Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: mekaaninen häiriö useasti  (Luettu 12103 kertaa)

mylvija80

• Veteraani
mekaaninen häiriö useasti
« : Tammikuu 01, 2008, 20:13:55 ip »

elikkä, pumppu on nyt kahden vkon sisään jo kaksi kertaa käynyt ekaksi hälyyttämään patterin vaihtoa ja samassa myös mekanista vikaa.
normaalisti vaihdan patterit n 6-8 vkon välein, nyt patteri muka tyhjä kahes vkos
ja tuo mekaaninen vika....
tänäänkin säiliö oli puolillaan inskaa ja muutenkin kaik ok.
nyt kun on ollut vielä selittämättömiä korkeita, voivatkin olla peräisin pumpusta jos se ei toimi kunnolla
onko ollut muilla?
Kirjattu
"On mentävä hirvittävän lähelle toista ihmistä hämärään huoneeseen, ilman yhtäkään asetta ennen kuin voi kuulla kuinka kauniisti vapaus laulaa"
<a href="http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko" target="_blank">http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko</a>

Antsu1

• Lentävä kynä
Re: mekaaninen häiriö useasti
« Vastaus #1 : Tammikuu 01, 2008, 20:34:36 ip »

No eipä ole (vielä) ollut mitään ongelmia pumpun toiminnassa Ja toivottavasti ei tulekaan, mutta varmaan niitä jossain vaiheessa kuitenkin ilmenee - en usko tässä tapauksessa "ihmeisiin"

Mä olen aina vaihtanut pariston jo ennen mitään hälytyksiä. Kun ohjevihkosessa sanotaan käyttöiän olevan noin 4 viikkoa, niin olen tosiaan vaihtanut pariston 4-5 viikon välein. Niin ja paristona on ollut se valmistajan alkuperäinen, joita välinejakelusta saa.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Tammikuu 01, 2008, 21:36:05 ip »

Minulle on käynyt pari kertaa niin, että en ole muistanut vaihtaa paristoa, vaikka Heikko paristo -ilmoitus on tullut, vaan paristo on päässyt kokonaan tyhjäksi. Silloin tulee myös Mekaaninen häiriö-ilmoitus. Sitähän en ole saanut kuitattua pois muulla tavalla, kuin menemällä läpi koko ampullinvaihto-katetrin täyttö- systeemin. Siis en vaihda kaikkia, vaan huijaan pumppua menemällä kaikki vaiheet läpi. Sen jälkeen pumppu on toiminut taas moitteetta.

Joskus, kun alkuperäisparistoja ei ole ollut just saatavilla, olen käyttänyt jotakin muuta ja ne ovat kestäneet vain pari viikkoa. Alkuperäisparisto kestää minulla noin 1,5 kk.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

mylvija80

• Veteraani
« Vastaus #3 : Tammikuu 02, 2008, 14:23:45 ip »

mula ihan oikeita pumppuun tarkoitettuja paristoja ollut koko aika.
tänään sain uuden pumpun koska en uskalla käydä leikkimäänkään ajatuksella että pumppu tilttaisi
perhana kun tää kone ei anna korjata kirjvirh ilman poistamatta muita kirjaimia....
mistähän asetuksista sen saa pois
Kirjattu
"On mentävä hirvittävän lähelle toista ihmistä hämärään huoneeseen, ilman yhtäkään asetta ennen kuin voi kuulla kuinka kauniisti vapaus laulaa"
<a href="http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko" target="_blank">http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko</a>

Piisamirotta

• Veteraani
« Vastaus #4 : Tammikuu 02, 2008, 15:36:58 ip »

Lainaus:

tänään sain uuden pumpun koska en uskalla käydä leikkimäänkään ajatuksella että pumppu tilttaisi
perhana kun tää kone ei anna korjata kirjvirh ilman poistamatta muita kirjaimia....

Olisitkohan painanut vahingossa insert-painiketta? se ainakin aiheuttaa sen, että aiemapaa tekstiä ylikirjoitetaan.
Kirjattu
Piisamirotta
DM1 (pumppu, Humalog)
<i>"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo." -Nalle Puh-</i>

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Tammikuu 02, 2008, 16:50:38 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Olisitkohan painanut vahingossa insert-painiketta? se ainakin aiheuttaa sen, että aiemapaa tekstiä ylikirjoitetaan.

