Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: "Sairastamisbasaali omanaan"  (Luettu 2726 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
"Sairastamisbasaali omanaan"
« : Toukokuu 16, 2008, 21:19:26 ip »

Niin, siis jo otsikossa kysymys.

Eli onko teillä esim. flunssapäiviä varten oma basaalivaihtoehto?

Niin ja kuinka paljon teillä yleensä kasvaa inskatarve sairaspäivinä?

Itse olen nyt pumpun aikana ekaa kertaa oikein kunnon flunssa kimpussani. Ja eipä tälläisestä ole muutenkaan pahemmin kokemuksia. Olen nyt yhden päivän säätöjen jälkeen päätynyt basaalin korotuksiin keskimäärin TBA 160-180%. Tällä olen saanut sokerit noin 10:n pintaan.

Edelleen pitäisi ajoittain nostaa vieläkin korkeammalle (silloin, kun normaalisti on se minimi eli 0,2ky/h menossa) ja vastaavasti suurimman annoskoon aikana pitäisi pienentää jonkin verran (ja se suuri on aamuyöstä ollen peräti 0,4ky/h). Herätyksiä ja säätöjä tässä joutuu prosentiin tekemään siis todella paljon. Samankokoinen %-korotus kun muuttaa kokoanismäärää melkoisen erilailla näissä eri perusannoksissa, tyyliin:
100% --- 160% ---- 180%
0,2ky/h - 0,32ky/h - 0,36ky/h
0,3ky/h - 0,48ky/h - 0,54ky/h
0,4ky/h - 0,64ky/h - 0,72ky/h

Toki kyse on toivon mukaan vain yhdestä vähän hankalammasta flunssasta, mutta miten siis muut? Toimitteko vain basaalin %-korotuksilla vai onko teillä toinen basaali tälläistä varten?

Tuntuu, että tää flunssa nostaa inskatarvetta ihan muuten kuin %-perusteisesti, siis enemmän samalla määrällä koko ajan.

Miten muilla???
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Misty

• Lentävä kynä
Re: "Sairastamisbasaali omanaan"
« Vastaus #1 : Toukokuu 16, 2008, 21:39:35 ip »

Mulla esim räkätaudissa sokereiden heittely ei ole "säännönmukaista" eli jos basaalia nostaa kovasti voidaan mennä matalille. Teen yleensä max 0,2 yks noston tuntia kohti. Muuten mittaan useammin ja korjaan tiuhemmilla boluksilla.
Kirjattu

Linkkejä