Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6950 jäsentä  •  417801 viestiä  •  19979 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi baltrem60, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Verensokeriliuskat?  (Luettu 47313 kertaa)

kriisikko

• Vieras
Re: Verensokeriliuskat?
« Vastaus #120 : Kesäkuu 23, 2009, 18:40:58 ip »

Huomasin siinä linkissäsi maininnan, että SV-korvattava. Tarkoittaakohan se sitä, että resepti lääkäriltä, niin tulee vähän halvemmaksi? Jaa, enpähän edes vielä tiedä, onko kallis vai halpa.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #121 : Kesäkuu 23, 2009, 20:50:27 ip »

Ceridal-suihkepullo maksoi muistaakseni alle 10 euroa ja se on riittänyt minulla jo 2 vuotta. Se myös voitelee ihoa, jos tulee ongelmia teippien liimoista. Minulla ei ollut reseptiä. Removet eivät myöskään olleet kovin kalliita. Halvimmalla saa tietysti hoitotarvikejakelusta, jos valikoimiin kuuluu tai niitä sinne saadaan.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

kriisikko

• Vieras
« Vastaus #122 : Heinäkuu 13, 2009, 13:48:57 ip »

Kiitos niistä liimanirrotusainevinkeistä, toisestakin syystä.

Niistä poiki hyvin hauska apteekkireissu, kun menin niitä kysymään muistilappu kourassa.
Farmaseuttiharjoittelija katseli otsa rypyssä koneelta tietoja ja totesi, että kyllä niitä Remove-nimisiä liimanirrotuslappuja on olemassa, mutta heillä ei niitä ole.
Neuvoi sitten:
- Kannattaisikohan kysyä rautakaupasta tai tuolta    Värisilmästä!
Kirjattu

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #123 : Heinäkuu 13, 2009, 14:44:58 ip »

Lainaus:

Tavarat tulisi saada lähiterveysasemalta.

Tulisi saada,mutta kun tähän käytäntöön on siirrytty,minä en ainakaan jaksa valittaa siitä jatkuvasti.

Itsellä ei ole mitään naputtamista asiassa,jolle en pienenä kansalaisena mahda mitään;Koskela aukeaa aikanaan ja haen tilaamani Kivelästä.Pistän meilin sinne etukäteen,usein tulee vastaus saman tien,että tervetuloa hakemaan esim.huomenna.

Jos joskus tulee tilanne(toivottavasti näin ei käy   koskaan),etten itse pääse noutoon,sallin nöyrästi jonkun muun hakevan mulle tarvitsemani tavarat,olkoon se ruokaa tai liuskoja   .

Mukavaa loppukesää kaikille  !
t.Pate
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #124 : Heinäkuu 14, 2009, 15:11:17 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Tavarat tulisi saada lähiterveysasemalta.

Tulisi saada,mutta kun tähän käytäntöön on siirrytty,minä en ainakaan jaksa valittaa siitä jatkuvasti.

Minä jaksan koska se haittaa aivan suunnattomasti minua. Ei kannata alistua systeemiin muuten muutoksia ei ikinä saada.
Kirjattu

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #125 : Heinäkuu 14, 2009, 15:27:44 ip »

Mä laitoin Herttoniemeen meilin ja sain vastauksen nopeasti. Eli toimii kyllä. Koskela olisi mulle helpompi paikka hakea, mutta kyllä tuo Herttoniemi meni yhtä sutjakkaasti.
Kirjattu
D2

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #126 : Heinäkuu 14, 2009, 15:37:33 ip »

Lainaus:

Mä laitoin Herttoniemeen meilin ja sain vastauksen nopeasti. Eli toimii kyllä. Koskela olisi mulle helpompi paikka hakea, mutta kyllä tuo Herttoniemi meni yhtä sutjakkaasti.

Kellä toimii kellä ei...
Kirjattu

Hula1

• Veteraani
« Vastaus #127 : Heinäkuu 14, 2009, 23:32:42 ip »

Asuessani pienemmällä paikkakunnalla, oli heillä siellä käytäntö, että jos ei päässyt hakemaan liuskoja varsinaisena jakeluaikana, hoitaja pisti paketin potilastoimistoon, josta sitten sen sai noutaa silloin kuin itselle sopi.

Hain juuri eilen ison satsin liuskoja ja pumppus1älää. En kokenut ongelmalliseksi kuljetella bussissa ja kävellen ympäri kaupunkia isoa kassissa. Eipä noita tarvikkeita ihan joka päivä kuitenkaan roudailla, muutamia kertoja vuodessa. Kyllä sitä jonkunlaista kompromissia käytännön asioiden järjestelyssä joutuu jokainen aina joskus tekemään. Minun mielestäni tarvikejakelu toimii siis ihan hyvin!
Kirjattu
Paradigm 515 ja Humalog

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #128 : Heinäkuu 14, 2009, 23:44:51 ip »

Lainaus:

En kokenut ongelmalliseksi kuljetella bussissa ja kävellen ympäri kaupunkia isoa kassissa.

