Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416765 viestiä  •  19912 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: silmistä asiaa  (Luettu 350006 kertaa)

rouva80

• Intoilija
Re: silmistä asiaa
« Vastaus #15 : Elokuu 11, 2008, 20:36:10 ip »

Toi ettei saa stressata on kyllä vaikeata esim. nyt kun odottaa leikkaukseen. Mutta täytyy yrittää. Mä otin ton silmän peittohoidon käyttöön kun tuntu etten jaksa katsella noita edestakas lilluvia verihyytymiä.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986
levemir&novorapid

julia

• Vanha tekijä
« Vastaus #16 : Elokuu 11, 2008, 22:07:40 ip »

Ystävälläni on kerrassaan korni lohdutuslause: "Asioilla on taipumus järjestyä."

Tämän olen kuullut moneen kertaan ja joka kerta se on sekä ärsyttänyt että naurattanut, sillä siinä piilee se totuuden siemen. Stressaat tai et, niin se Sinun silmäsi on nyt kipeä ja se hoidetaan aikanaan ja homma menee niin kuin menee. Stressaten se kaikki vaan on Sinun kannaltasi rankempaa.

Olen itse täysipäiväinen huolehtija "entäs jos" ja "voi kauheeta, nyt varmaankin" ja "mitähän tästäkin voi seurata". Arg - stressipä hyvinkin! Stressi ei tee hyvää verenpaineelle ja hyytymisarvoille ja silmä voi paremmin ilman stressiä, selvähän se.

Joten eipä kannata ottaa vielä lisästressiä siitä stressaamisestaan vaan ottaa taukoja siihen stressaamiseen. Tee siis kaikkea kivaa, mitä ikinä pystyt siltä silmävaivaltasi, sillä pienikin tauko stressistä helpottaa. Nauru on parasta, meditaatio tai ulkoilukin voi auttaa. Hei, asioilla on taipumus järjestyä!  
Kirjattu
"Lujaa laatua LADA"

rouva80

• Intoilija
« Vastaus #17 : Elokuu 12, 2008, 14:21:39 ip »

Joo mä luulen ettei ne kovin mielellään leikkaa mua ilamn nukutusta. Oon niin kova jännittäjä että laserista en selviä ilman rauhoittavaa esilääkitystä ja pelkässä silmätutkimuksessa mulla on mennyt vintti pimeeksi kesken kaiken. Noloa mut kun ei sille voi mitään.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986
levemir&novorapid

rouva80

• Intoilija
« Vastaus #18 : Elokuu 13, 2008, 20:55:40 ip »

Täällä jatkuu vaan tää piinaava odotus. Olin tänään Taysissa ja ensin taas nää tavanomaiset näöntarkastukset,silmän paineen mittaukset jne. Alan jo suorastaan kyllästyä niihin tämä kun oli 4 kerta kahden viikon sisällä. Lääkäri oli oikein mukava ja pätevä. Oli sitä mieltä että kyllä leikkaus siis se lasiaisenpoisto on edessä. Yleensähän se tehdään vasta kun on ensin seurattu 3-6 kuukautta vuotoja ja ne ei kirkastu. Mutta minulla ei ole kuulemma ihan tavanomaisia lasiaisvuotoja. Ne kai ottaa jotenkin kiinni verkkokalvoon ja kiskoo sitä selvästi irti. Sit vuotoa oli ilmeisesti jopa näkähermossa ja verkkokalvo kaikenkaikkiaan todella rauhattoman näköinen. Mutta vasen oli varsin rauhallinen silti ja sitä lääkärikin ihmetteli mutta hyvä niin,ainakin jotain näkee.
Leikkaavan kirurgin piti tulla katsoon tilanne ja päättää lopullisesti leikkauksesta mutta hän ei sitten päässyt kun oli leikkauksessa. Joten nyt sitten odottelen kotona että soittavat ja pitää olla heti valmis lähteen. Ja edelleenkään en tiedä pääsenkö lauantaina lähtemään ahvenanmaan reissuun. Tosi hauskaa kun siitä on neljän muunkin ihmisen loma kiinni..
Kirjattu
D1 vuodesta 1986
levemir&novorapid

julia

• Vanha tekijä
« Vastaus #19 : Elokuu 14, 2008, 20:16:12 ip »

Niinpä. Odottavan aika on aina pitkä. Ja varsinkin, kun se, mitä odottaa, ei ole mikään huippukivajuttu, niin se odotus tuntuu vielä piinallisemmalta.

