Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6896 jäsentä  •  416920 viestiä  •  19921 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Amatööridiabentti, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Mitä teille kuuluu? (osa 5)  (Luettu 380248 kertaa)

pakertaja

• Vieras
Vs: Mitä teille kuuluu? (osa 5)
« Vastaus #3345 : tänään kello 11:15:49 »

Lauantaina mulle sattui tosi outo välikohtaus poliisin kanssa. Olin puoli kuuden maissa kävelemässä mun vanhempien luokse syömään. Rattaissa nukkui mun kohta parivuotias poika. Teen pitkän reippaan lenkin rattaiden kanssa joka päivä. Nyt kuitenkin kesken lenkin poliisi pysäytti mut. Sitten alkoi kamala tenttaus, että olenko kunnossa, onko mun vauva kunnossa, missä mä asun, mitä olen tekemässä, mistä tulossa ja minne menossa. Mä olen itse ihan hämmästynyt, että mikä tämä juttu nyt oikein on. Tuntui jotenkin tosi oudolta selittää poliisille, että olen menossa omien vanhempien luokse ja teen tässä rattaiden kanssa lenkin, että saisin liikuntaa. Henkkareitakin ne pyysi mutta eihän mulla ollut, koska olin ollut päivän lasten kanssa puistossa enkä mä siellä mitään sellaisia kanna mukana. Ehkä pitäisi. Tuntui ihan ihmeelliseltä siinä kesken lenkin ruveta antamaan poliisille mun henkilötietoja, jotta he voivat tarkistaa kuka mä olen. Mutta olin kuulemma kävellyt oudon näköisesti ja oli kai herännyt jonkinlainen epäily, että olen päihtynyt, ja koska poliisi on lastensuojeluviranomainen ja mulla oli lapsi mukana, niin he halusivat tarkistaa tilanteen. Mulla oli sillä hetkellä verensokerikin ihan ok ja omasta mielestä kävelin normaalisti, tosin erittäin reippaasti, mutta en kyllä itse ajatellut olisin herättänyt huomiota. Tuli ehkä vähän kurja fiilis, vaikka poliisit ihan mukavia olivatkin ja uskoivat kyllä, etten ole käyttänyt mitään. Mun mielestä tämä oli tosi outoa. Kun tuolla kaupungilla liikkuu, niin näkee kyllä vaikka minkälaisia ihmisiä ja vaikka minkälaisia tyylejä liikkua lasten kanssa ja ilman. Omasta mielestäni mä en kyllä millään tavalla herätä huomiota rattaiden kanssa liikkuessa, mutta ilmeisesti olen väärässä.

Rivien välistä luin, että toisaalta hyväksyit poliisin toiminnan. Hirvittää nykyiset uutiset lasten hyväksikäytöistä, joten hyvä, että asialle edes yritetään tehdä jotain, vaikkakin hankalaa varmasti on.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #3346 : tänään kello 11:49:12 »

No, onhan se kyllä ihan älyttömän hyvä juttu, että poliisi puuttuu asiaan, jos näkee jotenkin epäilyttävän oloisia ihmisiä ja varsinkin lasten kanssa. Ja ymmärrän senkin, että välillä poliisikin tekee pieniä virhearviointeja. Silti tuntui aika kurjalta eikä poliisit edes millään tavalla pahoitelleet tilannetta. Lähinnä nyt ehkä se mua tässä vaivaa, että tosiaan olen erittäin tavallisen oloinen ja näköinen nainen enkä omasta mielestäni herätä millään tavalla huomiota ja silti poliisi pysäyttää. En mä tiedä kuinka olisin voinut olla hyväksymättä poliisin toimintaa.
Kirjattu

pakertaja

• Vieras
« Vastaus #3347 : tänään kello 12:03:09 »

No, onhan se kyllä ihan älyttömän hyvä juttu, että poliisi puuttuu asiaan, jos näkee jotenkin epäilyttävän oloisia ihmisiä ja varsinkin lasten kanssa. Ja ymmärrän senkin, että välillä poliisikin tekee pieniä virhearviointeja. Silti tuntui aika kurjalta eikä poliisit edes millään tavalla pahoitelleet tilannetta. Lähinnä nyt ehkä se mua tässä vaivaa, että tosiaan olen erittäin tavallisen oloinen ja näköinen nainen enkä omasta mielestäni herätä millään tavalla huomiota ja silti poliisi pysäyttää. En mä tiedä kuinka olisin voinut olla hyväksymättä poliisin toimintaa.

Ja minä kun olen aina luullut, että naisille on yks juttu, mistä puhutaan, kunhan huomiota esitetään   ;) Sovinisti vai: en missään nimessä - mutta nyt hommiin.
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #3348 : tänään kello 12:15:40 »

Kyllä outoa toimintaa. Onko sinulla joku kateellinen ihminen? Itse sain kevättalvella postitse lähetetyn käsinkirjoitetun kirjeen. Siinä lähettäjä oli jonkun pariskunnan kanssa seurannut viereisessä tavaratalossa minua. Siinä kuvattiin kävelyäni kuvaus kuin paskat housuissa (nivelrikkoa on). Loppukommentti oli että mikä luulen olevani. Tietääkseni en ole riidoissa kenenkään kanssa. Onko joku kateellinen minulle jostain syystä vai kateellinen mieskaveristani kiltti kuin mikä? Vaikka hän on ollut poliisina niin pallo oli häneltäkin hukassa. Luimme kirjettä yhdessä ja ihmettelimme.
Kirjattu

Linkkejä