Aloin jo kysymään, että mitä ihmettä te pumppuun kirjoitatte, en mä ole kirjoittanut siihen koko aikana mitään. Kunnes huomasin, että tää kone tarkoittaakin tietsikkaa eikä pumppua  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Tammikuu 02, 2008, 17:28:20 ip »

Mulla on kanssa ollut tapana vaihtaa pumpun paristo jo ennen hälytystä. No, ekan pariston vaihdoin hälytyksen tultua ja silloin samainen paristo oli ollut käytössä reilut neljä viikkoa. Merkkaan vaihdon kalenteriin ja vaihdan pariston melkein tasan neljän viikon välein. En nimittäin halua että paristonvaihtohäläri tulee silloin kun ei ole tarvittavia vermeitä mukana.   (Kun ei aina ole vaikka kuinka yrittäisi muistaa...)

Tiesittekö sen, että jos värinähälytys ja äänimerkit on pumpussa yhtä aikaa päällä, niin kuluttaa paristot nopeammin loppuun? Itselläni on käytössä vain ääni.
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

mylvija80

• Veteraani
« Vastaus #7 : Tammikuu 03, 2008, 18:04:18 ip »

ja mulla pelkkä surina
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Tammikuu 03, 2008, 18:16:17 ip »

Mulla on sekä surinat että tärinät

Ja vaihtoväli on ollut 4 viikkoa tai 4 viikkoa ja risat, ei koskaan yli viittä.
Kirjattu
Antsu1

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Tammikuu 03, 2008, 22:20:03 ip »

Piti vielä laittamani että ollaanko me nyt  surinasussuja????  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Tammikuu 03, 2008, 22:25:44 ip »

Ehdottomasti ja sieltä parhaasta päästä

Suristaan paikasta välittämättä lyhyemmin tai pitemmin
Ja joku vielä tärinänkin kera
Kirjattu
Antsu1

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Tammikuu 04, 2008, 07:23:22 ap »

Mulla oli yhteen aikaan sellainen vika tässä pumpussa, että se söi pattereita varmaan parin päivän välein - villeimmillään jouduin sitten vaihtamaan pariston pari kertaa päivässä   Suivaantuneena soitin pumppufirmaan, ja katso - ongelma oli pariston kannessa, ja asia ratkaistiin siten, että sain parin päivän sisällä uuden paristokannen. Sitten lähti taas pelittämään.

Minä vaihdan paristot vasta sitten, kun kone armollisesti asiasta ilmoittaa - tässä mallissa on AAA-patteri, joten ei haittaa, vaikkei varaparistoa olisi mukana, kunhan on marketti tahi kioski sen verran lähellä, että saa uuden pariston. Se mikä joskus ottaa nuppiin ja on oikeastaan turvallisuuskysymyskin, on se, ettei tämä huoli kuin aivan iskemättömiä paristoja - vähänkään kulunut ei käy.

Jossakin tilanteessa tämä voisi käydä terveyden ja turvallisuuden päälle - kuvitellaan, että ollaan paikassa, jossa ei vaan pääse sinne markettiin tms niitä paristoja hakemaan, ja on jotenkin sössitty mukana olevien paristojen kanssa (done that, mutta turvallisesti kotioloissa ja paristoja oli varastossa reilusti) ja tämä vaan urppii, ettei käy, huono paristo! Se olisi minusta kehittämisen paikka tässä mallissa. Joka siis on sähkönsininen  
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Tammikuu 04, 2008, 08:41:58 ap »

Näissä välinejakelusta saatavissa paristopakkauksissa on kanta mukana eli pitäisi kai vaihtaa sekin aina välillä - tosin en muista, milloin itse olen viimeksi vaihtanut, siitä on varmaan jo parisen kuukautta.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Tammikuu 04, 2008, 10:11:40 ap »

Ei ole minun pumpussani eikä paristomallissa. Minä saan välinejakelusta tavallisia AAA-paristoja (lähetteen mukaan), eikä pumppumallissani kuulukaan paristokantta tietoni mukaan vaihtaa säännöllisesti, tuossa kannessa oli pumppufirman mukaan virhe.

VOI tietysti olla, että tietoni on vihreellinen.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Piisamirotta

• Veteraani
« Vastaus #14 : Tammikuu 04, 2008, 12:33:51 ip »

Minunkaan tietääkseni Paradigmissa ei kuulu noita patterikansia vaihtaa... Ainakaan minua ei ole ohjeistettu, ja mun pummpuhan onkin nyt vain harmaa ...

Ohjeissahan on kaiken lisäksi määriteltyä 3,5 kierrosta kiristettäväksi korkkia, eikä sitä enempää pysty vääntämäänkään ilman kierteiden rikkomista. Ajan kuluessa ne kierteet (?) kuulemma voisivat löystyä, mutta ainakin mun patterireikäni kansi on kestänyt yli 3 vuotta...

Onpas mulla muuten ollut kauan tuo pumppu kaverina .
Kirjattu
Piisamirotta
DM1 (pumppu, Humalog)
<i>"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo." -Nalle Puh-</i>

Linkkejä