Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6950 jäsentä  •  417703 viestiä  •  19975 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi w1byra5, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Verensokeriliuskat?  (Luettu 47275 kertaa)

Kaisa81

• Lentävä kynä
Verensokeriliuskat?
« : Helmikuu 24, 2008, 17:05:32 ip »

Kuinka paljon muut saa yleensä liuskoja? Turusta saa 25 liuskaa viikossa ja erillisellä anomuksella määrän saa nostettua 35:een. Musta vaan tuntuu, että ei se riitä mihinkään, kun varsinkin näin sairauden alkuvaiheessa tulee mittailtua aika tiheään ja tahtoisin mitata vieläkin useammin, mutta liuskat loppuu kesken  . Kuinka paljon liuskat maksaa apteekista itse ostettuna?
Kirjattu

Tanjaleena

• Vieras
Re: Verensokeriliuskat?
« Vastaus #1 : Helmikuu 24, 2008, 17:33:00 ip »

mä sain jouluna kamalasti liuskoja ja laskin viime lauantaina et niitä on  500 kappaletta vielä jälellä et riittä aika pitkäks aikaa ei oo tietoa et paljon liuskat maksaa apteekissa
Kirjattu

mommi

• Aktiivinen
« Vastaus #2 : Helmikuu 24, 2008, 19:13:43 ip »

Lainaus:

Kuinka paljon muut saa yleensä liuskoja? Turusta saa 25 liuskaa viikossa ja erillisellä anomuksella määrän saa nostettua 35:een. Musta vaan tuntuu, että ei se riitä mihinkään, kun varsinkin näin sairauden alkuvaiheessa tulee mittailtua aika tiheään ja tahtoisin mitata vieläkin useammin, mutta liuskat loppuu kesken  . Kuinka paljon liuskat maksaa apteekista itse ostettuna?

Tiukkana vaan siellä välinejakelussa ja lääkärissä. Sinulla on oikeus niin moneen liuskaan kuin vain on tarvis.
Kirjattu
It's allright to cry...Raindrops from your eyes may make you feel better.

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Helmikuu 24, 2008, 19:37:20 ip »

Turussa se on tarkkaan rajattu tuohon 25:een liuskaan viikossa ja erillisellä anomuksella voi sitten saada ½ - 1 vuodeksi 35 liuskaa viikossa. Tyhmää, mutta niin se vain on, eikä siihen ole vastaan sanomista. Mulle sanoi diabeteshoitaja, että voin ostaa tarvittaessa itse lisää liuskoja apteekista. Mutta onkohan ne kovin kalliita?
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Helmikuu 24, 2008, 19:42:18 ip »

Hienoa, että saat riittävästi liuskoja! Onhan se tietysti paljon helpompi seurata verensokereita ja pitää hyvää hoitotasapainoa, kun on liuskoja joilla mitata eikä tarvi miettiä, että loppuukohan kesken. Taitaa olla hieman eri käytännöt näissä liuskojen jakeluissa eri puolilla Suomea. Pikkusen epäreilua tietenkin, mutta niin se taitaa olla aika monessa muussakin asiassa.
Kirjattu

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Helmikuu 24, 2008, 19:47:12 ip »

Lainaus:

Turussa se on tarkkaan rajattu tuohon 25:een liuskaan viikossa ja erillisellä anomuksella voi sitten saada ½ - 1 vuodeksi 35 liuskaa viikossa. Tyhmää, mutta niin se vain on, eikä siihen ole vastaan sanomista. Mulle sanoi diabeteshoitaja, että voin ostaa tarvittaessa itse lisää liuskoja apteekista. Mutta onkohan ne kovin kalliita?

