Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Lääkärissä tänään..  (Luettu 1507 kertaa)

katiia

• Aktiivinen
Lääkärissä tänään..
« : Syyskuu 21, 2007, 21:59:31 ip »

tänään sitten paniikissa soitin ajan terveys(tai todelliseen arvaus) keskuskekseen tän raskauden takia ja kun sokrut ei meinaa aisoihin mennä ollenkaan, en oo vielä käynyt aikaisemmin lääkärissä tän asian takia.

sain niin huvittavia ohjeita, silloin itketti, mut nyt kyllä pistää naurattaan. lääkäri ei edes tienny et novorapid on lyhyt vaikutteinen ja itse säätelen kuinka paljon sitä pistän , silti antaa ohjeita..

ja sen mielesta 10 arvot aamulla on ok ja et jos on korkea pistän neljä yksikköä enemmän(mitä inskaa sitä se ei kertonut) ja jos matala niin neljä yksikköä vähemmän.. noilla ohjeilla joutuisin varmaan amppari kyytiin.. mut en raaskinut lääkärille sanoo et ei se taida ihan noin mennä.. ja oli itkukin niin lähellä että en senkään takia pystynyt oikaiseen, kai näytinkin siltä kun kysyi et onko tää kriisi ;D
Niin ja sitten se katsoi mun vihkoa ja matalia arvoja ja sanoi että pitää syödä jos tollaisia arvoja tulee.. (heh)

pyysin et kirjoittais lähetteen naisten klinikalle, niin se ihmetteli et mitä varten, kyllä sut täällä terveysksessa voidaan hoitaa (juu kyllä mut miten??) ettei ole mitään tarvetta mennä sinne.

Ja kirjoitti mulle pari reseptiä, silmätippoja ja nenä suihketta. apteekissa varmistin et voinko niitä käyttää turvallisesti(jostain syystä en oikeen luottanut ohjeisiin) ja silmätipat sit ainoastaan kävi, nenä suihke ei..

no sain sit verikokeet ainakin, ei meinannut laittaa niitäkään..

ihmettelen et mistä niitä lääkäreitä tulee??

en kyl terveyskeskukseen taida vähään aikaan kyllä mennä
Kirjattu

mylvija80

• Veteraani
Re: Lääkärissä tänään..
« Vastaus #1 : Syyskuu 21, 2007, 22:03:18 ip »

voi h******tti, huh huh
Kirjattu
"On mentävä hirvittävän lähelle toista ihmistä hämärään huoneeseen, ilman yhtäkään asetta ennen kuin voi kuulla kuinka kauniisti vapaus laulaa"
<a href="http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko" target="_blank">http://irc-galleria.net/view.php?nick=deetikko</a>

Sirkku62

• Intoilija
« Vastaus #2 : Syyskuu 21, 2007, 22:43:43 ip »

En taida minäkään mennä vähään aikaan terveyskeskukseen sattuneesta syystä. Eilen kuitenkin kävin Laakson sisätautien poliklinikalla ja lääkäri vaikutti asialliselta ja fiksulta.

t. Sirkku
Kirjattu
(o)(o)
 ( -- )
(,)  (,)

HeidiH

• Intoilija
    • www.hakolantila.net
« Vastaus #3 : Syyskuu 21, 2007, 22:45:03 ip »

Voi hyvänen aika, mene ihmeessä itse sinne äitipolille ja selitä tilanne, alku kun on niin tärkeää että olis sokrut kunnossa ja tsemppiä hirveesti, itse se kuitenki on tehtävä, ei ne millään polilla tiedä meidän sokerijuttujamme paremmin ku me jokainen itse, voimia ja tervetuloa odottavien joukkoomme!!
Kirjattu
Se on niin raskasta kun on pakko ja niin helppoa kun haluaa.

katiia

• Aktiivinen
« Vastaus #4 : Syyskuu 21, 2007, 22:50:51 ip »

pitää saada se lähete ensin(kai?). d-hoitsu maanantaina näkee mun d-lääkärin niin saan sen lähetteenkin luultavasti sitä kautta.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #5 : Syyskuu 22, 2007, 02:22:23 ap »

ootko ollut yhteydessä neuvolaan? siellä luulis että osaavat kuviot ja työnjaon eri hoitotahojen välillä, ja saisko sieltä lähetteenkin? vois muuten laittaa vähän palautetta kyllä vaikka sun d-lääkäri sinne t-keskukseen päin, toihan kuulostaa hoitovirheeltä...

onnea, hyvin kaikki menee
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

varis

• Aktiivinen
« Vastaus #6 : Syyskuu 22, 2007, 07:23:45 ap »

maanantaina kayn vastaan otolla. sovittiin viime kaynnilla.hyvin vahan asiaa.tavallaan  tarpeeton kaynti. pitaa niillekin olla jotain puuhaa.5minutin juttu.tietaa samat asiat kuin minakin
Kirjattu

katiia

• Aktiivinen
« Vastaus #7 : Syyskuu 22, 2007, 08:38:22 ap »

kyllä mä sain numeron omalle tarveyden hoitajalle, unohdin soittaa, mut koitan saada ma soitettua josko aikaa sais ens viikolle, ja ainakin verikokeiden tulokset siltä saan. Kyl nyt itse asiassa sokerit on vähän paremmat ollu eilisen päivän(ilman lääkärin ohjeita) pari kertaa vaan 13 ja muuten aikalailla alle 10 eikä mataliakaan ollut. Et eiköhän tää tästä ala sujuun. mut ois kyl kiva tietää et mitä tässä pitäs välttää, saako esim makeutusaineita käyttää vai eikö. netistä kyllä luin jostain että sais ja kaikkia limujakin makeutusaineella, mut en oikeen luota nettiin täysin..

On vaan niin tyhmä olo kun ei tiiä yhtään mitään.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Syyskuu 22, 2007, 08:59:15 ap »

Onnea perheenlisäyksen odotuksesta!

Mä en ainakaan tämän kunnan arvauskeskukseen luota yhtään ja hankkiutuisin muualle hoitoon tai lääkärin pakeille. Toisessa kunnassa missä vanhempani asuvat, ei arvauskeskuksen lääkäri ollut uusinut äidin buranareseptiä, kun hän on sydäntautinen. Mä kysyinkin, että koskas sä sellaiset diagnoosin olet saanut, niin äiti kertoi, että siinähän se lappusessa lukee  
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #9 : Syyskuu 22, 2007, 11:13:19 ap »

taisi mennä nyrkkisääntö niin, että S:llä alkavat stop -sakariinin ja syklamaatti - mutta A:lla alkavat antaa nennä vaan - aspartaami ja asesulfaami K. paitsi sitten se uus sukraloosi rikkoo säännön eli se on ok. Vaikeampaa oli saada selville, mikä on mitä - hermesetas kuuluu ei-hyviin mutta tietoa ei löydy edes niiden omilta sivuilta eikä ne vastannu mun kysymykseen - jää mokoma firma multa pannaan raskauden jälkeenkin. Pirkka ja canderel esim. puristeista ok.

On tietty ikusuusvääntö, onko ne hyväksi kelleen, mutta jos sillä saa paremmat sokrut vauvalle niin...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59