Siis kun mä haen sälät + hilavitkuttimet se on vähintään kaksi isoa muovikassia. Siihen sitten vielä koululaukku (kirjat + tilpehöörit) ja duuniläppärireppu niin juu ei en mene niiden kanssa ympäri kaupunkia julkisilla ruuhka-aikana. (kerroin tuolla aikaisemmin miten kauheaa lenkkiä joudun tekemään kiitos Hesan  ala-arvoisen  jakelusysteemin)

Nooh eiköhän jengi tajua kun palveluja lisää "keskitetään" että omaan nilkkaan se osuu kun palvelut siirretään läheltä pois. Toivottavasti jollekin muulle osuu myös yhtä kovasti kun mulle... sitten on mukava toitottaa vierestä miten hyvin homma pelaa omalla kohdalla. Tuskin maltan odottaa...
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #129 : Heinäkuu 15, 2009, 08:38:46 ap »

Lainaus:

Asuessani pienemmällä paikkakunnalla, oli heillä siellä käytäntö, että jos ei päässyt hakemaan liuskoja varsinaisena jakeluaikana, hoitaja pisti paketin potilastoimistoon, josta sitten sen sai noutaa silloin kuin itselle sopi.

Meilläkin toimi näin eli halutessaan sai ta:n infosta. Ongelma oli silloin aikoinaan vaan se, että terveysasema sulkeutui aina viimeistään klo 16, joten huonommin sieltä pääsi hakemaan, kuin nyt välinejakelusta, kun on ne kaksi klo 18 auki olevaa päivää viikossa. Aiemmin piti aina "lintsata" vähän töistä, mutta nyt ehtii hyvin työajan jälkeenkin.

Toki omalla terveysasemalla taitaisi nykyisin olla yksi vähän pidempikin aukiolopäivä (poislukien tietenkin tämä kesäaika).
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

tijh

• Vieras
« Vastaus #130 : Heinäkuu 22, 2009, 15:02:08 ip »

Hei,

Olisi pikainen kysymys - olen Helsingissä vielä tämän viikon, ja liuskavarastoni hupenee uhkaavasti. Ensi viikolla pääsisin jo koti-Jyväskylän hoitotarvikejakeluun, mutta tarvitsisin yhden purkin Freestyle Lite - liuskoja.

Hoitotarvikejakelussa on kesäajat, eikä sieltä saa ketään puhelimen päähän, missään apteekeissa tai Instrussa ei noita liuskoja myydä, diabetesyhdistyksen myymälä on kesän kiinni, joten ilmeisesti ainoa mahdollisuus on tehdä keikka maahantuojan konttorille Olariin.

Ennenkuin lähden sinne sompailemaan ajattelin kysyä, tietääkö joku täällä, onko kantakaupungin alueella yhtään apteekkia, joista noita liuskoja saisi, vai onnistuuko tuolta hoitotarvikejakelusta niiden nouto ulkopaikkakuntalaiselle ns. saman tien? Tästä ketjusta olen saanut noiden toiminnasta vähän erilaisen kuvan, että pitäis tilailla ja kestäisi viikon jne. Kyse olisi tosiaan vain yhdestä purkista... Kiitos jo etukäteen.
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #131 : Heinäkuu 22, 2009, 15:18:29 ip »

Voisitko soittaa maahantuojalle ja kysyä ketkä on jälleenmyyjiä?
Kirjattu

juselius

• Jäsen
« Vastaus #132 : Heinäkuu 22, 2009, 15:24:57 ip »

Laitoin jo sulle yksäriä, tuu hakeen purkki lainaan, tosin vantaalta
Kirjattu

tijh

• Vieras
« Vastaus #133 : Heinäkuu 22, 2009, 16:47:11 ip »

Kiitos vastauksista, ja kiitos juselius tarjouksesta!

Maahantuojalla on niitä itsellään myös vähittäismyynnissä, tarkkaa listaa jälleenmyyjistä ei ollut käsillä, vain tieto siitä, että niitä on apteekeilla "tosi nihkeästi". Soittelin tusinan apteekkeja ja Instrun läpi, eikä kellään ollut noita.

Vastasinkin juselius jo yksärillä, palataan huomenna asiaan. Yritän saada hoitotarvikejakelua vielä langan päähän huomenna, katsotaan mitä voivat tehdä.

On tosiaan vähän hankalaa tottua tähän keskitettyyn jakeluun ja jakelupisteiden onnettomiin ja epäselviin aukioloaikoihin, kun Englannissa saattoi mennä milloin vain lähimpään apteekkiin ja hakea reseptillä ilmaiset liuskat tai mitkä vain tarvittavat tarvikkeet. En oikein ymmärrä tämän keskitetyn jakelun logiikkaa.
Kirjattu

tijh

• Vieras
« Vastaus #134 : Heinäkuu 23, 2009, 12:23:18 ip »

Tilanne selvitetty. Kuten arvelinkin, julkiselta puolelta ei ulkopaikkakuntalaiselle apua heru, mutta maahantuoja Abbottilta sain superhyvää palvelua ja nyt on liuskoja sen verran, että pärjään ensi viikkoon! Kiitokset Olariin!
Kirjattu

Linkkejä

Tule meille toimistoassistentiksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:22