Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Miten meni vappu?  (Luettu 4304 kertaa)

Hyponyymi

• Veteraani
Miten meni vappu?
« : Toukokuu 02, 2008, 14:00:20 ip »

Vappukertomuksia tänne!

Oma vappuaatto meni rauhallisesti töissä. Päivän päätteeksi olin niin väsynyt, että kävin vaan tylsästi nukkumaan.

Vappupäivänä lakki päähän ja Ullanlinnanmäelle piknikille. Tuli viihdyttyä jopa kuutisen tuntia! Kuoharia vedin kuin pieni sieni ja söin mitä sattui enkä pistänyt kertaakaan. Kai tuo alkomaholi sitten piti sokerit kurissa, kun seikkailivat koko ajan 7-10 mmol/l tietämissä.

Jos otan esimerkiksi yhdenkin lasin punaviiniä, sokeri on seuraavana aamuna noin 2-3 mmol/l matalammalla kuin normiaamuina. Kuohuviiniä vedin tosiaan melkein kokonaisen pullon   ja sokeri oli päinvastoin aamulla korkealla. Onko kenelläkään tähän järkevää selitystä?

Voisikohan johtua tästä diabeteksestä, etten ole koskaan kärsinyt krapulasta? Voin juoda vaikka kuinka reippahasti eikä seuraavana aamuna tunnu missään.

Normisti en alkoholia käytä. Hyvin harvoin. Mutta vappuna!:D
Kirjattu

Hyponyymi

• Veteraani
Re: Miten meni vappu?
« Vastaus #1 : Toukokuu 02, 2008, 14:12:24 ip »

Annapas vielä arvosana vapullesi! 4 on huonoin, 10 on hienoin!
Kirjattu

NoraS

• Aktiivinen
« Vastaus #2 : Toukokuu 02, 2008, 14:24:22 ip »

Gallupissa niukanlaisesti vaihtoehtoja...

Valitsin kotona yksin, vaikka olin oman perheen parissa. Kävimme VPK:lla katsomassa paloautoja ja Plantagenissa shoppailemassa.

Alkoa en nauttinut, kuten en yleensäkään kun olen lasten kanssa kotona.

Sokerit käyttäytyivät... Hmm... Pojalla yllättävän ok. Mies kävi 1,8mmol/l:ssa, ei toennut itsekseen. Ei pystynyt mittaamaan sokruja ite, ei osannut juoda pillillä. Ymmärsi kuitenkin pureskella kun pistin siripiriä suuhun. Onneks sammahti sellaseen asentoon et uskalsi pistää tavaraa suuhun (sohvalla istui, pää eteenpäin retkottaen). Paketti siripiriä, banaani ja kaksi pillimehua => puolen tunnin päästä vs oli 4,7mmol/l.
Kirjattu
Yhden diabeetikon äiti ja toisen vaimo
poika vm01, d1:07
mies vm71, d1:86

Hyponyymi

• Veteraani
« Vastaus #3 : Toukokuu 02, 2008, 14:33:53 ip »

Joo, en jaksanut oikein panostaa...

Onpas teillä ollut hurja vappu! Keillä kaikilla perheessänne on dee?  
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Toukokuu 02, 2008, 16:10:56 ip »

Tuosta alkosta ja sokereista ajatuksia...

Punkku (siis ei mikään makea jälkiruokaviini, vaan ihan perinteinen punkku) onpi aina melkoisen kuivaa, eli hiilareita ei ole. Sitävastoin kuohari onkin toinen juttu, niitä on kuivia/puolikuivia/makeita/..., joten voisko se olla syy sokereiden poikkeavaan käyttäytymiseen? Oliko kuohari kuivaa vai jopa mahdollisesti makekasi luonnehdittua?

Tuosta gallupista Mä vastasin, että Vapunpäivän olin yksin kotona, mutten kyllä kotona ollut kuin osan päivää. Nelisen tuntia meni sauvakävelyn parissa ja kamerallakin oli käyttöä. Mutta tosiaan yksin olin siinä mielessä, että ainoat jollekin lausumani sanat olivat kysely yhdeltä pariskunnalta tuolla naapurikaupungin puolella, että miten pääsen parhaiten xxx kadulle (olin ihan vähän eksyksissä uuden rakennetun pientaloalueen uumenissa ).

