulla nimittäin laukesi kaksi viimeksimainittua tänään, kun pumpusta meni paristo. Eihän siinä mitään kummallista ole, sen kuin vaihtamaan virtalähde ja menoksi. Otin välinepussukasta pariston ja laitoin koneeseen. Ei kelpaa. Jaa, no haetaan kaapista paketista aivan varmasti iskemätön paristo. Ei kelpaa, eikä seuraava eikä sitä seuraavakaan. Jumankauta kaikki aivan ehtoja AAA-pattereita, suoraan paketista!!! Vasta seitsemäs paristo oli väkkyrälle mieleen!

Minä en oikeasti tajua sitä, miksi tuo pumppu ei voi hyväksyä "vähän vajaita" paristoja, vaan on aivan ylitarkka niistä! Tuollainen nipotus voisi jossakin tilanteesa käydä vaaralliseksi. Nyt vaan pukkasi ketuttamaan.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Antsu1

• Lentävä kynä
Re: Minimed, patterit ja hermot
« Vastaus #1 : Syyskuu 13, 2008, 12:06:48 ip »

Saako niitä pattereita kuitenkin välinejakelusta niin runsain määrin, ettei tule sen suhteen ongelmia?

Siis niitä service packeja tai millä nimellä niitä nyt Minimedillä kutsutaankaan.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Syyskuu 13, 2008, 12:23:25 ip »

No saa, ja saahan niitä joka kaupastakin tarpeen tullen. Kyse onkin lähinnä periaatteesta ja keljuuntumisesta siihen, että tuo vempula temppuilee ihan kelvollisten pattereiden kanssa. Viittis aina kuljettaa hirveää patteriarsenaalia mukanansa sen takia, että ei koskaan tiedä, mikä patteri diivalle kelpaa ja mikä ei... On sitä sen verran laiskaksi ittensä päästänyt  
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Syyskuu 13, 2008, 12:32:48 ip »

No näinhän se on

Eikä mulla ainakaan tule edes mieleeni seitsemää patteria kantaa "varakamoissa", jos muutamaksi päiväksi vaikka maalle menen. Eikä sieltä välttämättä kauppaankaan hetkessä pörhälletä...

En itse asiassa ole tullut edes ajatelleeksi, ettei tarvikepakkauksen uusi patteri toimisi, toki patteri-lodjun uusi kansikin kuuluu myös aina varavarustukseen, mutta nää vain yksin kappalein

Onkohan tuo ihan yleisempikin ongelma Minimedillä? Meinaan, kun mulle on harkinnassa pumpun vaihto tarkemman basaaliannostelun tarpeen takia. No turha kait vielä miettiä, kun ei ole varmuutta vaihdostakaan
Kirjattu
Antsu1

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Syyskuu 13, 2008, 12:49:09 ip »

Sama täällä lisäksi minimed on kauhea patterisyöppö. Olen jo harkinnut siirtymistä ladattaviin paristoihin ekologisiin syihin vedoten  
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Syyskuu 13, 2008, 12:53:59 ip »

Lainaus:

Onkohan tuo ihan yleisempikin ongelma Minimedillä?  

En kyllä tiedä - mulla on toinen pumppu menossa, ja molemmissa oli samaa ongelmaa. Silloin kun minä sain pumpun, firman edustaja kertoi, että häkkyrä huolii vain aivan ehdan ja käyttämättömän pariston - esimerkiksi jos laittaa pariston jotenkin huonosti pumpun sisään (väärin päin tjtn), sitä ei voi enää laittaa sinne uudelleen, vaan pitää ottaa uusi

Minusta se oli kummallista, ja kysyinkin perusteluita moiseen pelleilyyn. Jotenkin se liittyi käyttövarmuuteen ja turvallisuuteen, mutta en enää ihan tarkkaan muista sitä perustetta.

Joka tapauksessa tämä on minusta muuten erinomaisen pumpun ylivoimaisesti huonoin ominaisuus. Ja tosiaan muuten mun mielestä tämä on ollut tosi hyvä pumppu, että voisit sä ainakin kokeilla sitä...
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Syyskuu 13, 2008, 12:55:49 ip »

Ladattavat ei vissiin käy tuohon(?) Miten mä muistan, että niin olis sanottu. Mutta kun kyseessä on MUN muisti, niin kannattaa ehdottomasti tarkastaa tieto muualta  

Joo ei tämä hirveitä matkoja yhdellä patterilla kulje....
Kirjattu

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Syyskuu 13, 2008, 13:25:25 ip »

Lainaus:

Ladattavat ei vissiin käy tuohon(?) Miten mä muistan, että niin olis sanottu. Mutta kun kyseessä on MUN muisti, niin kannattaa ehdottomasti tarkastaa tieto muualta  

Jos pumppu "haistaa" kerran sisään asetetun, niin kai se haistaa ladatunkin patterin (luulisin).
Ja niitä ladattavia ei muihinkaan pumppuihin suositella, syy lienee enemmän "hygieeninen" kuin tekninen.