Tuossa se näkyy: sivistys levisi aikoinaan Turusta muualle Suomeen, eikä ole vieläkään palannut takaisin.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Helmikuu 24, 2008, 19:50:25 ip »

Siltä näyttää! Täällä tökkii aika moni muukin asia kuin vain tuo liuskojen jakelu! Mutta en mä täältä poiskaan tahdo!
Kirjattu

mommi

• Aktiivinen
« Vastaus #7 : Helmikuu 24, 2008, 21:42:20 ip »

Lainaus:

Valituskanavia on, mutta joudut varmaan menemään Turun viranomaisia pidemmälle. Älä anna periksi. Uuden diabeteksen hoito 5:llä liuskalla päivässä on aika nihkeää. Ja 25 liuskaa   <4 liuskaa päivässä. Jokainen opus sanoo, että esim. pumppailijan (ja sanoisin kaikkien) tulisi mitata ainakin 4 kertaa päivässä. Meillä kuluu 11 päivässä pikku-vesselin kanssa. On varmaan yläkanttiin, mutta silleen on tehtävä, kun mahdollisimman hyvältä tuntuu...
Kirjattu
It's allright to cry...Raindrops from your eyes may make you feel better.

Riksu

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Helmikuu 25, 2008, 08:50:05 ap »

Tässä esim. Yliopiston apteekin hinta Precision Xtra liuskoille:
http://www.yliopistonapteekki.fi/searchP...KERITESTILIUSKA
Eli 50 kpl/35 euroa. Hinta tietysti riippuu käyttämistäsi liuskoista ja apteekista.

Lahdessa päästiin vihdoin muutama vuosi sitten siihen, että lääkärin lähetteellä saa tarvittavan määrä liuskoja. Lähete on voimassa vuoden, jonka jälkeen se pitää taas uusia. Saan tällä hetkellä 200 kpl/kk. Tätä ennen meni vuosikausia, että sai vain 50 kpl/kk. Aika moni meistä lahtelaisista D1:stä lähetteli anomus-/valituskirjeitä kaupungin sosiaalilautakunnalle, kaupungin ylilääkärille ja ties minne, tuloksetta. Tsemppiä! Tiedän, että valittaminenkaan ei aina auta kun kyseessä on kunnan rahat.

ps. välinejakelussa ei kannata kovistella, heillä ei ole valtuuksia jakaa liuskoja yhtään sen enenpää kuin kunta on määrännyt. Pitää valittaa ylemmäs. Varmaan Turussa on muitakin, joille asia on akuutti ja ovat valittaneet. Yritä löytää kimppa niin valitus on aina helpompaa.
Kirjattu
Riksu
D1 v:sta 1978, Accu-Chek Spirit Combo + humalog. Pumpulla vuodesta 1994

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Helmikuu 25, 2008, 11:26:44 ap »

Siitä mun liuska-anomuksesta oli sitten vastaus. 30 liuskaa viikossa marraskuun -08 loppuun eli ei sitä 35 liuskaa viikossa tammikuun -09 loppuun niin kuin lääkäri oli määrännyt. Harmittaa ihan älyttömästi! Eka ajatus oli, että hyvä on sitten, lopetan verensokerin mittaamisen kokonaan, niin säästyypä nekin rahat! Tosin paljon kalliimmaksi se sitten tulee, kun hoitotasapaino on huono ja sen takia tulee lisäsairauksia!  

Ihan hirveissä hinnoissa noi liuskat, jos 50 kpl maksaa 35 euroa! Mulla on käytössä Accu-chek compact -liuskat, siis ne rullat. Pitää varmaan käydä apteekista vilkaisemassa niiden hintoja, kun niitä varmaan täytyy ostaa. En mä nyt kuitenkaan mittaamista lopeta, vaikka Turussa kuinka liuskoissa pihisteltäisiin.
Kirjattu

Hilari

• Intoilija
« Vastaus #10 : Helmikuu 25, 2008, 12:08:36 ip »

meillä on ascencia contour mittari ja ainakaan tähän malliin ei ole paikkakunnan apteekissa liuskoja, precisioniin kyllä löytyy. Tilasin maahantuojalta 5 purkkia hätävaralle 32euroa/50kpl jos välinejakelussa alkaa tökkimään, ihan mukavasti ovat antaneet liuskoja ( lapsi kyseessä )
Kirjattu

