Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6862 jäsentä  •  416380 viestiä  •  19889 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Liisa1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: D1 takana jo 1,5 v....  (Luettu 3261 kertaa)

**DONOTDELETE**

• Vieras
D1 takana jo 1,5 v....
« : Maaliskuu 06, 2008, 09:50:38 ap »

Niin se aika kuluu ja karavaani kulkee.....
Elämä D1 kanssa on jo urautunut rutiininomaiseksi.
Alkuajan paniikinomaiset hötkyilyt olivat tarpeen, että sekä poika(13v) että perhe ymmärsi napakan hoidon tärkeyden.

Äidin sydämeen on laskeutunut perusrauha siitä että lapsi osaa ja pystyy ja hallitsee oman tilansa mukaan toimimaan.

Tiedän että vielä on paljon koettavaa ja kestettävää tämän puutostilan vuoksi, mutta muillakin on kaikenlaisia huolia ja vaivoja. D1 ei sitten rajoita elämää ollenkaan.

Olen tarkoituksella ollut hiljaa, enkä lue näitä juttuja enää kuin joskus satunnaisesti. Siis tietoisesti pyrimme normalisoimaan elämämme.
Kun olen tavannut juuri sairastuneen lapsen äidin, tunnen hetkellistä surua siitä että hän joutuu kokemaan saman myllerryksen ja huolen lapsensa puolesta kuin itsekin aikoinaan tunsin. Sitten palaan maanpinnalle ja totean että kyllä se heilläkin tasoittuu ja rauhoittuu.

Rohkeutta tämän taudin hoito vaatii niin lapselta kuin vanhemmiltakin. On oltava rohkea ja herkkä muuttamaan insuliinimääriä lapsen kasvaessa, kuitenkin niin ettei jatkuvat hypot ole tekemässä lasta sairaaksi.
On oltava rohkeutta antaa lapsen huolehtia omasta hoidostaan(no , ikä tietenkin on otettava huomioon)
On luotettava koulussa henkilökuntaan , jos olet antanut riittävät tiedot eteenpäin.
Tällähetkellä toimintaamme kuvaa sanat; rohkea, nöyrä , herkkä, ennakoiva. Ei missään nimessä alistunut, vaan eteenpäin pyrkivä ja ehjä tulevaisuus.
Poistun jälleen takavasemmalle toivottaen kaikille kokeneille ja vastaalkajille , äideille , isille ja lapsille, valoisaa tulevaisuutta ja säkenöivää voimaa elämän hallintaan.

Kirjattu

mommi

• Aktiivinen
Re: D1 takana jo 1,5 v....
« Vastaus #1 : Maaliskuu 06, 2008, 10:05:58 ap »

Kiva kuulla, että teillä on tilanne normalisoitunut. Meillä on myös 1.5 vuotta takana, mutta lapsi on vasta 3v. Jään tänne roikkumaan, sillä yhteisön tuki on meille vieläkin hyvin tärkeää. Meidän karavaani kulkee vain hieman hitaammin kuin teidän  
Kirjattu
It's allright to cry...Raindrops from your eyes may make you feel better.

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #2 : Maaliskuu 06, 2008, 10:20:17 ap »

Olen huomannut että pienillä on taas erilaiset ongelmat ja isommilla omansa.
Halusin vain kertoa että meitä, joilla menee välillä jopa hyvin, on varmaan paljon, mutta ne ongelmat korostuvat näillä palstoilla. Niin minäkin hain täältä apua kun oli pystysuora kiviseinä vastassa ja elinikäinen sairaus lapsella, mutta asioiden suhteet muuttuvat ja lapsesta tulee tärkeämpi kuin sairaudesta. Sokeriarvo ei ole yhtäkuin lapsen arvo. Kumpa me kaikki se asia muistettaisiin aina !!!!!
Kirjattu

tiinaw

• Intoilija
« Vastaus #3 : Maaliskuu 06, 2008, 20:00:26 ip »

Ihanaa kuulla että teillä ollaan sujut diabeteksen kanssa  
Sitä päivää meilläkin vielä odotellaan ja eiköhän sekin joskus koita meillekin... Tsemppiä kaikille!
Kirjattu
Huomista ei murehdita, on vain tänään, tässä ja nyt...

sarkkeli

• Aloittelija
« Vastaus #4 : Maaliskuu 06, 2008, 22:39:32 ip »

