Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6830 jäsentä  •  416036 viestiä  •  19867 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Huimaa hei..., uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Mehulöytö Espanjan lomalta  (Luettu 2197 kertaa)

2405

• Vieras
Mehulöytö Espanjan lomalta
« : Heinäkuu 30, 2008, 14:43:24 ip »

Ulkomaanmatkoilla poika on yleensa juonut light colaa kyllästymiseen asti, kun muita sokerittomia vaihtoehtoja ei tunnu löytyvän.
Heinäkuun Mallorcan loma yllätti positiivisesti, kun kaupoista löytyi Robinsons Fruit Shoot -mehuja http://www.britvic.com/Brand.aspx?id=53
Olivat mukavan kokoisessa pullossa ja sporttikorkki helpotti mukana pitämistä. Näitä kun saataisiin Suomeenkin.
Kirjattu

päivikki

• Aktiivinen
Re: Mehulöytö Espanjan lomalta
« Vastaus #1 : Heinäkuu 30, 2008, 16:03:25 ip »

Minä olen etsinyt muutaman kerran venäjän matkoilla kyselemällä light-limsoja. Mikään kauppa (ainakaan peräkylillä) ei myönnä pitävänsä sellaisia valikoimissaan. Ostin sitten paremman puutteessa ihan 'paikallista' limsaa ja huomasin yllätyksekseni että sokeria ei ollut lainkaan - makeutettu aspartaamilla ja aselulfaami-k:lla. Olen sitten näihin tutustunut rohkeasti ja saanut todeta että lähes kaikki limsat, jotka eivät ole kansainvälisiä 'merkkituotteita' ovat sokerittomia!!!
Yritin sitä sitten udella että miksiköhän moinen 'tietämättömyys' mutta ei siihen saa selkoa...Jotenkin tuntuu että kaupat eivät haluaisi kertoa että kyseessä on keinomakeutettu tuote, mutta ei kai kuitenkaan niin, kun olen nimenomaan sokerittomia kysellyt...
Kielitaito kasvaa kohisten sokeritonta limsaa metsästäessä!! Jo minä vähän ihmettelinkin viime kesänä, että kun sokerit on niin matalalla vaikka olen juonut koko 1,5 litran pullon matkalla. Kotona totuus sitten selvisi, kun aloin tutkailla tyhjää pulloa. Kaloreitakin oli vain 0,jotakin/100 g.   Ja minä kun oli luullut että autoillessa on tullut niin kovasti liikuntaa, että se on pitänyt sokerin kuosissa...
Kirjattu

Linkkejä