Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6862 jäsentä  •  416386 viestiä  •  19890 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Liisa1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Miksei tunnu mittään :((((((  (Luettu 4225 kertaa)

Coocoo

• Matkailija
Miksei tunnu mittään :((((((
« : Lokakuu 26, 2007, 18:43:01 ip »

Kertokaa kokeneemmat, milloin alkaa vattas tuntua, koska minul ei vieläkään mitään, vaikka oon juonu kylmää ja oottanu liikkumatta  .
Kuiteskin menos jo rv 21+3.
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
Re: Miksei tunnu mittään :((((((
« Vastaus #1 : Lokakuu 26, 2007, 18:46:33 ip »

Itsellä tuntui ekassa raskaudessa vasta vkolla 22 eteenpäin yleensäkään mitään, joten ihan normiin tuokin menee. Relaa vaan!  
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Sofia06

• Jäsen
« Vastaus #2 : Lokakuu 27, 2007, 09:18:04 ap »

Joo, liikkeet ovat aluksi niin miedon tuntuisia (vähän kuin perhonen liihottaisi mahassa tai mulla tuli mieleen vatsan sisäinen elohiiri), että niitä voi olla todella vaikea huomatakin. Ja sitten kun alat tuntea jotain, et välttämättä huomaa liikkeitä noilla viikoilla usein, et ehkä joka päiväkään. Älä huoli ollenkaan, kyllä ne sieltä tulevat!
Kirjattu

HeidiH

• Intoilija
    • www.hakolantila.net
« Vastaus #3 : Lokakuu 27, 2007, 09:45:31 ap »

Minulla on nyt 22+1 ja välillä on päiviä ettei vauva liiku juuri lainkaan, nekin ovat yhtä yksilöitä kuin jokainen meistä jotkut riehuu enemmin ku toiset... mutta oloasi helpottaisi varmasti kovin jos kävisit neuvolassa että kuuntelisivat sydänäänet. Tökerö kysymys eikä tarvii vastata mutta jos on ylipainoa, niin se vaikuttaa kovasti myös liikkeiden tuntemiseen. Minulla kun ei ole, niin lapset tunsivat eilen jo vatsan päälle potkut ja siitäkin se on kiinni miten päin vauva siellä on ja missä kohtaa on istukka. Soita maanantaina neuvolaan ja kysäise, tässä vaiheessa pelot ovat niin ymmärrettäviä, että ottavat varmaan sinut johonki väliin kuunneltavaksi.
Kirjattu
Se on niin raskasta kun on pakko ja niin helppoa kun haluaa.

mylvija80

• Veteraani
« Vastaus #4 : Lokakuu 27, 2007, 09:56:34 ap »

mulla on ollut kahel vikal kerral etuseinäistukka, potkut tuntuivat vaan kyljissä ja vikan aikana harvemmin sielläkään...
käyrässäkin näkyi paljon liikkeitä mutta en vaan tuntenut niitä.
toki yöllä tunsin toisinaan liikkeitä mutta vkoja en enää olenkaan muista koska.
varmaan jos kattos vanhoja kirjotuksia niin näkyis
Kirjattu
"On mentävä hirvittävän lähelle toista ihmistä hämärään huoneeseen, ilman yhtäkään asetta ennen kuin voi kuulla kuinka kauniisti vapaus laulaa"
<a href="http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko" target="_blank">http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko</a>

Pumppis81

• Aktiivinen
« Vastaus #5 : Lokakuu 27, 2007, 10:26:43 ap »

Hmm... mielenkiintoista. Olen tässäkin spesiaalicase.
Odotan esikoistani ja minulla on istukka etuseinämässä ja olen ihan mukavasti ylipainoinen. Ensimmäiset liikkeet tunsin kuitenkin jo viikolla 16+ ja tuleva isukki tunsi liikkeet vatsan päältä viikolla 24+. Poitsu tuntuu olevan melko vilkas liikkuja, parhaillaankin muistuttaa olemassa olostaan.

