Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416957 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Hoitohuone ??  (Luettu 9048 kertaa)

Myy77

• Vanha tekijä
Re: Hoitohuone ??
« Vastaus #30 : Elokuu 15, 2008, 16:45:33 ip »

Lainaus:

Tää on sitten ihan P***....Ä kun tänne alkaa kirjoitella niin sitten on taas pakko käydä kattoon kuka oli ja mitä mieltä.

Heh, niinpä...  

Lainaus:

Täällä on aina helppo tölväistä ,omasta mielestään älykkäästi, vetoamalla hoitotasapainon olevan AIVAN (nyökytyksiä) jostain muusta kiinni kuin olosuhteista.

Jep, yksilöllistä on diabeteksen hoito...

Osan hoitotasapainoni surkeudesta laitan ihan omaan "piikkiin", osa saattaa olla kiinni olosuhteista.

<--- Esim. minun olisi järkevä pistää pikainsuliini ennen lounasta (koska vs usein korkea), mutta työni luonteen takia (minulla ei ole erillistä ruokataukoa, olen töissä myös ruokailun aikana) on yleensä pakko pistää vasta syömisen jälkeen.

Huonoa hoitotasapainoani en kuitenkaan voi selittää tällä   Vaikka pistäisin ennen lounasta, ei hobikseni varmasti olisi paljonkaan parempi.

En kuitenkaan voi laittaa kaikkea omaan "piikkiinkään", koska esim. aamunkoitolle ja inskan tarpeen muutoksille per vuorokausi en oikeastaan voi tehdä kauheasti monipistoshoidossa. Omasta elämästähän tässä on kyse, joten voitte olla varmoja siitä, että voimavarojeni mukaan olen kaikkeni antanut  

Tsemppiä Garambolalle jatkossa  
Kirjattu
Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä. (Antoine De Saint-Exupéry)

senjuska

• Jäsen
    • www.dsfghj
« Vastaus #31 : Elokuu 15, 2008, 17:57:08 ip »

Vessat on keksitty ei ollu ikinä ongelma ku vaa nostin hihan ylös ja tuikkasin niin teen edelleen.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Elokuu 15, 2008, 17:59:35 ip »

Mä olen sitä mieltä, että mitä ennemmän olet teininä "erilainen" niin sitä ennemmän sinua kiusataan ja tästä voi olla myös seurauksena se, että hoito kärsii. Siis siitä, etten sitten halua nähdäkään sitä hoitohuonetta.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

senjuska

• Jäsen
    • www.dsfghj
« Vastaus #33 : Elokuu 15, 2008, 19:06:13 ip »

Lainaus:

Mä olen sitä mieltä, että mitä ennemmän olet teininä "erilainen" niin sitä ennemmän sinua kiusataan ja tästä voi olla myös seurauksena se, että hoito kärsii. Siis siitä, etten sitten halua nähdäkään sitä hoitohuonetta.

Omastako koemuksesta ton jutun vedit vai?  Sua on vissi itteä kiusattu ku nössöilit. Tai oletko itse täydellisys vai hienohelma?
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Elokuu 15, 2008, 19:13:19 ip »

Lainaus:

Omastako koemuksesta ton jutun vedit vai?  Sua on vissi itteä kiusattu ku nössöilit. Tai oletko itse täydellisys vai hienohelma?

En ollut hienohelma, enkä ainakaan nössö ja ei kai mua tavallista enempää kiusattu, ei ainakaan D:stä Enkä kyllä olis sen paremmin tai huonomminkaan teininä itseäni hoitanut, jos tollasia hoitohuoneita olis ollut. Kyllä se hoito lähtee jos on sujuakseen ja mä aikuistuin vasta n. 5 vuotta sitten  

Kun olin teini, niin olin silloin vielä 2 -pistoshoidolla, ysillä olin viikon sairaalassa, kun vaihdettiin monipistoksille. Kasilla minulle jo ehdotettiin vaihtoa, mutta olin kai liian nössö tai pelkäsin pistämistä luokassa tai muutenkin tuntui vaikealta uudet systeemit. Ysillä olin jo että mitä v...ua muista, minä itte
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

senjuska

• Jäsen
    • www.dsfghj
« Vastaus #35 : Elokuu 15, 2008, 20:14:44 ip »

Lainaus:

Lainaus:

En ollut hienohelma, enkä ainakaan nössö ja ei kai mua tavallista enempää kiusattu, ei ainakaan D:stä Enkä kyllä olis sen paremmin tai huonomminkaan teininä itseäni hoitanut, jos tollasia hoitohuoneita olis ollut. Kyllä se hoito lähtee jos on sujuakseen ja mä aikuistuin vasta n. 5 vuotta sitten  

Kun olin teini, niin olin silloin vielä 2 -pistoshoidolla, ysillä olin viikon sairaalassa, kun vaihdettiin monipistoksille. Kasilla minulle jo ehdotettiin vaihtoa, mutta olin kai liian nössö tai pelkäsin pistämistä luokassa tai muutenkin tuntui vaikealta uudet systeemit. Ysillä olin jo että mitä v...ua muista, minä itte

Vau mikä tarina Oletko nyt tosissa, että olet syntynyt 74?
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Elokuu 15, 2008, 20:23:32 ip »

Valitettavasti Mutta viihdyn hyvin nuoremmassa seurassa
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

senjuska

• Jäsen
    • www.dsfghj
« Vastaus #37 : Elokuu 15, 2008, 20:36:21 ip »

Lainaus:

Valitettavasti Mutta viihdyn hyvin nuoremmassa seurassa

sen nyt on huomattu
Kirjattu

NoraS

• Aktiivinen
« Vastaus #38 : Elokuu 15, 2008, 21:30:57 ip »

Työskentelen nuorten ammatillisessa koulutuksessa ja opiskelijoideni joukossa on myös diabeetikoita. Heistä toisille on ok pistää missä vain, mutta toiset eivät kehtaa mennä edes iltapäivän ilmaiselle välipalalle. En usko että hoitohuone toisi apua näille aremmille kavereille, koska miten he kehtaisivat sinne mennä?!

Omille opiskelijoilleni olen antanut mahdollisuuden tulla pistämään/mittaamaan omaan huoneeseeni, mutta tätä vaihtoehtoa kovin moni ope ymmärtää edes tarjota. Lisäksi olen pitänyt äidillisiä puheita välipalan tärkeydestä varsinkin silloin, kun huomaan opiskelijan sitten syövän siripiriä tms tuossa iltapäiväkolmen aikaan. Mutta opena olen poikkeus, ei läheskään kaikilla ole edes tuttavapiirissä ykkösdiabeetikkoa kun itselläni heitä on kaksi samassa kodissa.

Omaa poikaa kasvatan tietoisesti avoimeksi diabeteksen suhteen. Vs mitataan ihan missä vaan, poika myös pistää ympäristöstä välittämättä.
Kirjattu
Yhden diabeetikon äiti ja toisen vaimo
poika vm01, d1:07
mies vm71, d1:86

Linkkejä