Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Keskustelujen sisältö?  (Luettu 47359 kertaa)

äskoo

• Lentävä kynä
Keskustelujen sisältö?
« : Helmikuu 12, 2008, 10:02:10 ap »

On ollut mielenkiintoista seurata keskusteluaiheitten sisältöä eri osioissa viime aikoina.

D1-osiossa puhutaan enimmäkseen hoitoasioista aika monelta kantilta. Diabetes yleensä-osiossa on paljon ravinnosta, jonkin verran muita hoitoasioita ja jonkin verran yleistä (jopa huuhaata   ). D2-osiossa yli puolet keskusteluista koskee ravintoasioita ja lähes yksinomaan VHH-kannattajien aloitteesta. Esim. liikunta, joka ymmärtääkseni on kakkostyyppiläisille(kin) erittäin tärkeä puoli hoitoa, ei näyttele mitenkään tärkeätä osaa.

Kun katselin keskusteluja esim. parin vuoden takaa, aiheet olivat paljon monipuolisempia. Ollaankohan me jämähtämässä liikaa samoihin kuvioihin? Nämä ravintoasiat näyttävät lisäksi jakavan väkeä kahteen leiriin, ja leireihin kuulumattomat alkavat joukoittain poistua takavasemmalle. Minkälaisen kuvan kinasteluista saavatkaan ne uudet, jotka tulevat hakemaan sitä ihan perusperustietoa täältä vasta sairastuttuaan?
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

TonninStiflat

• Lentävä kynä
Re: Keskustelujen sisältö?
« Vastaus #1 : Helmikuu 12, 2008, 12:52:01 ip »

Siiri hei....
Mitäs D-klubille on tullut.
Sivut ollu juntturassa jo jonkin aikaa.?

Tonni
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Helmikuu 12, 2008, 13:06:10 ip »

Huh huh.... tulipa syyllinen olo.  
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Helmikuu 12, 2008, 13:18:28 ip »

Lainaus:

D2-osiossa yli puolet keskusteluista koskee ravintoasioita ja lähes yksinomaan VHH-kannattajoien aloitteesta. Esim. liikunta, joka ymmärtääkseni on kakkostyyppiläisille(kin) erittäin tärkeä puoli hoitoa, ei näyttele mitenkään tärkeätä osaa.  

Se on salaliitto.
D2-puolelle tulee uusia kirjoittajia jotka kyselevät ravinnosta ja muusta.
Johon sitten palstan VHH fanit kilvan antavat Vhh-neuvojaan.
Samat neuvot lähes joka kerta, uudestaan ja uudestaan.
"Syö kanaa ja rasvaa" tms.
Se on sesonkihommaa joka tulee aina Joulun herkuttelujen jälkeen,
jatkuu sitten pitkin kevättä ku pitäs alkaa trimmaamaan mahaa
ja ahteripuolta rantsu kondikseen.

Ps. Liikuntaa on harrastettu:
Tänäänkin nostelin puntteja.
Ihmettelin voiko diabeteslääkärille mennä eriparia-sukissa
jos molemmat ovat tummia.?

Minä en ikinä enää osta kuin samanvärisiä tummansinisiä sukkia.
Mitä ihmettä ihminen muuten tekee varpaan kynsilläkää.?
Vaikeat ovat leikatakkin.

Tonni
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Helmikuu 12, 2008, 13:19:31 ip »

Samat sanat. Nyt en ole varma, kirjoitanko tänne enää tämän jälkeen...  

Mutta alkuperäiseen viestiin sen verran että me äskoo ollaan sinunkin kanssa jo niin monet vuodet täällä "roikuttu" että aiheesta jos toisesta ollaan kaikki kaluttu mitä siitä kaluttavissa on ollut. Ja väkisinkin tulee uusintoja kun tulee uusia kirjoittajia mukaan. Ja sitten on sekin että joskus vain kyllästyy jauhamaan koko s***anan taudista. Mitään sairaskertomuksia tai taulukoita en lue juuri lainkaan ja itsekin sorrun niitä kirjoittamaan vain sen vuoksi että pidän tavallaan päiväkirjaa täällä samalla. Täältä kun on sitten helppo etsiä että milloinkas se taas olikaan..?  

Pitkät "romaanit" ovat rankkoja luettavia ja siksi nekin jää usein ihan ajan puutteen vuoksi väliin. Usein myös viestiketju on niin pitkä ettei ehdi sitä kokonaisuudessaan selaamaan.

