Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418229 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Onko tänä vuonna KP -tapaamista?  (Luettu 12615 kertaa)

PateT

• Lentävä kynä
Re: Onko tänä vuonna KP -tapaamista?
« Vastaus #15 : Helmikuu 05, 2008, 11:00:13 ap »

Lainaus:

Minä olisin kiinnostunut
"kuumista rytmeistä"  ja juomasta enempi kuin elintarvikekeskusteluista.

Tonni (Syö mitä tarjotaan)

Tonni,veit ns.sukset suustani   ja sit voihan niitä "kuumia rytmejä" höystää juomakeskustelulla:"Mitäs seuraavaks,colalla tai ilman?"

ps.Syö melkein kaikkea tarjottua paitsi siskonmakkarakeittoa,lipeäkalaa,
vasikanvatkulia ym.keitettyä lihaa
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Helmikuu 05, 2008, 11:13:45 ap »

Joo mut ku siellä syödään kuitenki pelkkiä pottuja   No joo kyl mullekin käy mikä vaan ruoka tai siis se, mikä ei käy, sen jätän härskisti syömättä. Ja kuumat rytmit käy myös  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Helmikuu 05, 2008, 13:46:34 ip »

Lainaus:

Mielenkiintoista olisi saada virallisen linjan ravitsemusasiantuntija ja epävirallisen linjan edustaja luennoimaan. Kenties olisi mahdollista saada jopa paneelikeskustelu.

Ettei paneelitaistelu?  

Eri ravitsemusoppineet olisikin mukava saada saman pöydän äärelle, nähtäisiin ihan konkreettisesti erot ruokailussa. Minä muuten nautin Diabeteskeskuksen ruokalinjastossa erityisesti runsaista, pilkoituista kasviksista. Kotona ei saa ihan samaa palvelua.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Konrad

• Vieras
« Vastaus #18 : Helmikuu 05, 2008, 17:57:33 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Mielenkiintoista olisi saada virallisen linjan ravitsemusasiantuntija ja epävirallisen linjan edustaja luennoimaan. Kenties olisi mahdollista saada jopa paneelikeskustelu.

Ettei paneelitaistelu?  

Eri ravitsemusoppineet olisikin mukava saada saman pöydän äärelle, nähtäisiin ihan konkreettisesti erot ruokailussa. Minä muuten nautin Diabeteskeskuksen ruokalinjastossa erityisesti runsaista, pilkoituista kasviksista. Kotona ei saa ihan samaa palvelua.

Niin tuollaista paneelitaistelua seuraisin minäkin mielenkiinnolla. Voi olla vaikea saada virallista linjaa vaan mukaan. Epävirallisen linjan vaikuttajat olisivat varmoja osanottajia.

Olen aikaiseminkin kuullut D-liiton aterioista ja vakuuttunut siitä, että siellä on mahdollista syödä vhh:n mukaan, jos haluaa. Siis ei ole hiilareiden pakkosyöttöä. Voi tosin olla, että vhh:n noudattajan nimi pannaan muistiin ja uudelleenkoulutetaan terveellisen ruokavalion noudattajaksi seuraavassa tilaisuudessa.  
Kirjattu

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Helmikuu 05, 2008, 19:01:36 ip »

Lainaus:

Voi tosin olla, että vhh:n noudattajan nimi pannaan muistiin ja uudelleenkoulutetaan terveellisen ruokavalion noudattajaksi seuraavassa tilaisuudessa.

Kyllä se näin on Kondrad.
Tukkapöllyä tulee jos virallisterveellinen ruokalautanen ei tyhjene.
Emäntää on kiitettävä "ruoka oli hyvää ja ravitsevaa ja sitä oli riittävästi"
Konjakkia ei myöskään tipu ennenkuin lautanen on tyhjä.

Tonni
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Helmikuu 05, 2008, 19:42:14 ip »

Jotenkin alkaa näyttämään tän keskustelun perusteella, että todellisia halukkaita ei edes näytä olevan KP-tapaamiseen ainakaan Aitolahdessa, kun sinne piti se vähintään 15 henkilöä saada kasaan (ainakin viime vuonna)

Sääli, mutta uskottava se kait on
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Konrad

• Vieras
« Vastaus #21 : Helmikuu 05, 2008, 20:33:21 ip »

Lainaus:

Jotenkin alkaa näyttämään tän keskustelun perusteella, että todellisia halukkaita ei edes näytä olevan KP-tapaamiseen ainakaan Aitolahdessa, kun sinne piti se vähintään 15 henkilöä saada kasaan (ainakin viime vuonna)

Sääli, mutta uskottava se kait on

Onko Aitolahti oikea paikka? Olisiko joku hotelli jossakin päin Suomea hyvä (viikonloput edullisia sesonkien ulkopuolella), Tallinnan matka, Viron kylpyläreissu jne.

Itse pidän vertaistapaamisia todella hyödyllisinä. Keskustelu muiden diabeetikkojen kanssa on hienoa. Homman järjestäminen vaatisi vetäjää ja tälle sitoutunutta tukiryhmää. Myös pitäisi saada ilmoittautuneita sitoutumaan asiaan. Tämä on junailun ehdoton edellytys.

