Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Liuska-asiat Kelan kontolle?  (Luettu 12280 kertaa)

Friita

• Lentävä kynä
Re: Liuska-asiat Kelan kontolle?
« Vastaus #30 : Marraskuu 20, 2007, 21:54:37 ip »

Mua ainakin stressaa tämä nykyinen systeemi ja varsinkin se, ettei liuskahakupaikkani mm. ole iltaisin auki. Muutenkin, Lahdessa oli yhtenä iltana myöhempään paikka auki ja siellä kiltisti odottelit vuoroasi. Hankalinta oli siellä yhdessä vaiheessa se, ettei oikein pysynyt mukana, missä liuskahaku sijaitsi kullakin kerralla Nyt vielä on sekin ongelma, että kuljen kaukana muualla paikkakunnalla töissä ja aina ei viitsi vaivata siskoa. Olisi minulla D-hoitajalle asiaakin, mutta ei sitä viitsi systerin kautta asioita selvitellä. (E-mail on hänelle ihan outo systeemi)

Mutta Apteekit ovat joka tapauksessa myöhempään auki ja myös lauantaisin, jolloin yleensä käyn hakemassa inskaa, samalla sitä ne tarvikkeetkin sieltä nappaisi mukaansa.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

kriisikko

• Vieras
« Vastaus #31 : Marraskuu 20, 2007, 22:04:30 ip »

Varmaan sokeritkin laskisivat, kun pääsisi liuskastressistä eroon. Hyvä hoitotasapaino tavoitteena, joskus, nääs.  
Kirjattu

Renzo

• Aktiivinen
« Vastaus #32 : Marraskuu 21, 2007, 11:47:53 ap »

Lahden kaupungin nettisivu kertoo, minusta ihan normaalilta diabetes hoidon palvelulta.

Lainaus:

http://www.lahti.fi/www/cms.nsf/pages/03B71D835EDE2C0AC2256F0300299327

Uskoisin, että teilläkin on, niin ystävälisiä diabetes hoitajia, kun soittaa  "terveysaseman diabeteshoitaja puh.  (03) 818 4070" numeroon ja kertoo mitä tarvikkeita tarvitsee varmasti mielellään vie välineet päivystys vastaanoton henkilölle, että voi itse hakea ne illalla iltalenkillä. Tämmöistä palvelua minä olen saanut, eikä tuntuisi etteikö homma toimisi Lahdessa vaikka aikaisempi kyläpäällikkö pääsi yksityistämään terveyden hoitoa.

Vaikka teillä on viisi terveysasemaa, kyllä joka terveysasemasta pystytään potilastiedot katsomaan ja kirjaamaan tarpeen vaatiessa. Eihän päivystävä apteekkikaan monesti ole kodin välittömässä läheisyydessä.  
Kirjattu
Kun avaan lompakkoni, minulle tulee outo tunne, että raha ei ole enää muodissa.

Miepä vaan

• Vanha tekijä
« Vastaus #33 : Marraskuu 21, 2007, 11:52:44 ap »

Meillä toimii niin, että liuskat voi hakea illalla päivystyksestä. Ainoa vaan, että päivystys on siellä 30 km päässä eikä lähiterveyskeskuksessa, jonne ei ikinä töiden jälkeen ehdi.
Kirjattu

Renzo

• Aktiivinen
« Vastaus #34 : Marraskuu 21, 2007, 13:53:25 ip »

Miepä vaan, täytyy myöntää, että antamani sivu linkki antoi liian hyvän kuvan palvelusta  minulle Lahdessa.
Katsoi minkä terveys aseman tietoja missään ei kerrota aukioloaikoja. Ainoa tieto mitä löytyy on:
  Päijät-Neuvon puhelinpalvelun kautta arkisin klo 7.30 - 20.00, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 7.30 - 15.00.

On siellä kuntalainen hienosti pistetty maksajaksi, ei nettisivun tuottaja ole kaivannut aukiolo aikoja  asuu ehkä kaukana Lahdesta.
Mihinkähän me olemme menossa tässä kikkailujen mekassa.
Ei tule muuta mieleen Lahdesta, kuin siellä määrää byrokraatti eikä järki!..........    
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Marraskuu 21, 2007, 14:00:46 ip »

Lainaus:

http://www.lahti.fi/www/cms.nsf/pages/03B71D835EDE2C0AC2256F0300299327

Jaahas, Lahden kaupungin sivuilla näyttää olevan kovasti vanhentunutta tietoa. Jakelu hoidetaan nykyisin keskitetysti Paavolan terveysaseman diabeteshoitotarvikejakelusta. Osoite Kauppakatu 14 3. krs.
ma ja to 14.00 - 17.00
ti - ke  13.00 - 16.00
pe suljettu
Muita vaihtoehtoja ei tietääkseni ole.