Jos olemme nyt jämähtäneet paikoilleen, se johtuu äskoo vain siitä että me ollaan niitä "vanhoja pier... eiku konkareita".  
Kirjattu

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Helmikuu 12, 2008, 14:22:40 ip »

jos ei kestä täällä tuhista
ei auta palstalla puhista.
Turhaa on valittaa ja mukista
vääntää kyyneltä sukista
mieluummin nautimma mukista,
tai tulee Keiju ja tukistaa

Hieno runo
Tonni
Kirjattu

Yogi

• Veteraani
« Vastaus #6 : Helmikuu 12, 2008, 14:51:14 ip »

Minä keksin jokin aika sitten Kohtauspaikasta ominaisuuden, joka on huomattavasti helpottanut elämääni. Kunkin aihealueen kohdalla "Lisätiedoissa" on painike: "Suosikki-aihealueeksi/pois (vaihda)". Eli ne aihealueet, joita ei halua lukea, voi panna pois. Päävalikosta sitten lisätiedoista valitaan: "Näkyvillä vain suosikki-aihealueet. (Näytä kaikki aihealueet.)"

Joskus kirjoitin, että aihealueiden määrää ei pitäisi enää yhtään kasvattaa nykyisestä. Olin väärässä. Aivan hyvin voisi perustaa ravintokeskustelulle oman aihealueen. Ne, jotka eivät sitä halua lukea, voisivat panna sen helposti pois näkyvistä.

Kohtauspaikan ja suomi24:n diabetes-kokouksen suhde on kuin erikoisliikkeen ja suuren tavaratalon. Jälkimmäisessä on paljon ihmisiä, jotka kyselevät "Onko minulla diabetes?" Arvostan suuresti esim. Konradin viitseliäisyyttä opastaa näitä kyselijöitä. Olen oppinut erottamaan Konradin tekstin, vaikkei nimeä olisikaan alla.

Vielä pitää kehua palvelua, jonka löysin eilen. Terveyskortti!
Sinne voi kirjoittaa, omat terveystietonsa. Ei tarvitse Kohtauspaikkaa käyttää arkistona.
Kirjattu
Aina napit vastakkain ollaan Pöystin kanssa. Ei ole hyvä tämä Pöysti.

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Helmikuu 12, 2008, 15:11:22 ip »

Lainaus:

Sinne voi kirjoittaa, omat terveystietonsa. Ei tarvitse Kohtauspaikkaa käyttää arkistona.

Tsori!  
Olen kirjoittanut siksikin tänne noita mietteitäni ja kokemuksiani päiväkirjan tyylisesti koska ajattelin että joku muukin voisi niistä hyötyä.
Tuollainen terveyskortti ei oikein täytä kaikkiaa kriteereitä siinä. Ja siksi toiseksi; KP on ikuinen (ainakin viisi vuotta).  
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Helmikuu 12, 2008, 15:15:04 ip »

Ehkä se takavasen on sitten meille se oikea suunta, Keijukainen....  
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Helmikuu 12, 2008, 15:17:17 ip »

Niin taitaa olla Applis, vaikka Tonni hienon runonkin rustasi..  
Kirjattu

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Helmikuu 12, 2008, 15:21:32 ip »

Kuulkaapa tytöt.
Ette te pärjäisi ilman Tonnin asiantutevaa apua.
Kehumatta paras.
Mistä sais enemmän aikaa kohtauspaikkaa varten.

Tonni
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Helmikuu 12, 2008, 15:42:11 ip »

Nymmää oikein rupesin miettimään tuota sun avausta. (Joo, tää on vakavaa ja on ehkä syytä soittaa 112:een ihan varmuuden välttämiseksi...  )

Eikö se kuitenkin tällaisilla palstoilla ole niin, että niistä asioista puhutaan, mitkä ihmisiä kiinnostaa? Jos ihmisiä kiinnostaa VHH, "minunverensokerieilen", huuhaa ja minä-tein-tänään, niin silloin niistä puhutaan ja ne ketjut keräävät viestejä.

Jos ne eivät miellytä tai kiinnosta, niitä ei tietääkseni ole pakko lukea. Ja jos kiinnostava keskustelu rönsähtää jonnekin lillukanvarsiin, sen seuraamisen voi keskeyttää. Näin voinee vapaasti toimia oman mielensä mukaan.

Jos tuntuu siltä, että jokin aihe kaipaa lähempää tarkastelua, ei liene kiellettyä aloittaa siitä keskustelua. Uusi yllättävä avaus voi poikia vaikka minkälaisia ketjuja ja uusia avauksia. Ja jos keskustelu tyrehtyy alkuunsa tai vähän pidemmälle päästyään, eikö se ole sen merkki, ettei se ollutkaan toisten palstalaisten mielestä kiinnostava? Missä silloin vika? Keskustelunaiheessa? Mielipiteissä? Palstalaisissa?

