Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6850 jäsentä  •  416243 viestiä  •  19880 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi markjoke, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Diabeetikkona kuntoutuksessa Iiriksessä ?  (Luettu 3318 kertaa)

maikki69

• Aktiivinen
Diabeetikkona kuntoutuksessa Iiriksessä ?
« : Helmikuu 03, 2008, 23:02:17 ip »

Olen nyt itse hakenut kuntoutukseen Iirikseen. Minulla on näkö mennyt 86%.Hämäränäkö minulla ei ole enää ollenkaan.
  Millaisia kokemuksia teillä on kursseista Iiriksessä ?
  Olisi kiva kuulla millainen paikka se on? Mieheni tule muutamaksi päiväksi mukaani.
Kirjattu
Kokemus on se minkä saa. kun ei saa sitä mitä haluaa.....

Humalog pumpussa

Hyponyymi

• Veteraani
Re: Diabeetikkona kuntoutuksessa Iiriksessä ?
« Vastaus #1 : Helmikuu 04, 2008, 00:22:57 ap »

Anteeksi, jos utelen, mutta onko sulla mennyt näkö diabeteksen vuoksi? Olet kuitenkin iältäsi vielä nuorehko.  
Kirjattu

maikki69

• Aktiivinen
« Vastaus #2 : Helmikuu 04, 2008, 08:34:51 ap »

Kyllä, minulla on ollut retinopatia silmissä jo monia vuosia ja nyt silmäni on laserilla hoidettu niin paljon kun pystytään.
 Lisäksi kolme kertaa leikattu kaihi, kerran jälkikaihi. Näkökykyni on enää 14% Tietyt alueet silmistäni ovat sokeat.
 Diabetesta olen sairastanut 28 vuotta.
Kirjattu

Humalog pumpussa

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Helmikuu 04, 2008, 10:36:29 ap »

Iiriksessä on hyvin ystävällistä henkilökuntaa. Olen tarvinnut kahden apua .

Yritän päästä sinne kurssille.

Mulla on vahva kaihi ja krooninen iriitti. Näkövamma ei johdu diabeteksestä.

Mun haitta-aste 65%. Todennäköisesti enemmän, mutta se selviää kun iriiti saadaan poistettua ja kaihi leikattua.
Kirjattu
D2

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Helmikuu 04, 2008, 10:38:35 ap »

Minähän käyn Iriksessä aika usein, koska teen sinne töitä (äänikirjoja vuodesta 1993 lähtien  ). Paikka on mahtava, tosin en ole käynyt yläkerran majoitustiloissa. Aina kun olen syönyt siellä, on ollut tosi hyvät sapuskat. Paikkahan on tietysti suunniteltu niin, että siellä on helppo liikkua, vaikka ei näkisikään. Hmm, siellä on kyllä aika tehokas ilmastointi, niin että jos on viluinen, kannattaa ottaa huomioon. Viimeksi kun vietin päivän studiossa muutama viikko sitten, olin ihan jäässä, vaikka en kovin helposti palele.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Helmikuu 04, 2008, 10:42:41 ap »

Siellä on todella näkövammaisystävälliset valot.

Jos haluat joskus hyvän suurennuslasin niin käy Aviriksesta ostamassa.
Kirjattu
D2

Hyponyymi

• Veteraani
« Vastaus #6 : Helmikuu 04, 2008, 11:06:19 ap »

Olen tosi pahoillani! Miten noin on voinut käydä, kun lääkärit lupailevat ainakin minulle, että näön menettäminen on hyvin epätodennäköistä? Onko sinulla ollut erityisen huono hoitotasapaino vai mikä on aiheuttanut tuota näön menettämistä? Olet noin nuori!
Kirjattu

maikki69

• Aktiivinen
« Vastaus #7 : Helmikuu 04, 2008, 11:20:02 ap »

Minä olen äänikirjojen  suurkuluttaja. Daisy juttelee koko päivän jos olen kotona yksin , välillä jopa yöt.
 Kiitos sinulle että annat äänesi kirjoille. Millaisia kirjoja yleensä luet vai miten ne valitaan? Siellä muutamilla on sellainen ääni että ääni pitää olla kovalla ennen kuin saa kunnolla selvää.
 Myöskin NKL kautta minulla on tämä kone ja puhelimessa Talks-ohjelma.
Kirjattu

Humalog pumpussa

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Helmikuu 04, 2008, 11:28:51 ap »

Luen yleensä tietokirjoja: psykologiaa, teologiaa, yhteiskuntatieteitä, historiaa ja myöskin koulukirjoja peruskoululaisille (äidinkieli, historia, uskonto). Lukijat valitaan osittain omien koulutusalojen ja mieltymysten mukaan ja joskus näyttelijät lukevat kaunokirjallisuutta. No, onhan näitä omiakin silmiä laseroitu, niin että voi olla, että siirryn joskus lukijasta kuuntelijaksi  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Helmikuu 04, 2008, 13:19:40 ip »

menetkö sopuetumisvalmennuskurssille vai jonnekin muuhun?
Kirjattu
D2

maikki69

• Aktiivinen
« Vastaus #10 : Helmikuu 04, 2008, 17:26:05 ip »

Menen ensi viikolla juttelemaan silmäklinikalle kuntotusklinikalle, mihin kurssille kannattaisi mennä. Mieheni on minun omaishoitajani ja täytyisi löytää sellainen kurssi jonne hänkin voisi tulla opettelemaan kuinka elää sokean vaimon kanssa. HEH.
  Minulla on tavoitteena pitää näköni siihen asti kun ensimmäinen lapsenlapsi syntyy eli toivottavasti monta vuotta, tyttömme ovat 17v ja 13v.
Kirjattu

Humalog pumpussa

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Helmikuu 04, 2008, 20:17:51 ip »

Siis HYKSiin meet? Mielenkiintoista mitä he suosittavat sinulle. Mun pitää kanssa ottaa yhteyttä sinne, mutta tänään olin aika poikki ja nukuin suurimman osan päivää. Olen aika flunssainen mutta ei kuumetta.
Kirjattu
D2

nulla

• Vanha tekijä
« Vastaus #12 : Helmikuu 04, 2008, 20:41:09 ip »

Minä olen ollut Iiriksessä näkövammaisen mummomme (= anoppini) kanssa. Mukavan tuntuinen paikka. Myös Daisy -systeemi on mulle tuttua. Olen ollut yllättynyt heidän tosi hyvästä kirjatarjonnastaan, mummo on kuunnellut Nobel palkitut kirjat ja muut uutuudet nopeammin kuin me muut olemme saaneet niitä käsiimme. Heidän kirjakerhosysteeminsä on myös kätevä: kirjat tulevat kotiin pyytämättä, aiheen mukaan.
Kirjattu

Linkkejä