Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6974 jäsentä  •  418246 viestiä  •  20001 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Riikka Lindholm, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Hiukset?  (Luettu 12287 kertaa)

PateT

• Lentävä kynä
Re: Hiukset?
« Vastaus #45 : Elokuu 16, 2008, 12:46:23 ip »

UPS Ultsi,nyt veit jalat alta!!Kiitos!
t.Pate
(peikko kuiteskin)
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

julia

• Vanha tekijä
« Vastaus #46 : Elokuu 16, 2008, 14:33:39 ip »

Jaa, mä luulen (ja ihotautilääkärikin luulee), että minun hiukseni tippuvat jonkin lääkkeen sivuvaikutuksen vuoksi. Kaksi vuotta ovat hiukset nyt harvenneet ja kerran viikossa avaan lattiakaivon poimiakseni sieltä ison mytyn entistä tukkaani. Päänahka vain paistaa hiusten läpi, vaikka pituutta hiuksille tulee koko ajan lisää.

Nyt vain pitäisi alkaa vaihdella lääkkeitä, jotta se syyllinen löytyisi, mutta en kerta kaikkiaan millään jaksaisi, kun jo Januvia-kokeilu on menossa. Itse epäilen nesteenpoistolääke Diuraminia, mutta kun just nyt en pärjää ilman sitä, niin voi voi sentään.
Kirjattu
"Lujaa laatua LADA"

katjas85

• Vieras
« Vastaus #47 : Elokuu 16, 2008, 18:19:05 ip »

kyllähän diabetes varmasti hoitamattomana vaikuttaa myöskin hiusten kuntoon, koska jos tasapaino on huono ja kroppa "kuivuu" niin kyllä se varmasti myös vaikuttaa hiuksiin.. ainakin itse olen huomannut että jos arvot nousee niin päänahka ainakin kuivuu   ja hiukset on jotenki menny diabeteksen edetessä huonompaan kuntoon vaikka on yrittäny kovasti hoitaa
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #48 : Elokuu 16, 2008, 18:34:59 ip »

Ei ole mullakaan kehumista. Sisäkumi paistaa jos en saa aseteltua karvojani hyvin.  

Vaikka hoitotasapaino on parantunut pumpun myötä ja syön terveellisesti/liikun/käytän vitamiini- ja kalkkitabletteja niin ei hääviltä näytä. Hirveä työ saada hiukset siihen kuntoon, että voi mennä yleiselle paikalle!  

Suuren ihmetyksen vallassa luen näitä kommentteja paksuista hiuksista. Ei se mulla noin mene!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #49 : Elokuu 17, 2008, 20:59:35 ip »

Minulla on hiuksista lähes puolet kadonneet d-aikana, mutta aika paljon niitä on vieläkin. Noin kerran vuodessa on pahempi "sulkasato", joka kestää kuukauden tai kaksi, mutta sitten taas kasvaa uutta tilalle. Kampaajalla pitää käydä leikkauttamassa hiuksia 4-5 viikon välein, muuten kasvaa mallista pois. Luulen, että minulla on vain "paksuhiuksiset geenit".  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

katjas85

• Vieras
« Vastaus #50 : Elokuu 19, 2008, 11:14:53 ap »

että eiköhän aleta suunnitella sellasta insuliinia, mikä tuuhentaa myös tukkaa   diabeteksen hoito ja lääkekehittely menee niin vauhdilla eteenpäin et en ihmettelis yhtää jos ne keksii senki kohta  
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #51 : Elokuu 19, 2008, 22:00:59 ip »

Olen vapaaehtoinen osallistumaan ihmiskokeeseen!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #52 : Elokuu 19, 2008, 22:09:48 ip »

Mun parturi sanoi,että kyllä d-vaikuttaa pitkässä juoksussa hiuksiinkin.
Että ovat sellaiset haperat ja kuivat.

Sanoi myös,että joku reuma ja verenpainelääke yhdistelmä oli vaikuttanut asiakkaiden hiuksiin.Hiukset olivat lähteneet valtavasti.

Sitten lääkitys oli vaihdettu ja taas pitkässä juoksussa hiusten lähtö oli lakannut.

Itselläni on hennot haperat hiukset.
Tosin ovat kyllä luonnon kiharat.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Myy77

• Vanha tekijä
« Vastaus #53 : Elokuu 21, 2008, 18:29:58 ip »

Just ehdin vastata tänne, että hyvin voi hiukset...

Nyt hiuksia lähtee taas kauheasti esim. harjatessa.

Mutta eikös tuolla kuontalollakin ole oma "syklinsä", eli niitä lähtee enemmän silloin, kun ovat kasvuvaiheensa kasvaneet?

Nimim. tukka takana (harjassa, hiuspompulassa, vessan lattialla) ja elämä edessä  
Kirjattu
Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä. (Antoine De Saint-Exupéry)

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #54 : Elokuu 21, 2008, 18:55:28 ip »

Mä olen kuullut, että 4 vuoden välein on oikea "sulkasato". Joskus kyllä tuntuu, että joka vuosi Meillä on onneksi sen laatuiset hiukset, että ei haittaa vaikka harjan puhdistaa lavuaariin. Laskee vähän vettä päälle ja kouraisee hiukset pois siitä viemäriaukolta
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Kata

• Vieras
« Vastaus #55 : Syyskuu 01, 2008, 19:14:31 ip »

Ihan selkeästi hiukset lähtee jaksoittain,mutta onneksi on aina uudet tilalla
Kirjattu