Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Hyötyäkin diabeteksesta - ehkä!!  (Luettu 9180 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Re: Hyötyäkin diabeteksesta - ehkä!!
« Vastaus #15 : Huhtikuu 21, 2008, 14:57:35 ip »

Mulla tosiaan se konkreettisin hyöty tästä D:stä on tällähetkellä se, että myös työnantajani on sitä mieltä, että mun on  saatava oma työhuone - ei siis lykkää minua avokonttoritiloihin

Siihen en sitten otakaan kantaa, ajatteleeko työnantaja enemmän minua vain työtovereitani tuossa Itse toki perustelin myös työkavereiden fiiliksellä nähdessään jatkuvasti erilaisia mittareita ja verisiä lappuja tai kuunnellessaan verenpainemittarin surinoita puhumattakaan siitä, kun tsekkailen pumpun katetria pituudeltaan ilmakuplia etsien (meidän toilettitiloissa ei valo moiseen riitä ).

Olen kohta muuttamassa ja toki täytyy myöntää, että vähän oudolta tuntui lukiessani infosta, ettei kaikille riitä omaa työhuonetta ja että terveydelliset syyt omaavat ovat etusijalla huoneiden jaossa
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Rouva -77

• Vanha tekijä
« Vastaus #16 : Huhtikuu 21, 2008, 15:16:38 ip »

Toihan on ihan huippu etu!!  
Kirjattu
D1 vuodesta -92, Spirit-pumpussa Novorapid vuodesta -07.

Mirjami

• Intoilija
« Vastaus #17 : Huhtikuu 21, 2008, 17:00:48 ip »

Jos paikkakunnalla on yksi ainutkin hyttynen, se takuuvarmasti käy minun kimppuuni! Miehestäni ne eivät välitä tuon taivaallista. On se niin väärin.... tasan eivät käy onnenlahjat!
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #18 : Huhtikuu 21, 2008, 17:13:43 ip »

Vaikka kuinka positiivisesti yritän etsiä, mitä hyötyjä tastä D2:sta minulle on ollut, niin mitään ei tule mieleen.

Jossakin vaiheessa diabeetikoille annettiin etuoikeutettu asema Helsingissä kunnalliseen hammashoitoon. Tämän innoittamana hylkäsin vanhan hammaslääkärini. Pääsinkin pari kertaa kunnallisen hammaslääkärin vastaanotolle. Ilo loppui lyhyeen, kun eduskunnan oikeusasiamieheltä tuli muistutus Helsingille, että euoikeuksissakin on noudatettava lakia. Tähän päättyi kunnallisella hammaslääkärillä käyntini. Olen taas ollut vanhan yksityishammaslääkärini asiakkaana.

Hyttysetkin tuntuvat pistävän samalla lailla kuin ennen diabetesta.
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Huhtikuu 21, 2008, 17:33:46 ip »

Lainaus:

Jos paikkakunnalla on yksi ainutkin hyttynen, se takuuvarmasti käy minun kimppuuni! Miehestäni ne eivät välitä tuon taivaallista. On se niin väärin.... tasan eivät käy onnenlahjat!

Mutta kun teidän paikkakunnallanne ei ole hyttysiä. Ne kaikki satamiljoonaa ja yksi ovat täällä luullen minua maailmankaikkeuden keskipisteeksi.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

mimmi1

• Lentävä kynä
  • Ei päivää ilman kipinää...
« Vastaus #20 : Huhtikuu 21, 2008, 17:40:18 ip »

Lainaus:

Pystyy kieltäytymään ruuasta/herkuista joita ei tee mieli ( esim näyttävät arveluttavilta ) kun pahoittelee että voivoi kun olisin NIIN halunnu maistaa mutta kun ei ole insuliinia mukana/ei ole "ruoka-aika"

Toihan oli huippu. Ja noin mä teenkin aika usein. Ei vaan pälkähtänyt mieleen. Muistuu entisen naapurin kahvileivät pöydässä, joissa selvästi kissankarvoja välissä. Huononäköinen mummeli oli
Kirjattu
Mimmi1
DM1, pumppuhoito, Humalog

Matt1

• Vieras
« Vastaus #21 : Huhtikuu 21, 2008, 19:28:35 ip »

Jaa, että mitäkö hyötyä? No ainakin tulee syötyä säännöllisesti ja terveellisesti. Ja koulussa saa yhden ilmaisen välipalan . En mä kyllä muuta nyt keksi...
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Huhtikuu 22, 2008, 08:40:45 ap »

Lainaus:

harmi vaan kun täällä tsadissa pääsee niin harvoin käyttämään, kun monet ei tiedä, mitä se tarkoittaa.

