Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6950 jäsentä  •  417771 viestiä  •  19977 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi baltrem60, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Verensokeriliuskat?  (Luettu 47302 kertaa)

Kaisa81

• Lentävä kynä
Re: Verensokeriliuskat?
« Vastaus #30 : Maaliskuu 17, 2008, 00:02:37 ap »

Ehkä minäkin sitten saan lisää liuskoja jo aiemmin, jos sinäkin olet saanut. Ajattelin, että Turussa oltaisiin tässä asiassa tosi tarkkoja, kun ollaan muutenkin niin pihejä näiden liuskojen kanssa.
Kirjattu

ukko68

• Jäsen
« Vastaus #31 : Maaliskuu 18, 2008, 11:23:47 ap »

D1 sairastvat pitää saada liuskoja niin paljon kun tarvitsevat, ainakin sairauden alussa, ainakin vuoden näin minulle on sanottu, täällä meilläpäin viimeksi kun hain liuskoja kysyin onko rajoituksia, sanottiin että D2:sille on rajoitus mutta ei sulla ole kun olet D1 , mittaa vaan aina kun siltä tuntuu, näin sanoivat. aina saan 400kpl liuskoja kun tarvin, kohta pitää mennä taas hakemaan satsi. Itseä kyllä käy jo vituttamaan (anteeksi sanavalinta)  tämä mittaaminen, mulla on joku vaihe kun en halaisi mitata ja suunnilleen tiedän mitä se mittari milloinkin näyttää jos mittaan, mutta kumminkin EN luota itseeni ja mittaan tosi paljonm noin 5-10 krt vrk ja tosi usein mittauksen jälkeen ajattelen että taas meni liuska hukkaan... Kai sitä kohta oppii itseesä luottamaan. D hoitaja sano että ei sum tarvi mitata (tulevaisuudessa) kun pari sarjaa viikossa. sarjalla tarkoitan päivän mittausta aamu- ennen ja jälkeen ruokailujen-ilta ja ennen liikuntaa. voi kun tohon pääsisi....
Kirjattu

kuu

• Aloittelija
« Vastaus #32 : Maaliskuu 19, 2008, 22:41:01 ip »

Lainaus:

Ihan hirveissä hinnoissa noi liuskat, jos 50 kpl maksaa 35 euroa!

Joo, ne on ne lääkefirmojen katteet. Kun vielä joka mittarissa on erilaiset liuskat, kilpailu ei oikein toimi.

Tähän tarvittaisiin yleinen patenttivapaa standardi, jota EU velvoittaisi kaikki mittarivalmistajat tukemaan. Liuskat kukin kaupunki ostaisi sitten edullisimmalta toimittajalta. Tällaista lääkefirmojen intressien vastaista päätöstä on turha odottaa Brysselistä, sen verran hyvin lienevät euromepit lobattu.

Selkeä esimerkki liuskojen ylihinnoittelusta on se, että mittareita saa [lähes] ilmaiseksi.

Onko kellään tietoa siitä, kuinka paljon apteekkihintoja edullisemmin kaupungit saavat (isoissa erissä kilpailutettuina) liuskat ostettua?
Kirjattu

Massikka

• Aloittelija
« Vastaus #33 : Huhtikuu 07, 2008, 16:22:09 ip »

Taitaa Turku olla oikea peräaukko liuska-asiassa sitten. Taitaa tosin olla siel turun suunnalla rahanmenoa eräällä toisella saralla niin paljon ettei noihin enää piisaa...

Sanoivat mulle että 60€/50kpl maksaa jos ite lähtee ostaa noita liuskoja.
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #34 : Huhtikuu 07, 2008, 18:56:55 ip »

Lainaus:

Sanoivat mulle että 60€/50kpl maksaa jos ite lähtee ostaa noita liuskoja.

Joka tosiaan ostaa liuskoja itse, niin saa alle puoleen hintaan tilaamalla Saksasta. Eikä ne maksa Suomessakaan noin paljon. Olen itse joutunut tilaamaan. Annan tässä linkin yhteen edulliseen paikkaan:

http://www.mycare.de/

Toimituskulut ovat 11 €.

