Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6962 jäsentä  •  418059 viestiä  •  19987 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi annenanne, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Outo nimimerkki  (Luettu 21293 kertaa)

Yogi

• Veteraani
Re: Outo nimimerkki
« Vastaus #45 : Toukokuu 23, 2008, 08:34:26 ap »

Minä olen aina saarnannut, että näitä metakeskustelupaikkoja ja hömppäketjuja tarvitaan, jotta ne imisivät turhan kohinan pois asiallisista keskusteluista. Olenpa joskus perustanutkin turhan otsikon syötiksi. Jos ihmiset olisivat rationaalisia, hyvin käyttäytyviä olentoja, näitä ei tarvittaisi. Ilmiselvästi näin ei kuitenkaan ole. Tai ehkä parempi, että puhun vain omasta puolestani, minä ainakaan ole.
Kirjattu
Aina napit vastakkain ollaan Pöystin kanssa. Ei ole hyvä tämä Pöysti.

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #46 : Toukokuu 23, 2008, 09:48:43 ap »

Niinpä...
Ilman hömpötystä täällä ei viihtyis vanha erkkikään.
Ovat muuten lukija laskureiden mukaan myös suosituimpia ketjuja.

Tilasto friikki
Tonni

Ps. Ainakin yks Yogin perustama ketju oli erikoisen hauska.
Nimim: hyvät senssit
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #47 : Toukokuu 23, 2008, 09:59:57 ap »

Lainaus:

Ainakin yks Yogin perustama ketju oli erikoisen hauska.
Nimim: hyvät senssit

Tonni puhuu taas vähän mutta viisaita,mä muistelen  hartaudella stadin kielen pamlauksia,kauan unohdettu taitokin  pääsi vähän virkoomaan.Senssi-ym.ketjut tosi hauskoja(mun mielestä)harmitonta huumoriahan kaikki ollut,mutta...

Pikku kevennykset on aina paikallaan,eipä Suomi24-keskustelujen antikaan kummoinen ole(olen poikennut KPn linkkien mukana) esim.Virtsaamistiheys/Kuinka usein on normaalia?
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #48 : Toukokuu 23, 2008, 10:19:07 ap »

Lainaus:

esim.Virtsaamistiheys/Kuinka usein on normaalia?

Pistetään perjantain kunniaksi kunnon gallup asiasta:

Kirjattu

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #49 : Toukokuu 23, 2008, 10:28:01 ap »

Asiallinen perjantaikevennys  
t.Pate
-perjantai pissis-tilastoija
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

Myy77

• Vanha tekijä
« Vastaus #50 : Toukokuu 23, 2008, 18:45:56 ip »

Hauskat kevennysketjut on paikallaan aina! Gallupit varsinkin on kivoja mun mielestä! Onhan meillä dippendaaleilla muutakin turinoitavaa kuin tämä sairastelu  

Mutta turha ilkeily on asia erikseen  

P.S. Tuo Keijun pissi-kalluppi oli hauska...
Kirjattu
Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä. (Antoine De Saint-Exupéry)

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #51 : Toukokuu 23, 2008, 21:37:37 ip »

Terve Myy. Olenkin ihmetellyt, missä mahdat luuhata

Tuo pissillä käyminenhän riippuu   Ei tarkoita mitään sukupuolista, siitä, paljonko juo, onko kylmä vai lämmin, onko jännitystä ilmassa jne.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Paliska

• Intoilija
« Vastaus #52 : Toukokuu 31, 2008, 12:06:17 ip »

Lainaus:

Lainaus:

ei tossa nimimerkissä oo mitään outoa...

Tasokkaasta keskustelusta puheen ollen...

Ei minunkaan mielestä ole... Enkä edes ymmärrä sitä, miksi joku tietty nimimerkki otetaan tuolla tavoin keskustelun / arvostelun aiheeksi ja miksi porukka yleensäkin lähtee mukaan tällaiseen keskusteluun

Onko tämä nyt sitä "tasokasta" keskustelua??

Tasokkaasta keskustelusta puheen ollen...

Nii ja sillon kun joku haluaa puhua diabetekseen liittyvästä aiheesta joka askarruttaa just sillä hetkellä omaa mieltä...  Ja haluis kuulla tämän päivän mietteitä asiasta, niin vastaus on usein miten et "Kato vanhoista keskusteluista..."

Ni onko toikaan oikea toimintaperiaate????
Kymmenen vuoden päästä tääl ei varmaan tolla menolla juttele kukaan ku kaikki vaan lärää vanhoja keskusteluja...