Toinen, millä monen stadilaisen saa ymmälleen on "pahki"  

Päntiönään, alkukielellä päntiönnään, tarkoittaa tosiaan vähän väliä, yhtenään, jatkuvasti. Käytetään ainakin Pohjois-Pohjanmaalla, alkukielellä Pohojos-Pohojanmaalla.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Huhtikuu 22, 2008, 10:13:59 ap »

Joo, mää ajjoin päntiönnään pylyvääseen pahki  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Huhtikuu 22, 2008, 10:20:54 ap »

JOO nii määki mutten  iha alvariinsa ainaskaa pahki  

Yks mitä olen uteliaana aivan pohtinut,miksi useissa murteissa tavutetaan niin omituisesti   kuten ko-lo-me tai ka-ha-rek-san ym.eikö se ole hankalaa puhujalle;nyt ei tule muita esimerkkejä mieleen.

En itse puhu mitään murretta,muutakuin tätä stadia ja sitäkin silloin,kun on joku "asiaan vihkiytynyt vastassa" muuten yleiskieltä,jossa aika vähän murrelainoja  
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

kimalainen

• Vieras
« Vastaus #25 : Huhtikuu 22, 2008, 12:16:48 ip »

Joo ja siinä murtehes sitten ei sanotakkaa, jotta "sinähän" ettei luultaasi hienostelevaksi. Eli sanotaan "sähän" siis kaksitavuisesti.

Väittäisin ylimääräisten lisien tarkoitukseksi lisätä kuin vauhtia tai enerkiaa puheeseen. Kun se saadaan johonkin rytmihin, siihen tuloo ikäänkuun jonkillaanen niiku resonanssi-ilimiö.
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Huhtikuu 22, 2008, 13:20:57 ip »

Lainaus:

Yks mitä olen uteliaana aivan pohtinut,miksi useissa murteissa tavutetaan niin omituisesti   kuten ko-lo-me tai ka-ha-rek-san ym.eikö se ole hankalaa puhujalle;nyt ei tule muita esimerkkejä mieleen.

Murteettoman kateutta ja luulottelua  

Kolome on palio helepompi ja pyöriämpi sanua ku kolme. Soppii suuhunki palio paremmin, ku ei oo liikaa kulumia. Minen sano kahareksan, ku se on minun suulle liian kulumikas ja leviä. Sanon kaheksan. Siinon taas heleppo sanua nopiasti. Kaheksan.

Päntiönnään jos pahki ajelee joka paikkaan niin tullee pää kipiäksi. Tai ainaki nokka.
Kirjattu

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Huhtikuu 22, 2008, 13:43:03 ip »

Mut miten etelän-mies oppis hiffaamaan ja duunaamaan noi
kaikki hoot ja kolomoset kohalleen ettei tulis vinkkeletä.

ottia tuota
..joskus hää tarkoittannoo että kyllä ja tuas sitten toesaalta että ei, Mihnähän  on ja onkonää tuo oolun Alako vielä aaki...?

Tonni
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Huhtikuu 22, 2008, 13:55:16 ip »

No kokkeileppa Tonni! Sano ensin "kolme" ja sitten "kolome". Eikö ookkin pyöriämpi se kolome? Kyl sä ne fiksuna kundina hiffaat! Mullakin on tapana Stadissa lorviessani tilata Sociksessa "nadi kahvi ja nisu"...
Kirjattu

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Huhtikuu 22, 2008, 14:06:35 ip »

Joo hyvin se skulaa se kolome. on siin snadisti soundii....
Mut "kolomonen vai koloomonen" mist sen voi hiffaa
Kuinka päi rundataan.

Snadit tsufeet matsaa kyl ihan jees,
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

Linkkejä