Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6960 jäsentä  •  418037 viestiä  •  19985 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi milkavainamo, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Outo nimimerkki  (Luettu 21272 kertaa)

applefigure

• Lentävä kynä
Re: Tervetuloa joukkoon kirjavaan :)
« Vastaus #30 : Maaliskuu 27, 2008, 14:17:40 ip »

Tuota noin, Siiri....

En nyt ala lainailla viestisi pätkiä, mutta kun viittasit "eräiden nimimerkkien" antamiin kommentteihin viesteihisi, joita et ollut heille osoittanut, tarkoittaako tuo mahdollisesti sitä, että et pidä suotavana sitä, että viestejäsi kommentoivat tai niihin vastaavat muut kuin ne, joille olet itse vastannut tai viestisi osoittanut? Mitesse sitten sopii siihen, että vastaathan sinäkin jollekin, joka nyt ei ole sinulle viestiä osoittanut?

Lisäksi sallinet minun ihan vienosti huomauttaa, ettet toki ole aivan syytön itsekään sellaisiin viesteihin, joissa viitataan henkilöön ja hänen mielipiteisiinsä. Viittaan tässä nyt vaikka tuohon hh-tasoon, jonka arvelit "eräillä henkilöillä" olevan vähän matalalla. Vaikka viksuna naisena et nimiä mainitsekaan, lienee se kaikilla, jotka "koko ajan täällä roikkuvat" tiedossa, keneen viittaat. Samaista henkilöä suomit aika ravakasti eräässä toisessa, ruokavaliota koskevassa ketjussa, ihan henkilökohtaisesti. Lisäksi aika turhaan leimasit henkilön melko kylmiltään riidankylväjäksi, kun hän kommentoi viestiäsi.

Jos oikein tarkkaan mietit tämän ketjun ensimmäistä viestiäsi, se oli "ääneen ihmettelyäsi" siitä, kuinka tällaisia gallupeja viitsitään tehdä (samaa mieltä kanssasi) ja saati kuinka tällaiseen vielä lähdetään mukaan. Vaikka et nimillä siinä ketään mainitse, eiköhän se ollut aika selvä paheksunnan ele ennen sinua kirjoittaneita kohtaan. Vai miten sen soisit tulkittavan?

Ja mitä erimielisyyksiin tulee - kyllä sellaista täällä käsittääkseni sallitaan ja eri mieltä voidaan olla jyrkästikin ilman, että se menee henkilökohtaisuuksiin tai että täällä ei saisi asioita sanoa kukin tyylillään. Mutta jos otat kaiken viestiesi kommentoinnin jonkinlaisena ilkeilynä ja rajoittamisena tahi dominointina, saat varmasti murehtia ihmisten ilkeyttä maailman tappiin.

Kyllä, ihmetellä saa ääneen, eri mieltä olla saa. Mutta eikö se ole myös jonkinlaista passiivis-aggressiivista kontrollointia, jos sinun ihmettelyitäsi tai mielipiteitäsi ei saa kommentoida ilman, että saa heti päällensä riidanhaastajan viitan?

Ja anteeksi, että nyt sanoin, vaikka et ole minulle itse mitään sanonutkaan.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Maaliskuu 27, 2008, 14:30:31 ip »

Lainaus:

Anteeksi nyt Keiju, ensinnäkin minä kirjoitan täällä huomattavasti harvemmin ja vähemmin kuin sinä!  

So? Onko se jossain kielletty?
Ja saat anteeksi. Minä en jatka tätä tämän enempää. Kiukuttele keskenäsi..

Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #32 : Maaliskuu 27, 2008, 14:39:48 ip »

Kolesteroleistani kommentoin sen verran, että nyt on tullut kokeiltua se, että kaikki ravintoni rasva ei voi olla maitorasvaa ja eläinrasvaa. Sovimme lääkärini kanssa, että palautan oliiviöljyn määrän noin puoleen rasvan sisältämästä energiasta. Tämän pitäisi riittää siihen, että tilanne palautuu entiselleen, eikä lääkitystä edes väläytelty. Tilanne kontrolloidaan puolen vuoden kuluttua.