Yuza

• Vieras
« Vastaus #11 : Helmikuu 27, 2008, 19:22:24 ip »

Lainaus:

Siitä mun liuska-anomuksesta oli sitten vastaus. 30 liuskaa viikossa marraskuun -08 loppuun eli ei sitä 35 liuskaa viikossa tammikuun -09 loppuun niin kuin lääkäri oli määrännyt. Harmittaa ihan älyttömästi! Eka ajatus oli, että hyvä on sitten, lopetan verensokerin mittaamisen kokonaan, niin säästyypä nekin rahat! Tosin paljon kalliimmaksi se sitten tulee, kun hoitotasapaino on huono ja sen takia tulee lisäsairauksia!  

Ihan hirveissä hinnoissa noi liuskat, jos 50 kpl maksaa 35 euroa! Mulla on käytössä Accu-chek compact -liuskat, siis ne rullat. Pitää varmaan käydä apteekista vilkaisemassa niiden hintoja, kun niitä varmaan täytyy ostaa. En mä nyt kuitenkaan mittaamista lopeta, vaikka Turussa kuinka liuskoissa pihisteltäisiin.

Itse sain juuri päätöksen anomukseeni, jossa anoin 4 liuskaa/päivä, eli 28/viikko. En saanut. 21/viikko myönnettiin..! Helvetti kun pistää vihaksi. Soitin ylilääkärille joka nämä myöntää, mutta virsi oli sama vanha, eli määrärahat, joista pitää riittää kaikille. Tein viime vuoden lopulla jopa oikaisuvaatimuksen lautakunnalle edellisestä päätöksestä, mutta arvatkaapa onko siitä kuulunut mitään.

"Turusta saa 25 liuskaa viikossa ja erillisellä anomuksella määrän saa nostettua 35:een"

Tämäpä mielenkiintoista, missä näin sanotaan? Meinaan kun itse saa anomalla alle tuon määrän niin...

Teimme päätöksen muuttaa Tampereelle loppuvuodesta, joten hieno homma, Turku. Voihan niitä kustannuksia näinkin karsia tietysti, mutta eipä pidä ihmetellä asukasluvun vähenemistä kun tuppaavat olemaan muutkin asiat yhtä huonolla tolalla.

Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Maaliskuu 01, 2008, 13:39:44 ip »

Olisikohan se 25 liuskaa/viikko (tai 35/viikko anomuksella) tarkoitettu sitten vastasairastuneille? Aika vähillä liuskoilla ptää pärjätä, jos saa vaan 21 viikossa! Itse sain sellaisen käsityksen, että sitten marraskuun lopun jälkeen, kun mun anomus ei ole enää voimassa, saan 25 liuskaa/viikko. Mutta ilmeisesti se voi olla vähemmänkin. Kuinka monta liuskaa viikossa olisit saanut ilman anomusta? Mulle sanoi se hoitovälinejakelun nainen, että 25 liuskaa viikossa on se normaali määrä.
Kirjattu

anneli

• Vieras
« Vastaus #13 : Maaliskuu 04, 2008, 12:13:28 ip »

Anoin myöskin juuri lisää liuskoja täällä Turussa. Sain viime viikolla päätöksen että olen saanut anotun määrän, eli 40 liuskaa/viikko. En tiedä mistä johtuu, mutta olen aina saanut sen määrän mitä olen anonut. Minulla on insuliinipumppu, ehkä se vaikuttaa asiaan.
Kirjattu

Yuza

• Vieras
« Vastaus #14 : Maaliskuu 04, 2008, 18:32:15 ip »

Minulla on loppukuusta lääkäriaika varattuna ylilääkärille, joka anomukset käsittelee, joten pitänee asiasta avautua tällä kertaa niin että se tulee selväksi.
Kirjattu

Linkkejä

Tule meille toimistoassistentiksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:22

Tule meille suunnittelijaksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:16

Tule meille yhteyspäälliköksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 10:51