Jakeluaikoja on supistettu entisestään, koska diabeteshoitajat hoitavat jakelun tilapäisesti oman toimensa ohella vuoden loppuun asti. Ensi vuoden alusta on toiveissa saada erillinen hoitaja jakeluun, jolloin jakeluaikoja toivottavasti lisätään.

P.S. Eipä taida Friita enää olla Lahden hoitotarvikejakelun asiakas, vaan muisteli menneitä.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Kuulakas

• Vieras
« Vastaus #36 : Marraskuu 21, 2007, 16:20:05 ip »

Lainaus:

Miepä vaan, täytyy myöntää, että antamani sivu linkki antoi liian hyvän kuvan palvelusta  minulle Lahdessa.

Renzo ottaa rauhallisesti ja katsoo Hoitotarvikejakelu-linkin alta ja löytyy ajantasaista tietoa myös 5.11.2007 muuttuneesta käytännöstä: http://tinyurl.com/2dmarr
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Marraskuu 21, 2007, 17:28:11 ip »

Menneitä muistelin ja viimeksi kun tarvikkeita hain Lahdessa, oli silloin tarvikejakelu Kaupunginsairaalan päädyssä, olikohan entisen veripalvelun tilat. Nähtävästi se on taas muuttanut Onkos se nainen, joka tarvikkeita jakeli jäänyt eläkkeelle?

Olen minä soittanut TK:n ns. d-hoitajalle ja hän on pakannut tarvikkeet pussiin eteiseen. Meillä vaan tahtoo nuo TK:n ovet mennä neljältä lukkoon, ja sinne päivystykseen saattaa olla liki 100 kilsaa matkaa.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Renzo

• Aktiivinen
« Vastaus #38 : Marraskuu 21, 2007, 18:33:06 ip »

Lainaus:

Renzo ottaa rauhallisesti  

Arvasit oikein Renzo ottaa aivan rennosti   vaikka Kuulakas  saattoi olla lukematta minun aikaisemmin tekemääni ehdotusta jolloin ei oltaisi sidottu näin huonosti valittuihin aukiolo aikoihin.
Kyllä terveyslautakunnan täytyisi ymmärtää se, että työnantaja on monesti mahdoton hankkia sijainen, kun työntekijä lähtee hakemaan kesken työpäivän hoitovälineitä ja sorvi jää pyörimään!

Lainaus:

"Friita kirjoittaa"

Mua ainakin stressaa tämä nykyinen systeemi ja varsinkin se, ettei liuskahakupaikkani mm. ole iltaisin auki. Muutenkin, Lahdessa oli yhtenä iltana myöhempään paikka auki ja siellä kiltisti odottelit vuoroasi. Hankalinta oli siellä yhdessä vaiheessa se, ettei oikein pysynyt mukana, missä liuskahaku sijaitsi kullakin kerralla  

Lainaus:

Uskoisin, että teilläkin on, niin ystävälisiä diabetes hoitajia, kun soittaa "terveysaseman diabeteshoitaja puh. (03) 818 4070" numeroon ja kertoo mitä tarvikkeita tarvitsee varmasti mielellään vie välineet päivystys vastaanoton henkilölle, että voi itse hakea ne illalla iltalenkillä. Tämmöistä palvelua minä olen saanut, eikä tuntuisi etteikö homma toimisi Lahdessa vaikka aikaisempi kyläpäällikkö pääsi yksityistämään terveyden hoitoa.

Lainaus:

Olin kyllä tämänkin sivun lukenut, mutta kunnilla työnantaja painottaa säästöjen tekemisen tärkeyttä, vaikka sama kuin yksityisellä sekttorilla oivalletaan paremmin tuloksen tekeminen ja silloin ei tule tulosta lähdettäessä kesken työpäivän hakemaan hoitovälineitä. Tiedän tämän olevan erittäin vaikea yhtälö kuntapäättäjälle joissain kunnissa............
 http://tinyurl.com/2dmarr

Aukioloajat:              
maanantaisin              klo 14-17
tiistaisin                     klo 13-16
keskiviikkoisin            klo 13-16
torstaisin                    klo 14-17
perjantaisin suljettu

Nämä aukioloajat on hyvät eläkeläisille ja työttömille.  

