Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418482 viestiä  •  20021 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Mahatauti. Taas.  (Luettu 18898 kertaa)

Ilppu

• Vieras
Re: Mahatauti. Taas.
« Vastaus #45 : Huhtikuu 11, 2008, 20:28:28 ip »

Kyllä meilläkin meni tauti läpi koko porukasta. Onneks oltiin taudin pahimmassa vaiheessa vähän vuorotellen  
Kirjattu

juselius

• Vieras
« Vastaus #46 : Huhtikuu 11, 2008, 20:34:35 ip »

Meillä myös mä oksensin ja mies voi tosi huonosti, pikkuveli selvisi oksentamatta.

Kyllä pumppuhoidossa on pakko korjata 22 ja jo alempiakin arvoja , ja kyllä mä noin korkeat korjaisin missä hoidossa tahansa... turha kerryttää ketoja ja toisaalta aiheuttaa huonoa oloa. Tämä tietenkin sillä oletuksella että on keino korjata eikä korjauksen kanssa mennä hypoille.

0,6 ketoja ei ole "normaalia" muttei vielä aiheuta muita toimenpiteitä kuin tiivistä seurantaa.

Meillä ei vieläkään hiilarit imeydy vaikka oksentamisesta on jo pari vuorokautta ja tipastakin päästiin toissapäivänä. bolukset ihan minipieniä ja joka päivä silti hypoja. Toisaalta taas viimeyönä kanyyli tukossa ja yli 23 näytti vs mittari. HUOH TÄTÄ!
Kirjattu

Jemaha

• Vieras
« Vastaus #47 : Huhtikuu 13, 2008, 20:08:24 ip »

Hei.

Terveisiä sairaalasta. Torstaina krjoitinkin noista matalista. No, en ehtinyt soittaa edes vielä polille, kun poika ensin ripuloi ja sitten oksensi. Sairaalaanhan siitä sitten tuli lähtö. Tänään päästiin kotiin, eilinen päivä oltiin irti tipasta, mutta yöksi vielä laitettiin.
Nyt koitetaan kotona saada syötyä. Ei vain vieläkään maistu. Nyt kyllä arvot vähän parempia, mutta vielä ei yli kuuden olla kovin montaa kertaa menty. Mutta ei myöskään alle neljän.

Meillä mahatauti oli veljellä myös. Mun miehellä lievänä, mulla vain pahoinvointi.

Nyt uni painaa munkin silmää, kolme erittäin huonosti nukuttua yötä takana.
Kirjattu

henu

• Vieras
« Vastaus #48 : Huhtikuu 19, 2008, 13:56:19 ip »

mulla on ollut paljon mahatautia mutta vain siksi kun on ollut yöllä shokki.en kyllä sairastu helposti kun on diabetes.
Kirjattu

InsuMamma

• Vieras
« Vastaus #49 : Huhtikuu 25, 2008, 15:02:13 ip »

miten kauan teillä ja muillakin jatkui noi matalat taudin jälkeen? Meillä oli pojalla eilen eka oksennustauti illalla ja sokerit seilas 3,9 - 5,6 välillä 4 tuntia. Saatiin niitä ylös aluksi vesi+sokerivedellä,sitten soitin sairaalaan ja saatiin neuvoksi litra vettä 6 tl sokeria ja 1/2 tl suolaa. Tämä pysyikin paremmin sisällä muttei vissiin maistunut hyvältä   Tänään on sitten sokerit tosiaan ihmeelliset, söi tossa pari korppua, pumpulla 0,3 ja sokerit parin tunnin kuluttua 5,6. Uudet korput, eikä insuliinia ollenkaan ja parin tunnin kuluttua n 9. Eilen pidettiin illalla pumppu kiinni 3 tuntia, tietenken yöllä sitten nousi sokerit mutta ne tuli sitten myös alas. Täällä kaksi naattia ihmettelee..
Kirjattu

SatuSinikka

• Vieras
« Vastaus #50 : Huhtikuu 25, 2008, 15:35:01 ip »

Meillä oli eka mahatauti d-lapsella pari viikkoa sitten. Viimeisestä oksennuspäivästä kesti noin 5 vrk ennen kuin ravinto alkoi imeytyä ja voitiin siirtyä normaaleihin inskamääriin.  Eli mun mielestä aika nopeasti.

SatuSinikka
Kirjattu

tiinaw

• Vieras
« Vastaus #51 : Huhtikuu 25, 2008, 17:22:05 ip »

Nyt ja edelliselläkin kerralla noin 2 viikkoa mentiin matalilla oksutaudin jälkeen. Ja näin sanoi lääkärikin että ruoan imeytyminen saattaa häiriintyä jopa kahdeksi viikoksi! Tsemppiä!
Kirjattu

Jemaha

• Vieras
« Vastaus #52 : Huhtikuu 25, 2008, 20:13:00 ip »

no meillä kävi nyt viime kerralla sillai, että oksensi sunnuntaina ja maanantaina, sit tiistai ja keskiviikko tosi matalilla, torstaina taas oksennus ja sairaalaan.