No niin, nyt eilisen jatkoille - no ei sentään muuta kuin aurinkoon kaffelle omalle terassille ja Vapun jäljiltä Niittypitkoa maistelemaan
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Hyponyymi

• Veteraani
« Vastaus #5 : Toukokuu 02, 2008, 16:19:20 ip »

Hmmm... Tuo kuohuviini taisi olla tämmöinen:

http://www.viiniweb.net/arvostelut.php?select_type=4&select_country=2&select_wine=1792

En löydä tuosta mistään onko kuivaa vai miten... Oma kommenttini seurueelle oli, että omaan makuuni vähän liian kuivaa (toin siis itse ko. viinin ja taisin kumotakin yksin , kun kaikilla tuntui olevan omat juomingit mukana...)
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Toukokuu 02, 2008, 16:57:21 ip »

No Alkon mukaan kyllä erittäin kuiva, eli ei selittäisi verensokerin nousua, kun se alkoholi kuitenkin on jarruna.

Löytyi Alkon sivuilta:
http://www.alko.fi/tuotteet/fi/580867

Todellakin vain 7g sokeria litrassa, kun jossain toisessa ainakin Alkon kuohuviineihin laskemista on sokeria jopa 90g litrassa. Teit siis makeuden suhteen oivan valinnan, jos sitten vähän kuivalta vaikuttikin
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

MrBlack

• Matkailija
« Vastaus #7 : Toukokuu 02, 2008, 17:10:20 ip »

Lainaus:

Alkoa en nauttinut

Herran jumala, jos sitä nauttisi koko alkon yksinään  
Kirjattu
Life: 30 years @ 100 %/100 years @ 30 %
Kun ei nuku ei tarttee herätä

Hyponyymi

• Veteraani
« Vastaus #8 : Toukokuu 02, 2008, 17:16:07 ip »

Hih, no yleensä valitsen kuivaa ja taisin pyytää tälläkin kerralla kuivaa, mutta tuo oli ehkä siis ihan hitusen liian kuivaa. =D

Hmmm... Ehkä mässääminen sitten selitti sen sokerin nousun, koska tosiaan hiilaria tuli syötyä...
Kirjattu

Matt1

• Vieras
« Vastaus #9 : Toukokuu 02, 2008, 18:27:54 ip »

Kotona olin koko vapun enkä juonut alkoholia tai juhlinut. Kaveri tuli kylään ja sitten pelattiin Wiillä... että ihan sellainen norminörttipäivä...
Kirjattu

NoraS

• Aktiivinen
« Vastaus #10 : Toukokuu 02, 2008, 22:03:33 ip »

Tavallisia nuo miehen hypot... Nyt onneks ovat harventuneet. Kesällä yllättää usein kun ulkona touhuillaan paljon.

Ykköstyyppiä on siis miehellä ja pojalla. Miehellä todettu 15v:na 20 vuotta sitten. Pojalla 6v:na vuosi sitten. Tää homma on jo rutiinia.
Kirjattu
Yhden diabeetikon äiti ja toisen vaimo
poika vm01, d1:07
mies vm71, d1:86

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Toukokuu 03, 2008, 07:33:52 ap »

Kyllä mulla ainakin, kuohari nostaa sokereita, oli se sitten kuivaa tahi ei. Puolikuivan jälkeen sokerit onkin sitten jo taivaissa. En ole selistystä löytänyt asialle.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

mylvija80

• Veteraani
« Vastaus #12 : Toukokuu 03, 2008, 14:20:47 ip »

kotona lasten kanssa, syötiin ihanasta kattauksesta ja illalla  vielä lapset halusivat grillata.
oli koko naapurusto juhlimassa grillikodalla
ja vappupäivänä aikasen aamusta ulkoiltiin lasten kanssa ja käytiin kaverilla syömässä, käytännössä oltiin ulkona koko päivä
lapsilla oli ainaki hauskaa vappuaikaan, sai herkutella
Kirjattu
"On mentävä hirvittävän lähelle toista ihmistä hämärään huoneeseen, ilman yhtäkään asetta ennen kuin voi kuulla kuinka kauniisti vapaus laulaa"
<a href="http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko" target="_blank">http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko</a>

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Toukokuu 03, 2008, 15:01:51 ip »

Nohöh, me oltiin kotona perheen kesken eikä meillä ollut vieraita. Siksi jätin siihen kohtaan vastaamatta... Mutta muuten kiva kalluppi - tulin myös huomanneeksi, että sikäli oli outo vappu, että tuli juopoteltua koko vappuna yhtä paljon kuin "normaalivappuina" alkudrinksuiksi....
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Konrad

• Vieras
« Vastaus #14 : Toukokuu 03, 2008, 18:26:31 ip »

Joo
Kirjattu

Linkkejä