Tällä ei siis ole mitään tekemistä karppauksen makroravintoaineiden suhteista eikä ole mikään argumentti sitä vastaan, vaan kyse on yksinkertaisesti rasvahappokoostumuksen painottumisesta väärin. En ole syönyt kuten olen opettanut: luonnonrasvoja monipuolisesti. Olen syönyt yksipuolisesti ja valtaosiltaan maitorasvaa, mikä taas johtui kuukausia kestäneestä purkiremonttievakostani ja sen aiheuttamasta ruoanlaittomahdollisuuksien puutteesta. Olosuhteiisiin nähden vs ja hoba ja paino ovat pysyneet silti loistavalla tasolla, kiitos ruokavalion.

Anteeksi, kun taas kirjoitin vhh-viestin. Jos kirjoittaa, se ei ole hyvä, mutta näköjään jos ei kirjoita, niin siitäkin herjataan. Niinpä kirjoitin, minkä kirjoitin ja jätin kirjoittamatta mitä jätin. Seurantaketjuni täällä olen hylännyt jo aikaa sitten, enkä vähiten sen herättämän kiukun takia. Löysihän Siirikin tilannepäivityksen kuitenkin tuolta toisaalta. Mitään en ole salannut.

ja muoks: mulla taitaa olla vieläkin vähemmän viestejä kuin Siirillä.
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Maaliskuu 27, 2008, 15:30:46 ip »

SIIRIN VIESTISTÄ:
Lainaus:

Taustalla on varmasti muita henkilökohtaisia ongelmia tms vai lieneekö peräti verensokerit / hiilarit olleet turhan matalalla

KEIJUN VIESTISTÄ:
Lainaus:

Oho. Olipas aika paksua. Jopa sinulta. Että sinä voit olla eri mieltä mutta jos joku muu sanoo mielipiteensä, niin on ongelmia joko henkilökohtaisesti tai sitten sokereissa??!

SIIRIN VIESTISTÄ:
Niinpäs näköjään tuli taas paksua sinultakin... En nimittäin   kirjoittanut missään noin!! Ei pidä vääristellä toisten sanomia...

Ensimmäiseen lainaukseen viitaten:KUKA hiivatti kirjoittaa Siirin tunnuksilla???????
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

novorapid

• Vieras
« Vastaus #34 : Maaliskuu 27, 2008, 16:26:10 ip »

Lainaus:

Minä en ihmettele ollenkaan jos nimimerkki "novorapid" ei enää haluaisi kirjoittaa tänne - onhan vastaanotto melkoinen, kun hänen nimimerkkinsä toivotetaan heti alkajaisiksi tervetulleeksi viestillä "Outo nimimerkki" ja sen perään on vielä galluppi hänen nimimerkkivalinnastaan.

Lainaus:

Jahhah, täytynee tästälähin pitää sormensa kurissa ja herran nuhteessa  Muuten voi näemmä ihan menettää virtuaalihenkensä

Eipä tässä nyt ole mitään vahinkoa tapahtunut kenellekään. Melkoinen sota tyhjänpäiväisestä asiasta - mikä nyt ei ole mitenkään epätavalinen keskustelupalstailmiö.

Lainaus:

Lainaus:

Onneksi "novorapid" voi halutessaan luoda itselleen toisen nimimerkin - onhan niitä täällä muillakin!

Kyllä.

No joo, tuskin nyt sentään tarvitsee.

Lainaus:

"Novorapid", toivottavasti et kuitenkaan poistu kokonaan täältä - ...

Lainaus:

Toivon aivan samaa...

Jos joku ei ole ehtinyt ensin, niin palailen varmaan asiaan noin puolen vuoden kuluttua, kun III-vaiheen kliinisistä testeistä Oral-lyn:illä alkaa tulla tulkosia.

Rauhaa.
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Maaliskuu 27, 2008, 17:21:05 ip »

Tässä näyttää olevan se ongelma, että toinen tarkoittaa kommentinsa pelkästään tämän keskustelunavauksen sisälle ja toiset tulkitsevat sen laajasti koko nimimerkin kirjoittelua tällä palstalla koskevaksi.

ja toisinpäin  

Paljon tulkinnanvaraisuuksia  
Kirjattu

ovkh56

• Jäsen
« Vastaus #36 : Maaliskuu 27, 2008, 18:48:09 ip »

Miten olis TIME OUT?
Kaikki rauhoittuu bokseissaan.
Tami Tammisen sanoin "muistetaan prinsiipit"
Kirjattu
-kiiruhda hitaasti-

zebra1

• Lentävä kynä
Re: Outo nimimerkki
« Vastaus #37 : Maaliskuu 27, 2008, 19:43:43 ip »

