Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Apua, osaako kukaan sanoa...  (Luettu 3089 kertaa)

19AH70

• Matkailija
Apua, osaako kukaan sanoa...
« : Lokakuu 25, 2007, 13:42:55 ip »

Sain kolmannen lapseni elokuussa ja olen nyt juossut laserissa tiheään tahtiin. Jostakin syystä laser ei nyt vain oikein onnistu kun silmäni alkaa räpsyyn yms. Eilen lääkäri sanoi, että tekee nyt lähetteen anestesialääkärille, että ennen seuraavaa laseria mun silmä puudutetaan. Nyt PELKÄÄN TOIMENPIDETTÄ IHAN SAIRAASTI!!!!!!!! Osaisko joku sanoa, että millainen homma se mahtaa olla?
Kirjattu
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen.

RAR

• Lentävä kynä
Re: Apua, osaako kukaan sanoa...
« Vastaus #1 : Lokakuu 25, 2007, 14:06:35 ip »

Turhaan pelkäät! Minä pelkäsin sitä puudutusta kanssa niin että jouduin ottamaan rauhoittavaa. Mutta täytyy sanoa, että tosi helppo homma. Ja laserointi oli sen jälkeen lasten leikkiä. Ei nipistänyt yhtään. Aion ottaa sen seuraavallakin kerralla (jota toivottavasti ei tule) jos joudutaan laseroimaan enemmän.
Vakuutan sinulle, että vaikka se tuntuukin hurjalta, se ei piikki ei todellakaan tuntunut. Silmälääkäri vakuutti sitä minulle ennen toimenpidettä ja sanoi että loppujen lopuksi se on huomattavasti helpompi toimenpide kuin laserointi. Ja täytyy myöntää että hän oli oikeassa.

Hgin silmäklinikalla se tehtiin leikkaussalissa. Siinä oltiin makuullaan enkä oikein huomannut muuta kuin että jotain instrumenttejä silmieni kohdalla käytettiin, mutta en tuntenut kertaakaan mitään. Se silmä puudutetaan ilmeisesti jollain tipoilla jo ennen sitä piikkiä koska en tuntenut mitään pistoa. Ja eihän sitä piikkiä silmämunaan pistetä vaan sinne alaluomen sisäpuolelle johonkin.
Ja pyydä se rauhoittava tarvittaesssa jos siltä tuntuu, koska ainakin klinikalla se annetaan jopa ihan vaan laserointiinkin.
Kirjattu

19AH70

• Matkailija
« Vastaus #2 : Lokakuu 25, 2007, 14:13:21 ip »

KIITOS

Mulle ei ole annettu oikein mitään rauhottavia tai muutakaan kun aluks olin raskaana ja nyt imetän. Nyt onneks lääkäri joka ehdotti tuota. Edelliset kun ovat olleet sitä mieltä, ettei imettämistä voi siksi aikaa keskeyttää kun lääkkeet vaikuttaa.  Vauvani tosin on keskonen ja rinnan opettelussa meni aikaa, mutten usko, että taito nyt päivässä unohtuu
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Lokakuu 25, 2007, 17:39:44 ip »

Mullakin on silmää puudutettu laseroinnin vuoksi kun homma ei olisi muuten onnistunut ollenkaan.

Silmä on kyllä sitten toimenpiteen jälkeen omituisen tuntuinen jonkin aikaa joten älä säikähdä sitä. Toimenpidepäivänä silmä vain "mullottaa" kuopassaan, vuotaa ehkä vettä eikä katsetta pysty kunnolla kohdistamaan. Se menee onneksi ohi päivässä, parissa.

Ja kun puudutetta laitetaan silmän taakse, se tuntuu hassulta mutta ei ollenkaan pahalta. Ole ihan rauhassa!

Mun silmät puudutettiin (toki yksi kerrallaan) 80-luvulla silmäpolilla ja rauhoittavaa olisin saanut tarvittaessa. Mun kokemukset rauhoittavista rajoittuu n. puolikkaaseen tablettiin joka sekin sai mut nukahtamaan... Silmäpolilla sekin. Ja tuon puudutus+laserointi-session jälkeen silmäni peitettiin sideharsolapulla vuorokaudeksi, silmä voi nimittäin olla vähän hurjan näköinen.
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

19AH70

• Matkailija
« Vastaus #4 : Lokakuu 26, 2007, 18:14:33 ip »

Mun piti päästä uuteen laseriin ykkös kiireellisenä  ja lääkäri puhui noin viikosta. Tänään kun soitin, et koska mun aika on niin hoitaja sanoi, ettei uusia aikoja enään jaeta ennen kuin lakko selviää. Lohdutteli, että ellei lakko ala niin saattaisin saada ajan marraskuun loppuun siis tosi nopeesti.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Lokakuu 26, 2007, 22:05:28 ip »

Lääkäreillä ei aina ole käsitystä tilanteista. Olen usein kysynyt lääkäriltä, paljonko hänen määräämänsä lääke noin maksaa, että onko kovin kallis. Lääkäri vastaa, että se on korkeintaan 5 euroa ja sitten apteekissa yllätys on suuri, kun hinta on vaikkapa 17 euroa. Ehkä lääkärin palkoilla 5 ja 17 euroa ovat yks ja sama asia  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Kultavalas

• Vieras
« Vastaus #6 : Lokakuu 28, 2007, 18:36:36 ip »

Olin silmänpohjatarkastuksessa keskiviikkona ja lääkäri määräsi kiireellisenä silmän laserointiin, hoitaja myöskin tuskaili ettei aikoja ole eikä anneta mutta lääkäri käski järjestää tilaa ja peruuttaa vähemmän kiireellisiä aikoja. Sain 3 aikaa viikon välein ja eka aika nyt tulevana keskiviikkona.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #7 : Lokakuu 29, 2007, 10:25:09 ap »

onneksi sait ajan vaikka löydös olikin ikävä! onnea matkaan!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

19AH70

• Matkailija
« Vastaus #8 : Tammikuu 11, 2008, 17:39:47 ip »

Ykköskiireellinen????????

Pääsin tuohon laseriin viime maanantaina (siis 7.1).
 Kiitos niille jotka lohdutteli sen puudutuksen suhteen. Se ei todellakaan sattunut yhtään. Seuraavalla kertaa tehdään samanlaisesti.

ps. Oikean silmäni näkö on todella surkeassa jamassa.
Kirjattu

katiia

• Aktiivinen
« Vastaus #9 : Tammikuu 13, 2008, 12:27:38 ip »

mulla huomenna silmänpohja kuvaukset. pelottaa jos sieltä jotain löytyy.. pelkään laserointia ja piikkejä.. enkä varmaan saa rauhoittavaakaan, kun raskaana oon. mut toivottavasti ei mitään löydy..   , yhdellä plussalla silmät viime keväänä, elän toiveessa et nekin ois korjaantunut..
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Tammikuu 13, 2008, 18:24:22 ip »

Mullakin olis ens viikolla kuvaukset TAAS   Pelottaa jo valmiiksi... Niin ja kuskia ei ole, joten joudun ehkä siirtämään kuvausta, kun ei viittis itse ajella tipat silmissä. Koskaan ei kuitenkaan ole näkö sumentunut niin, ettenkö näkisi, mutta...
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Tammikuu 13, 2008, 20:31:56 ip »

Mulla on myös ens viikolla laserointi. Ne on kyllä toistaiseksi menneet ongelmitta   (jos jälkioireita ei lasketa)
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Linkkejä