Tämä on NIIIIN yksilöllistä, maltahan vaan odotella. Voit olla varma, että sitten kun alat liikkeet todella tuntea, toivot välillä ettei niitä tuntuisi ihan koko ajan... Meillä rv 29.alkamassa ja yöt vilkkainta jumppausaikaa
Ensimmäisten liikkeiden tunteminen on maailman ihanin asia mitä elämässäni on tapahtunut
Kirjattu
Ykköstyyppiläinen v. 1992, pumppuilija ( Humalog), hypotyreoosi, HLAB-27 pos. Granuloma annulare, refluksitauti, erittäin vaikea uniapnea

Pumppis81

• Aktiivinen
« Vastaus #6 : Lokakuu 27, 2007, 10:33:24 ap »

Pelot ovat ymmärrettäviä tuossa vaiheessa, itselläni niitä oli vkolla 24. Minulle sanottiin neuvolassa ja NKL:n päivystyksessä, ettei liikkeitä tarvitsekaan vielä tuntua,  soittaessani sinne viikolla 24, kun en ollut tuntenut pojan liikkeitä vuorokauteen. Eli joko ottavat tai eivät ota ylimääräiselle käynnille noiden liikkeiden tuntumattomuuden vuoksi. Että ei kannata ihmetellä, jos saa samankaltaisen vastauksen kuin minä. Ja tein kyllä selväksi että kyseessä on riskiraskaus jne.
Kirjattu
Ykköstyyppiläinen v. 1992, pumppuilija ( Humalog), hypotyreoosi, HLAB-27 pos. Granuloma annulare, refluksitauti, erittäin vaikea uniapnea

puunukke

• Aktiivinen
« Vastaus #7 : Lokakuu 27, 2007, 12:12:44 ip »

Noi liikkeitten tuntemiset on tosiaan niin yksilöllisiä.
Ite tunsin esikoisesta rv 16 ja istukka oli etuseinämässä. Tästä tunsin jo rv 12 ja istukka on takaseinässä. Päällepäin liikkeet näkyivät rv 17.
Kirjattu
dm1 vm.-95, humalog ja lantus
pojat 6/05, 11/07 ja 11/09

Coocoo

• Matkailija
« Vastaus #8 : Lokakuu 27, 2007, 15:51:08 ip »

Kävin jo neuvolassa ja sydänäänet ok 148-150. Ja OLIN normipainoinen, mutta nyttemmin paino vaan noussu liikaa, vaikkei ole hypoja tai ahmintaa tai mielihaluja, että pakko saada syödö jtkn. Kohta 9 kg....Voi mammona.
Valmennus alkaa nyt tiistaina  , kun ei tässä kylässä taida olla raskautettuja joka vuosi...Nyt toinen meidän   lisäksi.
Tuolla neuvolassa on pelkästään ikivanha anturi, millä voi ääniä kuulla sadan sivukohinan kera.
Ja TAYS:iin aika vasta joulukuun puolivälissä; synnytyslääkärin tahdon mukaan. Nyt piän ruokapäivistä, että ravintotäti siellä näkee, mitä minuun uppoaa  
Kirjattu

HeidiH

• Intoilija
    • www.hakolantila.net
« Vastaus #9 : Lokakuu 27, 2007, 19:57:10 ip »

Kyllä siellä sitten kaikki on hyvin, rauhallinen vauva, kyllä se ilon hetki pian tulee, kun tunnet liikkeet! Ja on kuule minullaki paino noussut ainaki tuon verran ja koko ajan syön kun vaan niin tekee mieli. Yritän pysytellä ruokailujen välillä vain porkkanoissa mutta jalat mokomat itsestään kävelee jääkaapille hakemaan porkkanan kyytipojaksi kahvikupillisen rasvaista salaatinkastiketta missä porkkanoita voi kastaa ja jos en jaksa syödä enää porkkanaa, syön pelkkää kastiketta, kädet vaan vie lusikan suuhun, vaikken haluais oikeasti ja nam miten maistuu ihanalle. Ei se mitään, ollaan sitten taas laihoja kun ei olla näiden raskaushormoonien vaikutuksenalaisia, nyt nautitaan! Kuulostaa ihan kaamealle mutta toisinaan näin ja mitä siitä.
Kirjattu
Se on niin raskasta kun on pakko ja niin helppoa kun haluaa.

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #10 : Lokakuu 27, 2007, 23:11:37 ip »

... ja nyt loppuvaiheessa on vaikea saada ruokaa edes mahtumaan, eikä ruisleipääkään tee edes mieli, pitää oikein hypossakin miettiä mikä maistuisi.

pitäs tosiaan varmaan kaivaa vanhat viestit esiin, millon ne liikkeet tuntu... tais olla vkolla 17?! mutta ne tosiaan SATTUI, oli sellanen terässiipinen perhonen tämä... ei mitään hipaisuja vaan raapimista. Nykyään onneksi sellaista muljahtelua ja hikkaa, kivaa, tätä tulee varmaan ikävä Ja istukka etuseinässä ja taitaa tuota massuakin olla...

kyllä ne sieltä tulee ne liikkeet!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Linkkejä