Hyi minä Zebra, hyi
Keiju, mutta hyi varsinkin EOJ! Millaista piilomainontaa täällä onkaan!
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Maaliskuu 27, 2008, 20:05:13 ip »

Lainaus:

Tässä näyttää olevan se ongelma, että toinen tarkoittaa kommentinsa pelkästään tämän keskustelunavauksen sisälle ja toiset tulkitsevat sen laajasti koko nimimerkin kirjoittelua tällä palstalla koskevaksi.

ja toisinpäin  

Just niin näyttää olevan
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

NoraS

• Aktiivinen
« Vastaus #39 : Maaliskuu 31, 2008, 09:28:42 ap »

Tämä viesti on teille KAIKILLE (ei siis vain EOJ:lle)!

No huh teidän kanssa. Että jaksatte tyhjänpäiväisestä asiasta tapella.   Onnkesi tämä on virtuaalista, jos kasvokkain törmäisitte, voisi tulla pahaa jälkeä. Kuka mollaa eniten ja ketä?

Vai onko se lähimmäisen rakkautta olla huolissaan "novorapidin" tulevaisuudesta? Jos novorapid saakin syytteen sen jälkeen kun ko. tuotemerkin suosio hiipuu nimimerkin kirjoittelun takia... Hei herätkää!!!  
Kirjattu
Yhden diabeetikon äiti ja toisen vaimo
poika vm01, d1:07
mies vm71, d1:86

kriisikko

• Vieras
« Vastaus #40 : Maaliskuu 31, 2008, 18:48:49 ip »

Hyvä, NoraS, kiitos napakasta kannanotosta. Onneksi ollaan virtuaalimaailmassa.
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Huhtikuu 01, 2008, 17:54:26 ip »

Lainaus:

Tämä viesti on teille KAIKILLE (ei siis vain EOJ:lle)!

No huh teidän kanssa. Että jaksatte tyhjänpäiväisestä asiasta tapella.  

Niin hyi meitä, eikös olekin tyhjänpäiväinen asia, että sinunkin piti ottaa kantaa  
Kirjattu

NoraS

• Aktiivinen
« Vastaus #42 : Huhtikuu 01, 2008, 22:10:57 ip »

Toki, aina pitää olla mielipide! Sillä eihän missään ole mitään mieltä jos ei ole mitään mieltä  
Kirjattu
Yhden diabeetikon äiti ja toisen vaimo
poika vm01, d1:07
mies vm71, d1:86

upi

• Veteraani
« Vastaus #43 : Huhtikuu 06, 2008, 17:45:52 ip »

Koirat haukkuu, karavaani kulkee.

Nimimerkkisi on sinun, aivan kuin minun nimimerkki on minun.

upi = united press international tai urheilu press idrot.
onhan näitä.

upi
Kirjattu
..niin se käy..

Myy77

• Vanha tekijä
« Vastaus #44 : Toukokuu 22, 2008, 19:21:22 ip »

Oho, mikä ketju  

Mulle kunkin henkilön nimimerkki täällä on merkityksetön, koska keskityn viestin sisältöön enkä nimimerkkiin tai sen sisällön/piilomerkitysten yms. spekulointiin.

Pysyttelin itse poissa palstalta useita kuukausia, koska kyllästyin/pelästyin juuri näitä hörönlörön-ketjuja ja rikkiviisaita kommentteja. Kävin ja käyn täällä saadakseni vertaistukea ja neuvoja. En kaipaa ilkeitä kommentteja ja väkisin väännettyjä riitoja.

Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen, mutta muistetaan netiketti ja koitetaan käyttäytyä sen mukaan.

Nimimerkkini on Myy77, enkä kysynyt Janssonin Tovelta lupaa sen käyttöön.

Hyvää kevättä kaikille  
Kirjattu
Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä. (Antoine De Saint-Exupéry)

Linkkejä

Puolustusvoimat ei muuta päätöstään diabetesta sairastavien varusmiespalveluksesta

Puolustusvoimat vahvisti tänään päätöksensä, että diabetesta sairastavat vapautetaan palveluksesta rauhan aikana. Käytännössä päätös hautaa monen nuoren diabeetikon toiveet asevelvollisuuden suorittamisesta.

Julkaistu 07.02.2020 | 13:29