En saa provikaa. / Jos tiedätte edullisempia paikkoja, niin antakaa kuulua. E-bayhin en oikein täysin luota liuska-asioissa.
Kirjattu

Rimpula68

• Vieras
Re: Verensokeriliuskat? Turkulaisille vinkkejä!!!
« Vastaus #35 : Heinäkuu 21, 2008, 21:01:13 ip »

Heissan muutkin turkulaiset; Kaisa81 ja Yuza ja muut.

Sain tiedon kun kysyin Puutarhankadun diabetesneuvonnasta hoitajalta; virallisesti Turun Terveystoimi jakaa liuskoja seuraavanlaisesti:
0-6 vuotiaat ei ylärajaa.
7-21v. max. 21 liuskaa viikossa/ilman erityispäätöstä.
Yli 21v. monipistoshoitoiset: max 12 liuskaa/vko.
Yli 21v. 1-pistoshoitoiset: max 8 liuskaa/vko. Tablettihoitoiset vain 4 liuskaa/vko.
Eli jaettavat määrät on kyllä tosi pieniä

Kannattaa pyytää se lääkärintodistus, jotta saa lisää liuskoja JA huom! jos joutuu ostamaan liuskoja, myyntipaikoissa on kovat hintaerot. Edullisimmmin saa liuskoja Accu-Chek mittareihin (Compact ja Aviva), joihin Turussa jaetaan liuskoja, Wiklundin apteekista. 50 kpl purkki on 39 euroa. MUTTA soitin maahantuojalle, edustajalle Rochelle ja hän neuvoi soittamaan suoraan Accu-Chek asiakaspalveluun, josta saa tilattua liuskoja vielä edullisemmin ja ne toimitetaan postissa suoraan kotiin. (Instrumentarium on kallein paikka; sieltä EI kannata ostaa.) Myös Lounais-Suomen diabetesyhdistys Yliopistonkadulla myy testiliuskoja. Vertailkaa hintoja ja vaatikaa lääkärintodistuksia omalta terveysasemalta. Joka kaupungissa on näemmä aivan erilainen politiikka liuskajakelussa...mutta PORIssa on vielä huonompi tilanne...
Kirjattu

Hilari

• Intoilija
« Vastaus #36 : Heinäkuu 22, 2008, 00:51:25 ap »

Tuolla saksan sivuilla näkyy tuo ascensia microfill liuska maksavan 26 euroa ja siihen vielä 11 euroa päälle, ois 37 euroa. Itse tilasin varmuuden vuoksi jemmaan noita liuskoja suoraan maahantuojalta hintaan 35,8 euroa/prk, kannattaa niiltä maahantuojiltakin kysyä
Kirjattu

Mirkku

• Matkailija
« Vastaus #37 : Heinäkuu 22, 2008, 13:59:20 ip »

Kyllä panee vihaksi tuollainen pihistely! Itselläni menee yleensä se 5 liuskaa/päivä (eli 35/vko!) nyt kun jo tietää vähän paremmin tämän oman sairautensa. Joskus menee enemmän. Kun sairastuin meni liuskoja tuplasti enemmän eli jopa se 70/vko! Paljoa vähemmällä ei olisi kyllä yhtä hyvään tasapainoon päässyt.

Täällä meilä päin on sellainen systeemi, että soitan d-hoitajalle tai menen tiettyinä hoitovälineiden jakeluaikoina käymään tk:ssa. Kaikkia välineitä lähtee mukaan sen verran kuin pyytää ja joskus kysellään että riittääkö varmasti.

Itsellänikin on sen verran "herkkä" diabetes, että sitä ei aina tiedäkään, että miksi se temppuilee. Ja kun joskus menee nuo insuliinituntemuksetkin sekaisin eikä tiedä onko se sokeri matalalla vai korkealla niin kyllä tulisi tippa linssiin jos liuskat loppuis :'(
Kirjattu

ristiriita

• Matkailija
« Vastaus #38 : Heinäkuu 22, 2008, 16:30:33 ip »

Mitenkäas vammaispalvelulaki ja/tai yhdenvertaisuuslaki!
Sopisiko valitus niitten pohjalta?
Finlex-sieltä ne löytyy.
Olen aika uusi näissä asioissa ja vaikka nyt opiskelenkin sosiaalialaa...tieto on, mutta puuttuu taito soveltaa tietoa! Eli, kuka tietää?
Kirjattu
pikku-myy-anarkisti

ristiriita

• Matkailija
« Vastaus #39 : Heinäkuu 22, 2008, 17:11:10 ip »

"Diabeteksen omaseurannassa tarvittavia hoitovälineitä ei luokitella apuvälineiksi, vaan ne katsotaan osaksi lääkärin antamaa tai valvomaa hoitoa."