Muuten kyllä inhoittava ominaisuus pumpussa tuo kronkelius.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Syyskuu 13, 2008, 16:12:28 ip »

Lainaus:

Jos pumppu "haistaa" kerran sisään asetetun, niin kai se haistaa ladatunkin patterin

Tuollaista minäkin muistelen - mutta kuten sanottu, koska olen hatara päästäni sekä muistin että älyn puolesta, kannattaa ehdottomasti tarkistaa antamani faktat myös muualta  
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Syyskuu 13, 2008, 17:42:01 ip »

Hyvä tietää ettei ladattavia suositella käytettäväksi, olin jo menossa hankkimaan   Jatkamme siis kertakäyttöisillä  
Kirjattu

mimmi1

• Lentävä kynä
  • Ei päivää ilman kipinää...
« Vastaus #10 : Syyskuu 13, 2008, 20:44:20 ip »

Kauanko teillä kestää yksi patteri? Mä olisin huomannut, että noin 6vkon välein täytyisi vaihtaa...

En ole kyllä koskaan kokeillut laittaa "vajaita", joten tuosta ongelmasta en tiedä mitään.
Kirjattu
Mimmi1
DM1, pumppuhoito, Humalog

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Syyskuu 14, 2008, 16:53:49 ip »

Vaihtelee, en kyllä tarkkaan muista, mutta reilusti alle kuusi viikkoa kestää yksi patteri Minimedissä. Oli aika, että mulla paristoja meni viikon välein - mutta se johtui huonosta paristokannesta. Kun viimeksi meni kansi, sain onneksi Medtronicilta myös varakannen mukaan.

Näissä vehjeissähän paristokansi EI tule paristojen mukana tai muutenkaan automaattisesti välinehuollosta.

Juu enkä minäkään ole tieten tahtoen vajaita pattereita koskaan kokeillut - jotenkin sen pumppufirman edustajan kehotus käyttää vain iskemättömiä meni kerrasta perille - mutta tämä vekotin päättää ihan issekseen, mikä on hänelle tarpeeksi täysi ja iskemätön. Siis suoraan paketista otetuista käyttämättömistä paristoista.

Siinä on muuten yksi ongelma lisää. Minulla on siis pumppuun saadut paristot erillään hoitovälinekaapissani, vaikka tavallisia AAA-paristoja ovatkin - ja sitten meillä on tietysti "muuhun käyttöön" ostettuja paristoja toisaalla. Sitten kun tämä vekkula hylkii niitä täysin ehtoja paristoja, minä tietysti laitan ne sinne "muuhun käyttöön" -paikkaan. No, joskus tulee tilanne, että pumppuun pitäisi ottaa paristo sieltä toisaalta, ja joku avulias sielu on purkanut paristoja paketista, onkin taas edessä melkoinen testailu ennen kuin Hänen Pumppuudelleen sopiva paristo löytyy!!! Ei vaarallista, ei kallista, ei juuri mitään sellaista, mistä maailma loppuisi ja bensanhinta nousisi, mutta erittäin ärsyttävää! Söh.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Syyskuu 14, 2008, 17:03:45 ip »

Lainaus:

Näissä vehjeissähän paristokansi EI tule paristojen mukana tai muutenkaan automaattisesti välinehuollosta.

Siis täh, ei tule automaattisesti paristojen mukana? Pitääkö se tilata erikseen pumppufirmalta?

Yhdellä kilpailijalla on aina yhdessä service packissa neljä patteria ja yksi paristokotelon kansi (okey, lisäksi kaksi liitintä katetrin ja inska-ampullin väliin).
Kirjattu
Antsu1

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Syyskuu 14, 2008, 18:50:02 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Siis täh, ei tule automaattisesti paristojen mukana? Pitääkö se tilata erikseen pumppufirmalta?

Yhdellä kilpailijalla on aina yhdessä service packissa neljä patteria ja yksi paristokotelon kansi (okey, lisäksi kaksi liitintä katetrin ja inska-ampullin väliin).

Noh, kyseessä on kaksi erilaista pumppua, joten systeemitkin on erilaiset

terveisin nimimerkki
"molempia pumppuja käyttänyt"

No tätä juuri pähkäilenkin Että mitä uusia muistettavia juttuja tulee kuvioihin mukaan, kun/jos vaihdan pumppua...

Jotenkin olen kuvitellut noita systeemejä kohtuullisen samanlaisiksi, mutta taitaa pieniä eroja sitten olla enemmänkin, siis muussakin kuin esim. annostelutarkkuudessa ja varsinaisessa käytössä.

No varmasti noistakin saa sitten "muistilistan", jos homma tulee ajankohtaiseksi Ja hankintapaikka on se sama välinejakelu, pitää vaan erikseen muistaa tilata
Kirjattu
Antsu1

eltse

• Intoilija
« Vastaus #14 : Syyskuu 14, 2008, 20:00:01 ip »

Lainaus:

Sama täällä lisäksi minimed on kauhea patterisyöppö. Olen jo harkinnut siirtymistä ladattaviin paristoihin ekologisiin syihin vedoten  

Kysyin tätä heti valmistajalta, mutta kuulemma ladattavat eivät käy, testannut en ole.
Meillä kerran ei toiminnut patterit, mutta syynä oli liian löysä kiertäminen, pitää kiertää tosi lujaa kansi päälle.
Yhden ainoan kerran on patteri ilmoittanut olevansa tyhjentymässä, joten en ole kokenut että olisi patterisyöppö.
Pattereita tulee 3kk satsissa enemmän kuin tarvittaisiin.
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59