Kiva kuulla että elämä voittaa. Meillä juuri vuosi täyteen ja välillä parempaa, välillä huonompaa. Kyllähän siihen sisältyy monenlaista opettelua ja tunteiden myllerrystä. Mutta sen verran jo etäisyytä sairastumishetkeen, että tosiaan myös osaan ajatella kuinka kovasti se tieto kolahti ja kuinka sekaisin lopulta menee. Huh eli jos voin joskus tukea juuri sairastuneita, niin teen sen mielelläni!
Kevätpuolen voimia kaikille!
Kirjattu

mommi

• Aktiivinen
« Vastaus #5 : Maaliskuu 07, 2008, 04:59:52 ap »

Lainaus:

Sokeriarvo ei ole yhtäkuin lapsen arvo.

Tästä nyt ei varmaan tarvitse täällä kinastella  
Kirjattu
It's allright to cry...Raindrops from your eyes may make you feel better.

annevi

• Aloittelija
« Vastaus #6 : Maaliskuu 08, 2008, 19:05:30 ip »

Meilläkin noin 1,5 v takana. Lapseni nyt 13v sairastui kesällä 06. Kirjoitit kuin minun ajatuksiani, kyynelet tulivat silmiini kun luin sen ja muistelin kaikkea kokemaani lapseni kanssa. Meilläkin elämä D1 kanssa tuntuu normaalilta jokapäiväiseltä. Tuleehan niitä ylös/alas menoja mutta ne lapseni osaa jo itsenäisesti hoidellla. Tietenkin hän minua tarvitsee vielä pitkään mutta toivon kaikkea hyvää teille.
Kirjattu
D1 monipistoshoito Lev./Nov.

Miina

• Matkailija
« Vastaus #7 : Maaliskuu 08, 2008, 23:49:18 ip »

Kiva huomata että teillä jo poika ymmärtänyt oman hoitamisensa.

Meillä nyt tyttö 5v 8kk, sairastettu jo 4v 9kk. Juhannuksen jälkeen todettiin ja aina kun juhannus niin muistot tulevat mieleen. Ja kun on niin yksin hoidon kanssa. Mies töissä ja kun ei ole tuntuu että ei välitä.

Olen itsekkin töissä ja onneksi meille on osunut todella fantastinen päiväkoti. Hoito on sujunut ongelmitta ja soittavat jos tulee jotain. Eli voi sanoa että työ on kuin vapaa aikaa. Kiitokset myös mahtavalle tukiperheellemme jossa tyttö on voinut olla vuotta nuoremman sisarensa kanssa yhden viikonlopun kuukaudesta. Itse olen saanut viettää laatu aikaa 12 vuotiaan tyttömme kanssa. Tukiperheeseen on ollut helppo luottaa jo senkin vuoksi kun perheen mies (heillä ei lapsia) on ollut D1 noin 18v.

Jos nyt tästä jutusta jotain voisi sanoa niin se että toivoisin että mieheni ottaisi enempi osaa hoitoon. Olen kyllä siitä puhunut mutta...

No se siitä, voimia kaikille isille, äideille ja lapsille ja sisaruksille!
Kirjattu
T:Miina
Levemir, actrapid ja novo (tarvittaessa) + keliakia

-Lapset ovat elämän suola-

Lumimarja

• Matkailija
« Vastaus #8 : Maaliskuu 09, 2008, 00:06:13 ap »

Meilläkin 13-vuotias poika ja D:ta takana kohta 2,5 vuotta.  Ensimmäisen vuoden roikuin näillä sivuilla todella ahkerasti.  Mutta vähitellen riippuvuus väheni, kun opittiin itseen ja omiin päätöksiin luottamaan. Nyt olisi ehkä enemmän "uusille" hyötyä, kun me vanhat välillä antaisimme omia kommenttejamme.
Kirjattu

hymyhuuli

• Matkailija
« Vastaus #9 : Maaliskuu 09, 2008, 05:56:18 ap »

Hienoa että teillä elämä on normalisoitunut!Meillä pojalla 4.v.deetä takana kohta jo kolme vuotta.Kyllä meidän elämä tuppaa olemaan "yhtä vuoristorataa"Harvoin kyllä kerkeen käymään näillä sivuilla.Meillä on kolme lasta nuorin on 10kk.Tämä paikka on ainoa missä ymmärretään.Kiitos siitä teille kaikille!!
Kirjattu

Linkkejä