Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6960 jäsentä  •  418039 viestiä  •  19985 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi milkavainamo, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: "ns. sairaalassa"  (Luettu 6429 kertaa)

julia

• Vanha tekijä
Re: "ns. sairaalassa"
« Vastaus #30 : Heinäkuu 29, 2008, 21:51:12 ip »

Panikoi oikein kunnolla! Pyydä tavata ennen leikkausta anestesialääkäri ja -hoitaja, jotka ovat läsnä leikkauksessasi. Ole oikein hysteerinen ja pelokas, jotta he varmasti uskovat, että kyseessä on ihan oikea hengenvaarallinen ongelma. Vaadi, vaadi, vaadi. Ole spesiaalipotilas spesiaalivaatimuksineen. On ihan sama, mitä puhuvat takanapäin ("vähänks kahjo potilas"), kunhan Sinulla on turvallinen olo ja virheitä ei satu.

Olen ollut useissa leikkauksissa ja kaikki on mennyt loppujen lopuksi hyvin. Mitä nyt verensokerit putosivat ja olin sekopäisenä hypossa ennen isoa leikkausta nukutuksineen, kun leikkaus yllättäen siirtyi aamusta iltapäivään klo 15.00. Silloin sain glukoosia tipassa vasta leikkaussalissa enkä etukäteen paastotessani osastolla, tokenin kuitenkin tiputuksessa pian. Anestesialääkäri kävi pyytelemässä anteeksi myöhemmin ja kysyi, sainko sotkusta hirveän trauman!

Olen aina kiljunut ja vaatinut surutta kunnon hoitoa ja se on tepsinyt. Suosittelen lämpimästi tätä taktiikkaa muillekin!  
Kirjattu
"Lujaa laatua LADA"

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Heinäkuu 29, 2008, 22:09:46 ip »

Kiitos tiedosta, yritän muistaa, jos jokin operaatio osuu kohdalle
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Heinäkuu 30, 2008, 16:21:06 ip »

Mä kyllä sanon,etten halua mitään actrapiidiä itseeni.
vaan oman pitkävaikutteisen inskan Leviksen.

Jos pistävät actrapidiä alkavat ongelmat.

Leviksen pitäisi pitää sokerit tasaisesti leikkauksen ajan.

Mikäköhän siinä on,että eivät haluaisi sinne pitkää pistettävän.

Ja jos oikein panikoin saan pian tupla annoksen rauhoittavaa.

Kahdessa ekassa leikkauksessa ei ole edes kysytty,että ottaisinko eikä ole annettukaan,enkä ole pyytänytkään.

Pelkään kuolevani shokkiin jos mut nukutetaan!
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Linkkejä

Puolustusvoimat ei muuta päätöstään diabetesta sairastavien varusmiespalveluksesta

Puolustusvoimat vahvisti tänään päätöksensä, että diabetesta sairastavat vapautetaan palveluksesta rauhan aikana. Käytännössä päätös hautaa monen nuoren diabeetikon toiveet asevelvollisuuden suorittamisesta.

Julkaistu 07.02.2020 | 13:29