Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418229 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Liuskat - Helsinki  (Luettu 18727 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Re: Liuskat - Helsinki
« Vastaus #15 : Tammikuu 17, 2008, 12:53:58 ip »

Siis mulla kyllä lähti lähete Meikusta suoraan omalle terveysasemalle ja terveydenhoitaja jopa soitti heti sen saatuaan ja kertoi nyt tallentavasta järjestelmään.

Aikaa taisi mennä niin, että saman viikon maanantaina tapasin Meikussa d-hoitsun iltapäivällä ja jo torstaina soitti terveydenhoitaja terveysasemalta kertoen juuri tallentavansa Meikusta tullutta lähetettä Tämä siis elokuussa 2007.

Vois nyt edes toi pelata kaikilla samalla tavalla
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Tammikuu 17, 2008, 15:13:31 ip »

Eiks teillä muilla stadilaisilla ole leikattu liuskamäärää tän vuoden alusta?
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Tammikuu 17, 2008, 15:23:23 ip »

No mä en ole vielä ollut yhteydessä välinejakeluun, koskapa sain viimeksi (marraskuun puolen välin paikkeilla) niin paljon liuskoja, että vasta tänä aamuna avasin sellaisen ison erän muovit niiden pikkulaatikoiden ympäriltä - olikos siinä nyt 12 lodjua eli 600 liuskaa.

Jos mulla olis tiputettu määriä edelliselle jatkuvalle tasolle (siis jatkuvasti voimassaolevanahan mä taistelin itselleni 6 liuskaa/vrk), niin hetkellisesti saattaisin pärjätä silläkin, mutta täytyy myöntää, että kyllä mä elämöisin, jos jotenkin heidän tiedoistaan olisi kadonnut tuo insuliinipumppuhoitoisuus perusteluista.

Mutta näyttäisi siltä, että vasta maaliskuussa on edessä seuraava asiointi jakelussa

Mielenkiinnolla odottelen miten muille alkuvuoden hakijoille on käynyt
Kirjattu
Antsu1

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Tammikuu 17, 2008, 15:49:17 ip »

Mulla on huomenna aika terveysaseman yleislääkärille, jonka pitäis ymmärtää mun taudin erityisluonne niin hyvin, että määrää kaksinkertaisen määrän liuskoja heitin ohjeisiinsa nähden. Saa nähdä kuin käy, itse oon valmiiksi vähän skeptinen. Maaliskuun alussa on sitten aika oikealle asiantuntijalle yksityiseltä puolelta.

Viimeisen kuukauden oon mitannut paljon aika pitkälti siksi, että pystyisin näyttämään välinejakelulle että se sokeri heittelee. Synnytyksen jälkeinen honey moon kesti kaksi kuukautta, sen jälkeen onkin sitten ollut ihan vanhan mallin sekavuutta tässä omahoidossa.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

mantan

• Jäsen
« Vastaus #19 : Tammikuu 17, 2008, 16:21:58 ip »

Mulle on yleensä aina ennen valitettu, että liuskoja kuluu liikaa (8-10pkl/pvä). Muutama viikko sitten soitin jakeluun ja nainen siellä itsekseen pohti, että onpas sulla vähän näitä liuskoja tässä määräyksessä (4kpl/pvä) ja sanoin, että niitä menee ainakin tuplasti. Nainen ystävällisesti sanoi, että pistetään sulle sitten tuplat kun tuo pumppukin on...

Kävin hakemassa liuskat alkuviikosta ja se nainen joka ne mulle antoi, sanoi, että niitä on nyt mulle pistetty vähän extraa...Pohdin siinä, että onpas hyvä, kun kerrankin onnistui näin kätevästi. Kun sitten katsoin paljonko niitä liuskoja oli: -->1600kpl!!! Ilmeisesti antoivat sitten puolen vuoden liuskat tai olettivat että haluun mitata 20krt/pvä.    
Kerrankin näin päin.
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Tammikuu 17, 2008, 16:53:36 ip »

Mä muistan että mulla leikattiin ekan pumppuvuoden jälkeisenä uutena vuonna -> tämän leikkauksen taustalla oli joku kämmi tietojärjestelmässä eli ei siis oikea leikkaus   Minun ei tarvinnut käydä uutta läheterumpaa läpi hieman napakampi keskustelu välinejakelun kanssa riitti (pumppuhoito on peruste korkeammalle liuskamäärälle)  

Tosin koputan tässä vaiheessa puuta, koska en ole vielä hakenut liuskoja tälle vuodelle. Kertokaahan miten liuska-asianne ovat
Kirjattu

Tuuli

• Matkailija
« Vastaus #21 : Tammikuu 17, 2008, 18:17:44 ip »

