Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: insuliinipumppu.  (Luettu 1317 kertaa)

annie

• Vieras
insuliinipumppu.
« : Tammikuu 09, 2008, 20:13:14 ip »

www.diabetes.fi

kertokaa kaikki mitä tiedätte insuliinipumpusta? miten se vaikuttaa, miten sen kanssa pystyy elämään, miten itse olette mieltä pumpusta?
ihan kaikki mitä tiedätte niin tulee tarpeeseen, ja olisi mukava kuulla myös omakokemuksia.
Kirjattu

Bebe

• Veteraani
Re: insuliinipumppu.
« Vastaus #1 : Tammikuu 09, 2008, 20:26:10 ip »

Hei, Annie, ja tervetuloa kohtauspaikan mukavaan joukkoon!

En ole itse pumppailija, mutta joukossamme heitä on kovinkin paljon. Olen itse vuosien varrella lukenut heidän(kin) kokemuksiaan, joten tiedän, että niitä tähän keskustelufoorumiin on kirjattu valtavat määrät.

Epäilemättä tästä viriää keskustelua, mutta vinkkinä vain: Jos haluat kaiken hyödyn toisten kokemuksista ja näkemyksistä, voisi olla hyödyllistä myös kokeilla hakutoiminnon käyttöä (siis tuo joka on sivun toiseksi ylimmässä palkissa oleva "hae"), siitä voisi löytyä paljonkin mielenkiintoista. Tai tokihan voit vain selailla aiheita, kannattaa keskittyä ykkösten osion otsikoihin.

Tietoa, kokemuksia, kysymyksiä, kaikkea sellaista täältä löytyy tämän ketjun "täsmävastausten" lisäksi  

Muoks: niin, ja tervetuloa osallistumaan keskusteluihin ja ottamaan kantaa!
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

Riksu

• Vanha tekijä
« Vastaus #2 : Tammikuu 09, 2008, 21:50:25 ip »

Myös hoitovälineosiosta löytyy paljon keskusteluja pumppuista, niiden käytöstä ja merkkivertailuista. Hakutoiminto on kätevä!  
Kirjattu
Riksu
D1 v:sta 1978, Accu-Chek Spirit Combo + humalog. Pumpulla vuodesta 1994

mommi

• Aktiivinen
« Vastaus #3 : Tammikuu 10, 2008, 07:12:19 ap »

Teretulemast!
Minusta lääkärimme tiivisti asian hyvin:
"Pumppu ei hoida diabetesta puolestasi. Se on on yksi, muita tapoja joustavampi tapa annostella insuliinia."
Pojallani (3v) on ollut pumppu vuoden verran. Esteettinen haitta on ollut ainoa negatiivinen asia. En juuri enää näe hänen kirmailevan ihan ilkosillaan, sillä pumppulaukku on aina vyötäröllä. Mutta en voisi tällä hetkellä kuvitellakaan vaihtoehtoa, että siirtyisimme takaisin monipistoshoitoon.
Kirjattu
It's allright to cry...Raindrops from your eyes may make you feel better.

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59