Minulla oli näköhermon alueella paljon turvotusta ja jos mitä hässäkkää verkkokalvolla. Verkkokalvosta kannattaa tosiaan pitää kiinni kynsin hampain. Eipä kuulosta siltä, että pääsisit lomailemaan minnekään Ahvenanmaalle. Laiha lohdutus, että tuleehan se ensi kesä lomineen jo vuoden päästä?  

Mutta onhan se silmäsi nyt kaikista tärkein asia, pakko hoitaa kuntoon. Muista pyytää lääkärintodistus sairauslomastasi, saat varmaan matkalipuista rahat takaisin. Ja kesälomasi siirtyy, kun olet sairauslomalla. Voit lähteä sitten syksyllä jonnekin etelään peruutusmatkalle. Ja mitä sinne Ahvenanmaalle, punkit vaan purevat, eikö?  

Eilen lähdin lenkille ja hillitön sadekuuro yllätti. Seisoin läpimärkänä varaston katoksen alla, kun eräs ventovieras teiden ritari poimi minut kyytiin ja vei kotiovelle asti. Kerroin, että minun oli tarkoitus mennä kasvimaallekin käymään, mutta sadepäivä esti. "No, mutta nythän ei sitten tartte kastella ollenkaan, kun sataa!" sanoi tämä mies. Pakko oli nauraa.
Kirjattu
"Lujaa laatua LADA"

rouva80

• Intoilija
« Vastaus #20 : Elokuu 14, 2008, 22:41:54 ip »

Niin kornilta kun tämä tuntuu niin lähden kuin lähdenkin Ahvenanmaalle. Lääkäri oikein hoputti lähtemään. Eivät leikkaa minua pariin viikkoon kuulemma. En tiedä mihin se kiire katosi silmieni kanssa,luultavasti kauheisiin leikkausjonoihin. Ja kai ne sit ovat minua kiireellisempiä. Leikkausta en nyt saa vaikka polvillani pyytäisin. Joten kaipa ne lääkärit sit tietää mitä tekee. Oli se kuitenkin sen leikkaavan kirurgin päätös. Tosin henk.koht.hän ei ole minua tavannut ja silmiäni nähnyt. Sain hänelle ajan 25.maanantaina. Joten samapa tuo on sit lähteä lomalle. Ja kun ei se ole niin kaukana etteikö sieltä päivässä pääsis tänne mantereelle lääkäriin jos tarvis vaatii. Ja otin matkavakuutuksen niin ei oo lääkäriin pääsy ainakaan siitä kiinni. Otan siis viikon loman silmistä (24/7 ne tossa tietysti muistuttaa silti) niin sit taas jaksaa tätä lääkäri- ja sairaalaruljanssia!!
Kirjattu
D1 vuodesta 1986
levemir&novorapid

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Elokuu 14, 2008, 23:03:15 ip »

Hyvää lomaa ja tsemppiä!
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

julia

• Vanha tekijä
« Vastaus #22 : Elokuu 15, 2008, 09:59:59 ap »

Hyvää lomaa ja älä roiku pää alaspäin!!!
Kirjattu
"Lujaa laatua LADA"

rouva80

• Intoilija
« Vastaus #23 : Elokuu 15, 2008, 14:24:18 ip »

Kiitos,kiitos!!!
Mun likkakaveri just perui tulonsa reissuun joten oon lähdössä kolmen miehen kanssa. Mä meinaan pistää ne passaamaan mua eikä toistepäin niin kuin yleensä. Saas nähdä miten siinä onnistun...
Kirjattu
D1 vuodesta 1986
levemir&novorapid

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Elokuu 15, 2008, 22:31:07 ip »

Hyvä asenne!   Nauti lomasta!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

rouva80

• Intoilija
« Vastaus #25 : Elokuu 24, 2008, 21:33:50 ip »

Täällä ollaan palailtu lomalta ja hyvinhän ne miehet mua passasi,tosin oma mieheni ensin selvitti toisille et mikä on "homman nimi" tällä lomalla ja sujuihan se tiskaus ja siivous jne pojilta melkein ilman purnausta.. Nyt sit vaan jännitän huomista kirurgin tapaamista et mikä on silmäni kohtalo. Lähinnä siis että koska leikataan. Ai niin tää täytyy vielä kertoa: laivan taxfreessä oli pikkupoika joka pysähty kun naulittuna eteeni ja tuijotti mustaa silmälappuani ja kysyi aivan tosissaan et "oot sä merirosvo?". Vastasin et "joo oon". Pojan äitiä nauratti enkä minäkään muuta voinut tehdä.  
Kirjattu
D1 vuodesta 1986
levemir&novorapid

rouva80

• Intoilija
« Vastaus #26 : Elokuu 25, 2008, 15:01:31 ip »

