Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Diabetes ja e-pillerit?  (Luettu 5293 kertaa)

Noctambule

• Aktiivinen
Re: Diabetes ja e-pillerit?
« Vastaus #15 : Heinäkuu 07, 2008, 22:53:46 ip »

Joo   en osaa lukea! Luin ainakin pari kertaa sun viestin, että "enää ei tarvii KUIN parina päivänä maata..." Voi voi.. Vanhuus vai mikä lie iskee...
Kirjattu
Terve järki on kokoelma ennakkoluuloja, jotka ihminen hankkii ennen 18 vuoden ikää.

-Albert Einstein

little wing

• Intoilija
« Vastaus #16 : Heinäkuu 07, 2008, 23:40:26 ip »

nooh, sellasta sattuu, paremmissaki piireissä. ;D
Kirjattu
It's not easy to be me

Eppuli

• Aktiivinen
« Vastaus #17 : Heinäkuu 08, 2008, 11:19:18 ap »

Levyjen peräkkäin syömisestä vain kommentti. Siinä on vissiin kahta erilaista lääkärikuntaa, toiset sanoo että esim max kaksi putkeen, mutta minulle sanoi useampikin lääkäri aikoinaan, että ei ole mitään terveydellistä syytä, etteikö voisi syödä vaikka puolikin vuotta putkeen. Tuolloin oli käytössä Yasmine ja kyllä minä söin usein putkeen esim kesät. Nyt siis minipillerit, eikä enää tätä miettimistä.
Kirjattu
DM1, pumppailija, kilppari sökö

Noctambule

• Aktiivinen
« Vastaus #18 : Heinäkuu 08, 2008, 14:13:04 ip »

Joo tämä käsitys mullakin on... Joku lääkäri joskus kiukutteli että kuukautiset kerran kuussa kuuluu luonnollisena osana naisen elämään eikä tätä "luonnonjärjestystä" saa horjuttaa!

kun taas esim. gynekologikohan se oli kun selitti asian niin, että eihän elimistö TARVITSE kuukautisia mihinkään, vaan ne tulevat kun elimistö on valmistautunut raskauteen, mutta hedelmöitystä ei ole tapahtunut. Ei sen kummempaa. Hän  suositteli max. kolmen levyn syömistä peräkkäin, ettei tulisi tiputteluvuotoa... ( Itelläkin alkaa joskus ihan snadisti tiputtelemaan pitkän menkattoman kauden aikana ja sitten pidän tauon. )
Kirjattu
Terve järki on kokoelma ennakkoluuloja, jotka ihminen hankkii ennen 18 vuoden ikää.

-Albert Einstein

mimmi1

• Lentävä kynä
  • Ei päivää ilman kipinää...
« Vastaus #19 : Heinäkuu 08, 2008, 16:09:03 ip »

Mun on pakko laittaa, että aikoinaan pillerit eivät mulle sopineet. Olin kuin perseeseen ammuttu karhu ja paino nousi n.5kg vaikka liikkui miten paljon tahansa. Ja muutenkin, mä olin kuin eri ihminen. En minä ollenkaan  

Lääkäri jo silloin sanoi, että mä taidan olla aika herkkä lääkkeillekin. Ja se on todistettu.
Kirjattu
Mimmi1
DM1, pumppuhoito, Humalog

Primrose

• Aktiivinen
  • D1 vuodesta 1989 VEO-pumpussa Apidra
« Vastaus #20 : Heinäkuu 08, 2008, 16:22:48 ip »

Itse olen käyttänyt ehkäisyrengasta reilun vuoden ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen:
Ovat todella helppoja ja huolettomia käyttää, enkä tunne rengasta mitenkään. Ehdotonta plussaa myös menkkojen säännöllisyys, kipujen katoaminen, siedettävä vuodon määrä, eikä aiheuta järkyttäviä mielialavaihteluja PMS-ulinoineen ja itkuineen kuten pillerit. Ehkäisyrengas on helpottanut myös eloa ja oloa diabeteksen kanssa, sillä nyt hormonit eivät keinuta samaan malliin sokereitani kuin luomukierrossa. Ainoastaan renkaita käyttäessä taukoviikolla insuliinintarve romahtaa minun kohdallani, mutta kun  pidän yleensä kolme Nuvaringia putkeen, ei noita menkkojakaan tarvitse murehtia kovin usein!
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59