Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Väsymys  (Luettu 7320 kertaa)

Pete²

• Lentävä kynä
Re: Väsymys
« Vastaus #15 : Kesäkuu 14, 2008, 21:24:10 ip »

Jos ei hilareiden vähentäminen auta (joo tiedän ei ole ainut mahdolinen syy) niin kokeile vahvoja B vitamiineja ja Vahavaa Ubikinonia.

Nuo auttoiminua 80 luvulla.

Sittemmin sain ajamis nukahtelun loppumaan jättämällä kaikki hiilarit syömättä ennen pitkää ajomatkaa (tämä oli jo kauan ennen kuin D2 todettiin)

(luento ja palaveri nukahteluun voi toki vaikuttaa luennon ja palaverin sisältö, arvatkaa kuinka vaikeaa on pysytellä hereillä RUK:n sika tylsällä luernnolla jos takana on 5 päivän leiri putki)

Palaverin aloitus kahvilla ja pullalla on varmin keino saada porukka torkkumaan. Pulla sinänsä, mutta myös kahvi jatkuvasti nautittuna pikemminkin lisää kuin vähentää torkkumis taipumusta. (nykyisin en juo kahvia lainkaan eikä torkututa (topsin paljon muutakin on muutettu)

Ja jotta asia ei olisi liian yksin kertaista, niin nykyään jos ajaessa (ajettu vaikkapa 7 - 12 tuntia putkeen) alkaa väsyttää käyn juomassa yhden kupin kahvia, se tehoaa jos ei juo kahvia kuin pari kertaa vuodessa.
Kirjattu
D2 tod 98,
ennen paljon pillereitä nyt vain pikaa ja pitkää
YHH max 100 g/vrk miel alle 50 g/vrk

Kataja

• Intoilija
« Vastaus #16 : Kesäkuu 14, 2008, 23:42:27 ip »

Veden juominen auttaa täälläkin väsymykseen. Palavereissa pieni liikahtelu, venyttely, nouseminen välillä esim. valoja säätämään yms. auttaa myös.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Kesäkuu 15, 2008, 22:16:54 ip »

Mä olen semmonen, että jos on vähänkin hapenpuutetta, niin mä nukahdan. Koulussa maikka sääteli ikkunaa, mun hakotusten mukaisesti Viimeksi olin koulutuksessa päivän ja aamu oli tuskaa, eli kylmä luentosali+hapenpuute sekä tylsä aihe. Nypin itseäni, heijasin ja heiluttelin jalkojani, etten olis nukahtanut
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59