Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6960 jäsentä  •  418024 viestiä  •  19984 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi milkavainamo, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: "paukama" pistokohdassa?  (Luettu 1873 kertaa)

Jemaha

• Intoilija
"paukama" pistokohdassa?
« : Marraskuu 05, 2007, 20:10:01 ip »

Hei

laitoin tänään mielestäni aivan normaalisti lapselle humalog-annoksen vasempaan reiteen. Sitten tulikin lapselle pissahätä ja siinä sitten auttaessa huomasin, että pistoskohtaan oli noussut nuppineulanpään kokoinen pieni paukama... mistä tällainen voisi johtua? En ole ennen huomannut että olisi mitään tullut.

Tänään on kyllä laitettu vasempaan reiteen myös influenssarokotus, voisiko se aiheuttaa paukaman?

Vai onko mennyt lihakseen/jäänyt ihon alle eikä mennyt rasvakudokseen?

Arvot olivat kuitenkin kahden tunnin päästä hyvät, 5.7, eli ei se siihen ainakaan vaikuttanut.

Onko tietoa?

Kiitos!

ps. ai niin... se piti vielä sanoa, että paukama hävisi siinä kahden tunnin kuluessa jossain vaiheessa. puoli tuntia pistämisen jälkeen paukama oli vielä selvästi nähtävissä.
Kirjattu
Maanantain jälkeen tulee aina tiistai.
Vajoavankin maan alla lepää kallio.

Hese

• Lentävä kynä
Re: "paukama" pistokohdassa?
« Vastaus #1 : Marraskuu 05, 2007, 20:21:38 ip »

Minulle on kerran tapahtunut. Tosin kyse oli Protasta - ei Lantuksesta, jota nykyään pistän. Hirveä patti tuli. Ei kuulemma huoleen. Niitä tulee. Ei sanonut, miksi.

Patista tulee mieleen, että olemme veljeni kanssa oikein kunnon neropatteja. Minä olen nero ja veljeni on sitten se patti.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Tonttu

• Aloittelija
Re: "paukama" pistokohdassa?
« Vastaus #2 : Marraskuu 06, 2007, 21:47:15 ip »

Hei,
mulla on ollut muutaman kerran paukama pistoskohdassa. Tämä on ollut kausiluontoista. Paukama voi johtua usemmasta asiasta, insuliini voi jäädä imeytymättä heti ja tällöin pistoskohdasta voi roiskahtaa insuliinia poiskin. Usein tällöin saattaa jäädä pieni paukama. Tällaisessa tapauksessa kannattaa painaa ja taputella sormella pistoskohtaa hetki.

Mulla oli kerran sellainen "kausi", että jostain syystä allergisoiduin pistoksille ja mulle tuli piston jälkeen aina kuin hyttysen pistämä kutiava allergianäppylä. Iho oli silloin (viime talvena) erityisen kuiva. Näitä allergisia reaktioitakin voi tulla joskus eivätkä ne ole vaarallisia.

Terkuin Tonttu
Kirjattu

Linkkejä

Puolustusvoimat ei muuta päätöstään diabetesta sairastavien varusmiespalveluksesta

Puolustusvoimat vahvisti tänään päätöksensä, että diabetesta sairastavat vapautetaan palveluksesta rauhan aikana. Käytännössä päätös hautaa monen nuoren diabeetikon toiveet asevelvollisuuden suorittamisesta.

Julkaistu 07.02.2020 | 13:29