Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6950 jäsentä  •  417801 viestiä  •  19979 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi baltrem60, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Uusi pumppulainen ilmoittautuu  (Luettu 29618 kertaa)

ehll

• Vieras
Re: Uusi pumppulainen ilmoittautuu
« Vastaus #105 : Lokakuu 24, 2009, 19:02:08 ip »

Tyhmänä vielä kysyn, eli samaa insuliinia ei saisi käyttää yli viikkoa, mutta entä ihan se itse muovinen-ampulli, sekin pitää vaihtaa viikon välein?
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #106 : Lokakuu 24, 2009, 19:19:54 ip »

Tuohon en osaa vastata, koska minä tilaan valmiiksi esitäytetyt ampullit apteekista.

Olettaisin, että ihan puhtaussyistäkin tuon pumpun ampulli olisi kertakäyttöinen ja kannattaisi sellaisena myös pitää.

Näissä hommissahan puhtaus on puoli ruokaa
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

kipinakenkuli

• Intoilija
« Vastaus #107 : Lokakuu 24, 2009, 20:07:36 ip »

Mie vaihdan ampullin viiden päivän välein ja roskiin menee ja uusi muovinen ampulli siis tilalle.
Kirjattu
A-C Spirit Novorapidilla
3.1.2011 syntyneen prinsessan ylpeä äiti.

http://katoalaskikatoa.blogspot.com/

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #108 : Lokakuu 24, 2009, 22:09:12 ip »

Itsetäytettävä muoviampulli on pakko vaihtaa, sitä ei voi täyttää uudelleen.

Kun muoviampulli, se ruiskun näköinen, on täytetty niin siitähän irrotetaan mäntä ennen kuin se kiinnitetään pumppuun.

Itse en ainakaan hokaa, miten sen voisi täyttää uudestaan. Ja miksi pitäisikään, koska pumpputarvikkeitahan saa tarpeen mukaan hoitovälinejakelusta.

Itse olen pumppujutuissa tosi tarkka myös hygienian osalta.  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #109 : Lokakuu 25, 2009, 21:12:59 ip »

Joo kertakäyttöisiä ovat ne ampullit.

Mutta toukkis, ihan vaan teknisestä mielenkiinnosta; se mäntähän on kiinni kierteellä eli sen voisi ruuvata takaisin. Jos olisi säästänyt sen. Olen joskus ruuvannut takaisin kun onkin pöydällä täytön jälkeen seistessä kehkeytynyt niiin iso kupla että sen poisto on ollut männän kanssa helpompaa, ja sen jälkeen jäänyt niin iso vaje että on pitänyt ottaa ampulliin lisää inskaa. Mutta EN siis suosittele käyttämään montaa kertaa!!

Viikko on tosiaan suositus inskan säilyvyydelle; mun annoksilla se suurinpiirtein just meneekin se (reilu) viikko, vrk-annos n. vajaa 40 ky. Mutta jos on tosi pienet inska-annokset, sitä ampullia ei kannata täyttää ihan täyteen, ettei aina viikon jälkeen mene inskaa hukkaan, vaan täyttää vain oman viikkokulutuksen verran. Kunhan se selviää kun pääset käytössä vauhtiin.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #110 : Lokakuu 26, 2009, 14:54:35 ip »

Lainaus:

Joo kertakäyttöisiä ovat ne ampullit.

Mutta toukkis, ihan vaan teknisestä mielenkiinnosta; se mäntähän on kiinni kierteellä eli sen voisi ruuvata takaisin. Jos olisi säästänyt sen. Olen joskus ruuvannut takaisin kun onkin pöydällä täytön jälkeen seistessä kehkeytynyt niiin iso kupla että sen poisto on ollut männän kanssa helpompaa, ja sen jälkeen jäänyt niin iso vaje että on pitänyt ottaa ampulliin lisää inskaa. Mutta EN siis suosittele käyttämään montaa kertaa!!

Mokoma Pelle Peloton!  

No onhan se mäntä kierteellä kun tarkemmin asiaa tutkii... Kerran ainakin se mäntä irtosi kesken ampullin täytön ja aloitin koko hommelin uudestaan kun en tajunnut, että männän voi kiinnittää takaisin.

Näköjään vanhakin koira voi oppia uusia temppuja!  
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #111 : Lokakuu 26, 2009, 23:18:20 ip »

Onksesulla sitten tähän asti aina irronnut ihan vahingossa
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #112 : Lokakuu 27, 2009, 09:42:20 ap »

Kerran tosiaan irtosi kesken ampullintäytön ja vahingossa.   Että ei se mäntä mitenkään tiukasti ole kiinni, niin helposti se irtoaa kun vähän heilauttaa ampullin täytyttyä.  
Kirjattu

Linkkejä

Tule meille toimistoassistentiksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:22