Matalia molemmista mahataudeista tänä vuonna on ollut PITKÄÄN. Eka kerralla oltiin 10 päivää ilman pikainskaa, nyt tällä tokalla 8 päivää. Ja silti ollaan välillä oltu tosi matalilla.

Annoin vielä toipilaanakin aika reilusti noita hiilaripitoisia juttuja, mehut jne kaikki sokerisia ja silti oltiin matalilla... Ei sit taudin jälkeen kuitenkaan heti imeydy.
Kirjattu

Minna80

• Vieras
« Vastaus #53 : Huhtikuu 26, 2008, 06:26:19 ap »

Meillä menee kans 1-2 vkoa ennenkuin pystytään palamaan normaaleihin insumääriin. Muistan sen ensimmäisen mahataudin kun ihmettelin että kun arvot on kaks viikkoa alhaiset vaikkei mitää tautioireita ollukkaan. D-hoitaja sanoi sitten että toisilla voi tosiaan mennä viikko jopa kaksi ennenkuin tila on normaali.  
Kirjattu

InsuMamma

• Vieras
« Vastaus #54 : Toukokuu 06, 2008, 23:54:44 ip »

Kiitos kaikille vastauksista. Meillä meni 6 päivää ja sitten oli taas vanha meno päällä. Tosin siihen vaikutti varmasti se, että kun ekan kerran oksensi torstai iltana piti taukoa seuraavaan maanantai iltaan ja oksensi silloin uudestaan.  Keskiviikkona lennettiin sitten vappua viettämään Suomeen ja silloin iltapäivällä alkoi hiilarit imeytyä ja poika syödä kuin hevonen. Pohjaton nälkä jatkui pari kolme päivää - maisteltiin kaikkia Suomen herkkuja, meille ruisleipä, juustoleipä, savustettu siika jne. Kivaa oli olla mummilassa! Nyt vaan odotellaan seuraavaa matkaa sinne Suomeen
Kirjattu

iitu74

• Vieras
« Vastaus #55 : Toukokuu 08, 2008, 21:53:41 ip »

Meilläkin sitten taas mahatautia. Tällä kertaa kylläkin D-tyttö oksensi vain kerran kahdentoista aikaan yöllä ja silloin sokerit oli jotain viiden pintaan ja ketoaineet 0,8. Pikkusisko alkoi sit oksentaan myöhemmin yöllä ja niitä oksennuskertoja kertyikin sit varmaan viis... Tauti alko tiistain-keskiviikon vastaisena yönä ja siitä lähtien on sit molemmat tytöt olleet itkuisia, kipuisia ja huonolla ruokahalulla varustettuja. Tosiaan tuntuu et tähän tautiin liittyy kovat vatsakivut ja päänsärky   Sokerit on pysyneet jossain 4-6 paikkeilla melkein koko ajan ja päivät D- tyttö on syönyt melkein pelkästään hedelmäsoseita kun muu ei oo mennyt alas, niin tai meni tänään yks mansikkatuutti. En tiedä mitä sitä kohta keksii kun ne alkaa tökkimään( ollaan kokeiltu kiisseleitä, leipää, jogurtteja, sipsejä jne eikä mikään vaan maistu.)... Ja toivon tosiaan et isoveli, isi ja minä masuasukkeineni säästyisimme tältä taudilta, ei vaan jaksais yhtään enempää...
Kirjattu

Seibe

• Vieras
« Vastaus #56 : Maaliskuu 01, 2010, 00:49:30 ap »

Olipa hyvä löytää tämä ketju. Valvoskelen, kun pojalla mahataudin jälkeen on ollut matalia sokereita, enkä oikein uskalla nukkua. Pojalla alkoi keskiviikkona mahatauti, torstaina käytiin sairaalassa, mutta päästiin kotiin kun poika voi ihan hyvin. Nyt kolme päivää olen ihmetellyt matalia sokereita, vaikka poika syö koko ajan paremmin ja paremmin. Olen aika pettynyt sairaalasta saamiini ohjeisiin. Soitin D-hoitajalle kaksi kertaa, hän vain painotti, että perusinska on laitettava normaalisti ja vähän lyhyttäkin. Myöskään lääkäri ei varoittanut näin pitkään jatkuvista matalista. Nyt kun luin tätä ketjua, tajua, että monilla sokerit saattavat olla matalilla jopa pari viikkoa. Sain sairaalasta ohjeet, miten vähentää insuliineja, mutten ole uskaltanut antaa läheskään niin paljon kuin määrättiin. Pojalla on koko päivän sokerit pyörineet 3-4 tietämillä, iltapalan jälkeen tippuivat 2,7. Kun suklaa eikä jugurtti nostanut sokereita, annoin pojalle iltapalaksi sokerinpaloja Tuntuu vain niin älyttömältä, että vaikka olen puolittanut insuliiniannokset ja poika syö jo ihan hyvin, niin sokereita ei saa nousemaan yli 5 sitten millään.
Kirjattu

Linkkejä