Aktiivisuudessa on myös eroja, toiset on suuna päänä koko ajan (hep) ja toiset ovat taustalla - syystä jos toisesta. Mikä sitten olisi se "oikea määrä ja laatu aktiivisuutta"? Millaiset ihmiset saisivat olla aktiivisia, että se olisi kaikille mieleen? Millaisin tiedoin ja mielipitein tulisi olla liikkeellä? Eikö muun elämän tulisi näkyä täällä, olisiko se hyvä, että keskusteltaisiin vain akateemisin sanankääntein uusista, kiehtovista ilmiöistä, jotka edesauttavat elämäämme Sairautemme kanssa?

Eipä sitä varmaan sellaista palstaa aikaan saada, että se kaikille olisi mieleen. Ehkä se kuitenkin on niin, että raameista riippumatta nämä elävät jollakin tapaa omaa elämäänsä, ja tähän voi osallistua kukin panoksellaan ja mielensä mukaan - ja aika aikaansa kutakin.

Ja PS. Ei Tonni, ei me pärjättäis ilman sun elämänpelastavia ohjeitasi.  
Kirjattu

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Helmikuu 12, 2008, 18:27:13 ip »

Kiitos Apple...
Aistin määrättyä rehellisyyttä viestissäsi.
Mä olen köyhänä syntynyt, vain puurolusikka suussa
Mutta viimeksimainittua ja ahkeruutta oikeasti yhdistellen olen saavuttanut jonkinmoista menestystä...
Kateuden tuomasta oman elämän mustaamisesta lienen onneksi säästynyt...?

Tonni
( lusikalla se alkaa, soppakauhan saa vasta vanhana ! )
Kirjattu

kriisikko

• Vieras
« Vastaus #13 : Helmikuu 12, 2008, 21:11:50 ip »

Hyvin kirjoitit, Applefigure. Suorastaan veit ajatukset päästäni.
Minua viehättää näissä ketjuissa juuri se, että viestit rönsyilevät. Joku sivulauseessa sanottu asia saa jonkun kirjoittajan ajatukset ihan muualle kuin aloituksen aiheeseen.

Eräs mies sanoi kerran, kuunneltuaan vaimonsa ja minun keskustelua, että " teillähän ajatus lentää kuin varpusparvi!"
Totesimme, että lopulta päädymme aina itse aiheeseen. Asia vain nyt sattuu vaatimaan rönsyjä, jotka ehdottomasti on käsiteltävä.
Älkää vaan lopettako -  kukaan - poukkoilevaa ajatusten lentoa. Mikään ei (minusta) ole niin tylsää kuin tiukasti asiassa pysyminen.
Näille palstoille mahtuvat varmaan kaikki ajatukset.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Helmikuu 12, 2008, 21:37:24 ip »

Keskustelunavaukseni ei ollut tarkoitettu varsinaiseksi moitteeksi mitään/ketään (leiriä) kohtaan, vaan enemmänkin ääneenajatteluksi. Selasin nimittäin pari vuotta vanhoja keskusteluja, kun hain jotakin tiettyä juttua. Silloin keskustelunaiheet olivat monipuolisempia. Esim. ravintoasiat olivat vähemmistönä ja enimmäkseen sellaisen otsikon alla, että ne huomasi helposti. Silloinkin väiteltiin (joskus kiivaastikin), mutta enimmäkseen yhteiskunnallisista tai rasva-asioista.  

Minä olen kyllä yrittänyt jättää lukematta mm. sivun mittaiset lainaukset jonkun blogista. Jonkin verran ärsyttää se jankkaaminen, kun ollaan niin tiukasti omissa rintamalinjoissa. Ärsyttää myöskin se, etten osaa olla ärsyyntymättä toisten tavasta keskustella.   Ja vielä sekin, että otan kantaa lähes joka keskusteluun!!

Niinkuin Keiju osuvasti sanoi, me vanhat p....t ollaan ehkä oltu täällä liian kauan ja liian tiiviisti, eikä enää jakseta vastata tietoa kaipaaville niitä ihan perusjuttuja. Minä ainakin olen saanut siitäkin moitteita, että laitan pitkän litanian linkkejä vanhoihin keskusteluihin, jos kukaan muu ei vastaa uudelle kyselijälle mitään.  

Huuhaatakin pitää olla mielenvirkistykseksi!  
Semmoista sen on - kun on ihmisiä, on keskustelua ja on nurinaakin.  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Linkkejä