Tä on asia mikä ottaa päähän kohtaus paikalla muuten on hyvä mesta
Kirjattu
Elämä on sarja opetuksia, jotka on elettävä jotta ne voisi ymmärtää!
DM 1 vuodesta 2001---> Nyt hoitona: Accu-Chek Spirit combo pumppu ja novorapid

Paliska

• Intoilija
« Vastaus #53 : Toukokuu 31, 2008, 12:10:25 ip »

käyn oikeesti päivän aikan pissillä vaan max. 4 kertaa onko normaalia? monet sanoo et liian vähän, mut eiks meiän kaikkien keho toimi omalla tavallaan???  
Kirjattu
Elämä on sarja opetuksia, jotka on elettävä jotta ne voisi ymmärtää!
DM 1 vuodesta 2001---> Nyt hoitona: Accu-Chek Spirit combo pumppu ja novorapid

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #54 : Toukokuu 31, 2008, 18:37:02 ip »

Lainaus:

Nii ja sillon kun joku haluaa puhua diabetekseen liittyvästä aiheesta joka askarruttaa just sillä hetkellä omaa mieltä... Ja haluis kuulla tämän päivän mietteitä asiasta, niin vastaus on usein miten et "Kato vanhoista keskusteluista..."

Ni onko toikaan oikea toimintaperiaate????
Kymmenen vuoden päästä tääl ei varmaan tolla menolla juttele kukaan ku kaikki vaan lärää vanhoja keskusteluja...

Jaa-a, mikä sitten kenellekin olisi se parhain toimiva tapa...

Itse tykkäisin, että niitä vanhoja keskusteluja nostettaisiin uudelleen esille jatkamalla niihin omia mietteitään samoista samantyylisistä asioista. Näin itse koen, että kyseinen aihe pysyisi hyvin esillä ja ajatuksia/vinkkejä/kokemuksia olisi siten helpompi seurata.

Eli ei pelkästään luettaisi niitä vanhoja, vaan nimenomaan jatkettaisiin niihin, jolloin nousisivat taas aktiivisiksi.

Ongelmaksi tuossa koen itse lähinnä sen, että niitä vanhija on vaikea löytää, kun ei oikeita hakusanoja löydä. Siihen kompastuu itselläni asia monta kertaa
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Hyponyymi

• Veteraani
« Vastaus #55 : Toukokuu 31, 2008, 19:11:43 ip »

Lainaus:

Itse tykkäisin, että niitä vanhoja keskusteluja nostettaisiin uudelleen esille jatkamalla niihin omia mietteitään samoista samantyylisistä asioista. Näin itse koen, että kyseinen aihe pysyisi hyvin esillä ja ajatuksia/vinkkejä/kokemuksia olisi siten helpompi seurata.

Eli ei pelkästään luettaisi niitä vanhoja, vaan nimenomaan jatkettaisiin niihin, jolloin nousisivat taas aktiivisiksi.

Antsu1:n kanssa täysin samaa mieltä! Itsestäni on tosi jännää ainakin surffailla vanhoja aiheita lukemassa ja joskus nostaa joku itseä kiinnostava aihe ja joskus sellainen, joka voisi ihan yleisesti kiinnostaa palstan porukkaa. Lisäksi vanhojen aiheiden nostamisessa on se hyvä juttu, että niissä voi huomata kehitystä suuntaan tai toiseen. Mielipiteet ja tilanteet saattavat muuttua ja se on aina kasvattavaa ja palkitsevaa, kun huomataan esimerkiksi muutosta hyvään suuntaan.

Toisaalta olen sitä mieltä, että etenkin uusille tulokkaille pitäisi meidän vanhempien (no en nyt ole itsekään täällä vielä pitkään pyörinyt) konkareiden etsiä vaikkapa ne vanhat kejut, jos meillä on sellainen tuntuma, että vanhoista ketjuista saattaisi löytyä jotain jo kertaalleen perinpohjin pohdittua asiaa mikä liittyy uuden tulokkaan kysymykseen. Tästä erityiskunniamaininta nimimerkille "fillari", joka on fillaroinut useammankin kerran vanhojen ketjujen teillä ja nostanut ainakin minulle monta kertaa tarvitsemiani ketjuja esille. Kiitos nimim. fillari!

Uutena ainakin oman muistikuvan mukaan muistelen, että fiilikset olivat palstalle tultaessa sen verran sekametelisoppaa, ettei olisi vähempää voinut kiinnostaa vanhojen keskustelujen etsiminen, kun en ymmärtänyt läheskään kaikki termejäkään, vaikka olinhan diabeteksesta jo melko lailla ottanut selvää heti sairastumisen jälkeen. Heti diagnoosin saatuani luin Duodecimin Diabetes-kirjan kannesta kanteen. Palstauduin vasta tammikuussa.

Mutta takaisin itse aiheeseen. Siis mielestäni me vanhemmat tekijät voisimme laittaa nostoja tai linkkejä avuksi uusille ja nostella muutenkin kiinnostavia ketjuja taas esille. Jos joku vakipalstalaisista kyselee jo kerran puhuttua asiaa, niin saa vanhaakin kaveria auttaa.

Ettemme kuitenkaan ihan muumioituisi, niin en pistä ollenkaan pahakseni uusia ketjuja! Niitä saa ja pitää tulla! Ja mitä tuoreempia ja mielenkiintoisempia aiheita, sen parempi.
Kirjattu

Linkkejä