Tää on kyllä aivan käsittämättömän hidasta toimintaa taysissa. Taas sama homma kuin vajaa pari viikkoa sitten. Eli ensin hoitajalle ja sitten päivystävä lääkäri katsoi vaikka nimenomaan piti olla aika sille kirurgille. Ja yllätys,yllätys päivystävä lääkäri teki diagnoosin että kyllä tähän sun oikeaan silmään nyt tarvitaan kiireellinen lasiaisleikkaus. Siis kun olen jo saman diagnoosin saanut kolme viikkoa sitten. Ja sitten vihdoista viimein saatiin se kirurgikin paikalle,joka totesi saman. Ja nyt taas kotiin odottelemaan soittoa leikkaukseen. Ei kuulemma tule tälle viikolle vaikka onkin kiireellinen,on siis ilmeisesti kiireellisempiä jonossa. Verkkokalvo on jo kuprulla ja vaarana että se menee ryppyyn jolle ei kuulemma voi paljoa sit enää tehdä. Ei voi kun pitää peukkuja ettei se mene ryppyyn ennen kuin pääsen leikkaukseen. Ja huomenna tämä tyttö pyyhkäisee lappiin kun miehelläkin jatkuu kesäloma. Sieltä pääsee päivässä ajaan kyllä tänne kun leikkausaika tulee. Eikä tarvi kotona istua miettimässä tätä silmää aamusta iltaan. Ja kun jo Rooman matkasta joka piti alkaa nyt torstaina tuli 600 euroa takkiin kun finnair ei maksa takaisin vaikka olis millainen lääkärintodistus kun on reittilento.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986
levemir&novorapid

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Elokuu 25, 2008, 16:07:06 ip »

Voimia, voimia ja voimia sulle!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Elokuu 27, 2008, 10:19:50 ap »

Lainaus:

Ja kun jo Rooman matkasta joka piti alkaa nyt torstaina tuli 600 euroa takkiin kun finnair ei maksa takaisin vaikka olis millainen lääkärintodistus kun on reittilento.

Jos sinulla on jatkuva matkavakuutus (esim. kotivakuutukseen liitettynä), lääkärintodistuksella pitäisi saada matkan peruutuskulut takaisin.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

OlgaO

• Jäsen
« Vastaus #29 : Elokuu 27, 2008, 18:58:35 ip »

Tsemppiä odotukseen! Toivottavasti pääset pian leikkaukseen. Itse olin hieman hankalassa tilanteessa pari viikkoa sitten kun mietin mitä teen: heinäkuussa silmänpaine nousi pienen vuodon seurauksena ja aloitettiin 5 lääkettä siihen. Paineet tasaantuivat ja osa lääkkeistä lopetettiin. Sitten olimme lähdössä Kreetalle lomalle ja lähtöpäivää edeltävänä päivänä silmässä alkoi taas vuoto. Onneksi vuoto meni ohi muutamassa tunnissa ja näkö kirkastui. Soitin kuitenkin Tyksiin silmäpolille että lisäänkö taas painelääkkeitä varmuuden vuoksi kun olen lähdössä matkalle. Hoitaja ja lääkäri käskivät lisätä lääkkeitä ja painottivat ettei lentämistä suositella tällä hetkellä ja että omalla vastuulla lähden matkaan ym. Tätä litaniaa painotettiin ainakin viisi kertaa. No kotona sitten mietin mitä teen ja olin vähän hermona tulevasta matkasta. Lentokoneen noustessa olin aivan kauhusta kankea kun kuvittelin kaikkea mahdollista, aattelin että vuoto alkaa niin pahasti että repii verkkokalvon irti ja paine räjäyttää silmän ... No, mitään ei tapahtunut, ei nousussa eikä laskussa eikä koko lomaviikon aikana vaikka rasitinkin itseäni normaalisti ja vuoto pysyi poissa! Käydessäni silmälääkärillä nyt maanantaina, kysyin hänen mielipidettään lentämisestä. Hän oli sitä mieltä että koska asiaa ei ole tutkittu enempää ja vuoto voi käytännössä alkaa missä vain, niin elä ja lennä! Tätä aion jatkossa noudattaa  
Kirjattu
D1 vuodesta 1982
Levemir ja Novorapid

Linkkejä