Diabeetikon sosiaaliturvaoppaassa lukee näin!
Heräsi kysymys, voiko hoitoa rajata, onko se sallittua?

Olen niin uusikko vielä tässä D2-asiassa, että en tiedä vielä paljoa, mutta saan kai ihmetellä.
Täällä meillä'kin rajataan, mulla se meni tosin ohi korvien, kun vielä oli toipumisvaihe päällä kun sitä ohjausta sain. EN muista kuinka paljon...mutta rajattu se liuskamäärä oli!
Kirjattu
pikku-myy-anarkisti

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Heinäkuu 22, 2008, 18:33:28 ip »

Voi ei! Mä olen kuvitellut, että tämänhetkinen liuskamääräni 30 liuskaa/viikko on vähän, mutta sehän onkin paljon, jos jatkossa saan vain 12 liuskaa/viikko. Tuntuu, etten millään pärjää sillä 4 -5 mittauksella päivässä, niin miten pärjään sitten kun on varaa mitata vain 1 - 2 kertaa päivässä!
Kirjattu

Sus

• Vanha tekijä
« Vastaus #41 : Heinäkuu 22, 2008, 20:49:57 ip »

Juu. Tuo on aika kirotun väärin. Ei mun sokerit ainakaan pysy missään kuosissa vaan arvailemalla. Mää käytän kuulemma liikaa liuskoja, mutta mää vetoan siihen, että elin vuosikaudet puhtaasti arvailemalla. Eihän se mitään auta, mutta onneksi olen vielä saanut tarvitsemani liuskat.

Mutta, turkulaiset, ottakaa yhteyttä sote-lautakunnan jäseniin - heidän takanaan ne teidän liuskanne kaiketi lopulta ovat. Vedotkaa liiton suosituksiin ym. Tsemppiä!

Ja PS. Ne lansetit kuuluu kanssa saada hoitotarvikejakelusta. Mitä ne luulee, että te teette liuskoilla, jos ette saa edes näytettä otettua...  
Kirjattu
\Sus
------------------------------------------------
Still alive and kicking!

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Heinäkuu 22, 2008, 21:16:40 ip »

Mun mittari näyttää, että olen mitannut n. 180 kertaa kuukauden aikana! Mulla loppuu nuo liuskat ihan alkuunsa tätä menoa. Nyt olen yrittänyt vähentää ja en mittaa juuri koskaan enää aterianjälkeisiä arvoja. Ja parempi ehkä niin, koska tänään taas mittasin pari kertaa ja näytti ihan hulvattomia lukuja. Enpähän turhaan masennu korkeista verensokeriarvoista, kun en niitä edes mittaile!

Onneksi mulla on mukava d-lääkäri. Ehkä saan uuden liuska-anomuksen loppuvuodesta. Marraskuuhun saan vielä tuon 30 liuskaa/viikko ja sitten määrä vähenee.
Kirjattu

Yuza

• Vieras
« Vastaus #43 : Heinäkuu 23, 2008, 10:43:10 ap »

Lainaus:

Mutta, turkulaiset, ottakaa yhteyttä sote-lautakunnan jäseniin - heidän takanaan ne teidän liuskanne kaiketi lopulta ovat. Vedotkaa liiton suosituksiin ym. Tsemppiä!

Niin ja tehkää niitä liuska-anomuksia. Jos eivät mene läpi, lähettäkää oikaisuvaatimus lautakunnalle. Joutuvat jokaisen käsittelemään, joten eiköhän asia tule huomatuksi jos niitä paljon tulee.

Itse sain viimein anomukseni läpi, mikä on hyvä asia, mutta ensi vuonna olisi taas sama epävarmuus ja anomukset, ei kiitos.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Heinäkuu 23, 2008, 18:53:50 ip »

Kuinka paljon sait anomuksella liuskoja? Ajattelin vaan, että kuinkahan paljon niitä on Turussa mahdollista anomuksella saada. Minä kun en ole mihinkään täältä edes muuttamassa.
Kirjattu

Linkkejä

Tule meille toimistoassistentiksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:22

Tule meille suunnittelijaksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:16