Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416957 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: familjeklubb  (Luettu 6866 kertaa)

rosa

• Matkailija
familjeklubb
« : Maaliskuu 10, 2008, 15:44:03 ip »

Hej.

Vill bara meddela att vår lokala diabetesförening, Mellersta Österbottens svenska diabetesförening, har en familjeklubb för svenskspråkiga familjer i Österbotten med barn som har diabetes.
Många av er vet säkert om denna familjeklubb, men finns säkert någon som inte vet om detta.
Vi försöker träffas några gånger i året.
Kirjattu

idänunikko

• Jäsen
Re: familjeklubb
« Vastaus #1 : Maaliskuu 10, 2008, 16:27:44 ip »

Var i österbotten träffas ni, min flicka kan tyvärr inte svenska så mycket,men intressant skulle det vara att träffa andra med diabetes
Kirjattu

rosa

• Matkailija
« Vastaus #2 : Maaliskuu 10, 2008, 16:55:04 ip »

Vi brukar ganska ofta träffas i Vörå på Norrvalla. Vi har medlemmar i familjeklubben ända från Jakobstad/karleby i norr till Malax trakten söderut. Men det går säkert bra att träffas på andra ställen också.
Nu i april kommer vi att ordna en familjedag på Norrvalla.
Om du vill, kan jag maila dig information om detta.
det går bra att komma med fastän man inte pratar så bra svenska. Finns många som pratar finska, men alla föreläsningar och sånt går på svenska. Men det viktiga är ju att man ( både barnen och vuxna ) får träffa andra i samma situation.  
Kirjattu

cama

• Vieras
« Vastaus #3 : Maaliskuu 12, 2008, 16:08:13 ip »

Jag hörde om det.. Skulle vara intresserad av träffen. Allt är så nytt för oss, skulle gärna träffa andra i liknande situationer.
Kirjattu

rosa

• Matkailija
« Vastaus #4 : Maaliskuu 13, 2008, 08:31:38 ap »

Du kan skicka din adress på yksitysviesti om du vill, så skickar jag dig ett informationsblad om familjeklubben. Skulle vara trevligt om många vill komma med. det är verkligen bra och nyttigt att få träffa andra i samma situation. då man läser här på kohtauspaikka så tycker jag många gånger att man märker att många här har liknande "bekymmer" som man själv har eller har haft. Och för barnen är det nog så viktigt att de får se att de inte är ensamma om detta.
Kirjattu

Linkkejä