Itse olisin mukana Viroon suuntautuvalla kylpyläreisulla, joka tarjoaisi paljon yhdessäoloa ja ohjelmaa. Olisi mahdollista saada kullekin sopivia hoitoja jne. Kesto olisi viikon verran. Fyrkkaa tarvitsisi olla ajankohdasta ja paikasta riippuen noin 500.

Jatkakaa.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Helmikuu 05, 2008, 20:46:25 ip »

No minä otin kantaa vain omalta kohdaltani.

Eli sääli sikäli, että mulle tuo viikonloppu Aitolahdessa olisi se vaihtoehto nro 1 ja nimenomaan asiaohjelmalla höystettynä.

Sitä en siten edes tiedä missä järjestyksessä muuta vaihtoehdot tulisivat ja viikoksi en ihan noin vain ainakaan kylpylään lähde - toinen juttu olisi se Lapin (kunnolle sovitettu) patikkaretki asiantuntevan opastuksen kanssa - joku hommaa ennenkin tehnyt mukana.

t.Antsu, joka on Lapissa käynyt vain kerran hiihtelemässä
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Konrad

• Vieras
« Vastaus #23 : Helmikuu 05, 2008, 20:55:25 ip »

Aivan hyvä kannanotto. Kun keskustelu käydään tällä foorumilla ainakin alkuun, niin kaikenlaiset mielipiteet ovat tervetulleita. Niinhän asiaa saadaan kehitettyä. Lapin ruskamatkastahan oli joskus jopa puhetta. Mukaan tullaan, jos järjestyy. Olikohan PateT:llä tietoa?

M: Tuli heti viestini lähettämisen jälkeen mieleen, että patikointi sanana voi jo tuoda monelle kokoontumisesta kiinnostuneelle muurin. Kehitellään kokoontumista joka tapauksessa.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Helmikuu 05, 2008, 22:27:35 ip »

Tonni:
Lainaus:

Konjakkia ei myöskään tipu ennenkuin lautanen on tyhjä.

Väärin!
Pitää olla: Konjakkia ei tipu ennenkuin Viljo on paikalla.
Paitsi, että Viljo ei taida tulla paikalle, kun jäi viime vuonna muistaakseni ovien taakse.  

Mukavaahan olisi tavata, mutta minä arvostan vertaistuen lisäksi myös sitä asiantuntijapuolta. En ole myöskään kylpyläihmisiä, enkä ole varma kestäisinkö teitä silmästäsilmään kokonaista viikkoa!  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Helmikuu 05, 2008, 22:31:34 ip »

Lainaus:

enkä ole varma kestäisinkö teitä silmästä silmään kokonaista viikkoa!    

Hyvä äskoo,ASIAA!Vain ohuina siivuina ja pikkuhiljaa  
Kirjattu
-Marcelene Cox

Kerttuli

• Veteraani
« Vastaus #26 : Helmikuu 05, 2008, 22:33:57 ip »

Hello, pitkästä aikaa!
Minä olen valmis tulemaan Aitolahteen.

Jos halutaan joku tapaaminen ennen sitä, niin ilman ohjelmia sellainen onnistuu ihan helposti.

Kerrotte vaan missä ja milloin. Minä voin vaikka ruveta kokoojaksi...

Kerttuli (ei ole tekemisen puute mutta aina yksi tapaaminen järkätään)
Kirjattu
Mikä ei tapa - se vahvistaa.

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Helmikuu 05, 2008, 22:40:52 ip »

Lainaus:

Lapin ruskamatkastahan oli joskus jopa puhetta. Mukaan tullaan, jos järjestyy. Olikohan PateT:llä tietoa?

http://www.lapinkalhu.fi/

Tässä yksi linkki,jota vois  ajatella ja katsella ensiksi ja makustella  Ylläksellä t.Pate
Kirjattu
-Marcelene Cox

Konrad

• Vieras
« Vastaus #28 : Helmikuu 05, 2008, 22:55:00 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Lapin ruskamatkastahan oli joskus jopa puhetta. Mukaan tullaan, jos järjestyy. Olikohan PateT:llä tietoa?

http://www.lapinkalhu.fi/

Tässä yksi linkki,jota vois  ajatella ja katsella ensiksi ja makustella  Ylläksellä t.Pate

Sopisi mulle ihan hyvin.

Äskoolle: ei siellä kylpylässä tarvitse meidän muiden sinänsä miellyttäviä naamoja aina tuijottaa. Kun mennään tarpeeksi isoon paikkaan, niin siellä on muuta porukkaa valtava enemmistö, myös aivan kv. . Lähikaupunkikin tarjoaa vaihtoehtoja. Mielessä on nyt Pärnu.

Konrad (jonka naamaa ei kauan jaksa tuijottaa nauramatta)
Kirjattu

maikki69

• Aktiivinen
« Vastaus #29 : Helmikuu 06, 2008, 03:56:29 ap »

Olisihan se ihan kiva lähteä. Meilläkin se jäi tuosta rahasta kiinni. kun tuntuu ettei sitä ole ikinä liikaa.
Kirjattu
Kokemus on se minkä saa. kun ei saa sitä mitä haluaa.....

Humalog pumpussa

Linkkejä

Haastaako korona arkea diabeteksen kanssa?

Julkaistu 02.04.2020 | 10:14