Päijät-Neuvon puhelinpalvelun kautta arkisin klo 7.30 - 20.00
Jos yllä oleviin aikoihin olisi TK:ta mahdollista hakea  puhelin soitolla tilatut hoitovälineet olisi työpanos tuottoa kaikilla työpaikoilla, mikä vuoden lopussa näkyisi viivan alla plussana  
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Marraskuu 21, 2007, 18:54:19 ip »

Renzo,
minulla on sellainen mielikuva, että tuo Päijät-Neuvo, joka vastaa erittäin laajan alueen (mm. Myrskylä ja Artjärvi Uudeltamaalta)  puhelinneuvonnasta, sijaitsee fyysisesti aivan muualla kuin jollakin terveysasemalla. Saattaa jopa olla niin, että nuo puhelinpalvelut ostetaan ulkopuoliselta yhtiöltä, kuten monia muitakin terveyspalveluja Lahdessa. Ympäri kaupunkia olevat terveysasemat toimivat klo 8.00-16.00 ja sen jälkeen päivystys kaupunginsairaalassa. Eli levällään kuin Jokisen eväät!

Juu, nuo tarvikejakelun aukioloajat eivät ole oikein koskaan sopineet työssäkävijälle. Itse olen esim. kerran saanut pysäköintisakon jonotettuani toista tuntia!

Friita,
entinen hoitaja jäi juuri eläkkeelle ja jakelupalvelutkin ovat olleet viime aikoina vähän hakusessa. Paikkaa on vaihdettu terveyskeskuksen kellarista kaupunginsairaalan vintille ja rappukäytävään(!). Hyvää uudessa järjestelyssä on se, että nyt diabetestarvikkeet on eriytetty muista hoitotarvikkeista. Esim. pumpunkäyttäjiä on viime vuoden aikana kuulemma tullut  paljon lisää ja pumppumerkkejä ja tarvikkeita monenlaisia, että koulutetaan uusi hoitaja hankintaan ja jakeluun.

Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, jos Kela korvaisi ja apteekit hoitaisivat jakelun, palvelut varmaan yhdenmukaistuisivat ja saatavuus paranisi. MUTTA eivätköhän apteekit ottaisi välistä oman myyntipalkkionsa eli järjestelmä tulisi yhteiskunnalle huomattavasti kalliimmaksi.  
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Marraskuu 21, 2007, 19:03:45 ip »

Lainaus:

Juu, nuo tarvikejakelun aukioloajat eivät ole oikein koskaan sopineet työssäkävijälle.

Niin, no....

Jos nyt ruvetaan hiuksia halkomaan, niin kaikkien työajat eivät ole 07,00 - 16,00. Kuitenkin he ovat työssäkävijöitä.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Marraskuu 21, 2007, 19:08:22 ip »

Lainaus:

Jos nyt ruvetaan hiuksia halkomaan, niin kaikkien työajat eivät ole 07,00 - 16,00. Kuitenkin he ovat työssäkävijöitä.

Näin on!  
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Marraskuu 21, 2007, 19:17:44 ip »

Lainaus:

Friita,
entinen hoitaja jäi juuri eläkkeelle ja jakelupalvelutkin ovat olleet viime aikoina vähän hakusessa. Paikkaa on vaihdettu terveyskeskuksen kellarista kaupunginsairaalan vintille ja rappukäytävään(!).

Joo, olen noissa kaikissa paikoissa ravannut ja aina oli seuraavalla kerralla lappu ovessa, että hakupaikka on jossakin ihan muualla. Niin ja jossain vaiheessa ajatkin muuttuivat vielä Tuolla käytävällä sain aika huonoa palvelua, kun olin juuri sulkeutumisaikaan ja meitä oli useampi jonossa. Hoitsu yritti sanoa, että niillä joilla ei ole akuuttia tarvetta, niin tulisi seuraavalla kerralla jonnekin toiseen paikkaan parin viikon päästä. Sitkeästi jäin jonottamaan ja sain tarvikeita, jotka olivat aivan loppu.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Marraskuu 25, 2007, 09:07:09 ap »

"Loka" perus-stadinkundi on kokenut liuska niukkuuden.
http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200711236887997_ko.shtml

Meitsillekin ihku oikee d-lääkäri määräs noi 28 liuskaa
viikossa.
Mut kaupungin liuskapäällikkö D-hoitsu tykkää että 1 liuska
per päivä annetaan 2-hyypiöille, ja pulinat pois.

"Loka" on muuten suuri ajattelija, niinku dippendaalit yleensäkin.
Tonni
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

kriisikko

• Vieras
« Vastaus #44 : Marraskuu 25, 2007, 10:12:52 ap »

Juupa juu. Tällaisen toiminnan takia liuskajakelu pitääkin saada pois kunnilta yhdelle toimittajalle. Semmoiselle, jolla on vain yksi toimintaohje, jota ei voi kuka tahansa muuttaa mielivaltaisesti. Liuskamäärän määrittelee diabeetikko itse yhdessä yhden lääkärin kanssa. Muut höpöttäjät siitä välistä himputtiin. Siivosin kielenkäyttöäni.
Kirjattu

Linkkejä

Ehdota vuoden 2020 diabetestekoa

Julkaistu 23.09.2020 | 08:54