Odottelen tässä aikaa konsultaatiopolille, että saisin lähetteen suurempaan liuskamäärään. Tällä hetkellä saan sen 4,3 liuskaa per päivä ja se ei riitä. Pitäs saada ainakin 6 tai 8 päivää kohti. Onneksi mulla oli Lapin keskussairaalassa niin ihana d-hoitaja, joka antoi viimeisellä käynnilläni (olin silloin jo kirjoilla Helsingissä) uuden mittarin ja siihen liuskoja kun hänellä ei ollut antaa niitä liuskoja joita käytän. Tuli ihan suru puseroon ja aloin heti katua Helsinkiin muuttoa.;) Nyt liuskoja on sen verran, että selviän ja voin säästellä niitä, jos lähetteen saaminen kestää. Jos aikaa ei ala kuulumaan, niin täytyy soittaa sinne tai varata aika omalle arvausasemalle.
Haluaisin korotetun määrän myös kynäneuloihin. Kaksi kappaletta päivälle on minusta ihan naurettavaa, kun mulle on näytetty kauhukuvia neulan viottumisesta yhden käytön jälkeen. Niin ja kun nuita "hyviä pistospaikkoja" (=vatsamakkaroita ) ei ole niin paljon, niin mulle jää punaisia jälkiä vähän väliä. Maha on hyvin pian mustelmilla...Onko kellään siis kokemuksia korotetusta kynäneulamäärästä?
Kirjattu

kriisikko

• Vieras
« Vastaus #22 : Tammikuu 17, 2008, 18:44:42 ip »

Varjelkoon! Kaksi neulaa päivää kohti? Jos täällä meillä ei liuskoja heru niin ainakin neuloja on.
"Muistat sitten, että neulaa käytetään vain KERRAN", sanoi d-hoitaja ja pakkasi niitä 12 laatikkoa muovikassiin.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Tammikuu 17, 2008, 22:06:12 ip »

Ja sit kun mä yhteen aikaan käytin kuukausitolkulla samaa neulaa omaa laiskuuttani, niin voisin saada lisää liuskoja sillä perusteella, että olen joskus säästänyt neuloissa ihan älyttömästi. Mullahan kesti 50 neulan paketti vaikka kuinka monta vuotta  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

sicilienne

• Intoilija
« Vastaus #24 : Tammikuu 17, 2008, 22:43:58 ip »

Lainaus:

Eiks teillä muilla stadilaisilla ole leikattu liuskamäärää tän vuoden alusta?

Minä en ole tarvinnut vielä hakea, mutta hyvä, kun kerroit tuosta "leikkauksesta". Täytyypä perehtyä asiaan. Minulla on ollut 8 liuskaa/pvä.
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #25 : Tammikuu 17, 2008, 22:55:35 ip »

Mikä on kakkosille sopiva liuskamäärä, yksi vai kaksi viikossa ja mikä on sen tarkoitus?
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Tammikuu 18, 2008, 07:28:40 ap »

Lainaus:

Mikä on kakkosille sopiva liuskamäärä, yksi vai kaksi viikossa ja mikä on sen tarkoitus?

Konrad, noin niinkuin huumorilla...

Sen tarkoitus on kait antaa kakkosille yksi tai peräti kaksi kertaa viikossa yhteiskunnan tuella tapahtuva verensokerimittaus
Kirjattu
Antsu1

Konrad

• Vieras
« Vastaus #27 : Tammikuu 18, 2008, 08:00:08 ap »

Vähän provonahan asian esitin. Itse asiassa saan julkisyhteisön varoilla Helsingissä tablettikäyttöisenä diabeetikkona peräti 4 liuskaa viikossa.

Joskus omahoitaja kertoi, että heitä kiinnostavat ennen iltapalaa ja aamulla ennen aamupalaa mitatut arvot. Niin minuakin, mutta myös muut arvot. Omalla kustannuksellani olen selvittänytkin omaa "profiiliani". Tiedän kohtuullisen hyvin hiilarivasteet verensokereihini.

P.S.

Yhteiskustannan tuki on 43 senttiä/mittaus ilman alvia. Saksan verkkoapteekit tarjoavat liuskoja 52 c/kpl alveineen. Onkohan Helsinki kilpailuttanut liuskahankintansa kunnolla?
Kirjattu

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Tammikuu 18, 2008, 08:13:54 ap »

Juuh samma här på playa del Vanda.
Oli kiva esitellä seurantavihkoa d-hoitsulle noin 4 mittausta viikossa.
Kuulemma kyllä se aika paljon kertoi, viisaan näköinen oli ainakin.
Jahas puntariin kas tänne.
Ahaa kiloja tullu lisää.
räpäräpäräpppppäää.
Sitten vaan taas vuoden päästä katsotaan.
Poistumiskäskyn sisältävä katse.....

Näin meillä
Tonni
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

Konrad

• Vieras
« Vastaus #29 : Tammikuu 18, 2008, 08:47:50 ap »

Lainaus:

Jahas puntariin kas tänne.
Ahaa kiloja tullu lisää.
räpäräpäräpppppäää.

Mullakin on aina paino mitattu, jos olen osunut omahoitajalle, tosin viime aikoina osumia ei ole ollut. Oman puntarini lukemiin eivät luota.

Lisäksi on jokunen kerta vielä mitattu jopa pituuskin, jos vaikka olisin kasvanut vielä. Tuloksiakin on tullut +-2 cm haarukassa, välillä pitempi, välillä lyhyempi. Itselleni on tullut myöhemmin mieleen se, että jos samaan syssyyn olisi mitattu mahanympärystä, olisiko se jollakin lailla ollut verrannollinen pituuteen. Siis jos saadaan lyttyyn menneestä miehestä lyhyempi pituus, niin häviämättömyyden lain mukaan se olisi vyötärölisänä. Heh.
Kirjattu

Linkkejä

Haastaako korona arkea diabeteksen kanssa?

Julkaistu 02.04.2020 | 10:14