Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6960 jäsentä  •  418023 viestiä  •  19984 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi milkavainamo, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kanyylin irtoaminen itsestään...???  (Luettu 2522 kertaa)

Lilliputti

• Matkailija
Kanyylin irtoaminen itsestään...???
« : Maaliskuu 19, 2008, 21:09:33 ip »

Minulta on kaksi kertaa irronnut minimedin quick set-kanyyli itsestään. Molemmilla kerroilla irtosi yöllä kun kanyyli kankun sivussa kiini. Jotenkin yöllä kyljellään nukkuessa ja pyöriessä irronnut itsestään. Melkoisesti pelästyin, enää en tuota paikaa kanyylille käytä. Ei onneksi mennyt ketoaineille.

En tiedä oliko kyseessä viallinen kanyylisatsi - irtoamiset tapahtuivat ajallisesti hyvin lähekkäin - vai nimenomaan tuosta kanyylin paikasta kiinni.
Kirjattu

mylvija80

• Veteraani
Re: Kanyylin irtoaminen itsestään...???
« Vastaus #1 : Maaliskuu 19, 2008, 21:23:26 ip »

mulla on irronnut muutamia kertoja katetri  mutta kanyyli on jäänyt paikalleen.
aika karmea herätys kun herää oksettavaan oloon ja tajuaa että mitä mitä, letkut irti
Kirjattu
"On mentävä hirvittävän lähelle toista ihmistä hämärään huoneeseen, ilman yhtäkään asetta ennen kuin voi kuulla kuinka kauniisti vapaus laulaa"
<a href="http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko" target="_blank">http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko</a>

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 19, 2008, 22:05:20 ip »

No mulla ei vielä ole irronnut kertaakaan itsestään. Pari kertaa olen itse vahingossa vaatteita pukiessa repäissyt irti.

Mulla käytössä Accu-Chekin FlexLink 8mm.

Noi molemmat repäisyt on tapahtuneet reidestä tosiaan vaatteita pukiessa.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Lilliputti

• Matkailija
« Vastaus #3 : Maaliskuu 19, 2008, 23:13:23 ip »

Hieman huonosti asiani tuossa aiemmin muotoilin. Tarkoitin siis juuri että katetri irti ja kanyyli jäänyt paikalleen. Quick set irroitetaan kääntämällä ja ilmeisesti katetri ollut painautuneena sänkyä vasten kun olen unissani kääntyillyt..? Herätessäni huomasin letkun roikkuvan irtonaisena...
Kirjattu

Piisamirotta

• Veteraani
« Vastaus #4 : Maaliskuu 20, 2008, 07:06:03 ap »

Minulla on Quick Setit käytössä ja parina yönä olen ihan itse unissani irrottanut katetrin. Kyllähän se aika lailla on pelästyttänyt, että mitä kaikkea muuta minä teen unissani .

Pari kertaa olen heräännyt siihen, että letkun jäädessä jumiin alleni, olen jo ollut käsin katetrilla irrottamassa kanyylia...

Jotkut asiat varmaan muuttuvat niin automaattisiksi, että tuollaista tapahtuu toisinaan. Mun mielestä QS:t ovat niin tiukkoja, ettei ne pelkästä sängyssä pyörimisestä irtoa.
Kirjattu
Piisamirotta
DM1 (pumppu, Humalog)
<i>"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo." -Nalle Puh-</i>

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Maaliskuu 20, 2008, 07:10:17 ap »

Lainaus:

Hieman huonosti asiani tuossa aiemmin muotoilin. Tarkoitin siis juuri että katetri irti ja kanyyli jäänyt paikalleen. Quick set irroitetaan kääntämällä ja ilmeisesti katetri ollut painautuneena sänkyä vasten kun olen unissani kääntyillyt..? Herätessäni huomasin letkun roikkuvan irtonaisena...

No eipä ole tuotakaan kantilta asiaa tutkittuna yhtään irtoamista tapahtunut. Tuossa FlexLinkissä katetri vain painetaan kiinni kanyyliin aina "naksahdukseen" asti, jolloin ikäänkuin lukkiintuu paikoilleen. Irrotukseen tarvitaan sitten molempien siivekkeiden samanaikannen painaminen, jotta "loksahtaa" irti.

Eli kun kiinnittää huolellisesti, niin myös pysyy hyvin - tämä siis omakohtainen kokemus
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Linkkejä

Puolustusvoimat ei muuta päätöstään diabetesta sairastavien varusmiespalveluksesta

Puolustusvoimat vahvisti tänään päätöksensä, että diabetesta sairastavat vapautetaan palveluksesta rauhan aikana. Käytännössä päätös hautaa monen nuoren diabeetikon toiveet asevelvollisuuden suorittamisesta.

Julkaistu 07.02.2020 | 13:29