Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: FinnDiane - onko teille tipahdellut kyselyjä  (Luettu 42477 kertaa)

kivitatti

• Lentävä kynä
Re: FinnDiane - onko teille tipahdellut kyselyjä
« Vastaus #15 : Helmikuu 18, 2008, 21:25:06 ip »

Tääki tahtoo kyselyjä!!

Miten musta tuntuu että mut on diabeetikkona unohdettu ihan kokonaan. Ketään ei tunnu koskaan kiinnostavan mitä mun sokereille kuuluu.. Kukaan ei tunnu huomaavan jos sokerit romahtaa ja alan sekoileen... Kukaan ei tunnu huolestuvan jos konttaan jääkaapille kun en enää pysy pystyssä....

Graah.
Taisin purkautua vähän väärään osastoon...
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Noctambule

• Aktiivinen
« Vastaus #16 : Helmikuu 18, 2008, 21:29:19 ip »

Mäkin olen FinnDianessa mukana, mutta mun ei ole koskaan tarvinnu täyttää mitään ruoka- yms päiväkirjoja, enkä ole tehny kyllä mitään masennustestiäkään...

Mutta mullekin tuli sieltä viime viikolla postia, että nyt alkaa tutkimuksen toinen vaihe ja nyt tulee kolme käyntiä. 1) sydänfilmi, valtimojäykkyyden mittaus, verikokeita ym ym... 2) Autonomisen hermoston tutkimus ja verenpaineen vuorokausirekisteröinti ja 3) joku massiivinen perinpohjainen silmätutkimus. ( kestää jopa kolme tuntia! )

Mä inhoon tota vuorokausiverenpainerekisteröintiä! Viimeks mitattiin samalla vielä jotain sykettä ym, eli oli joku 6-8 lätkää ympäri kroppaa ja jokasesta lähti piuha! Ja lisäks mansetti ja siitä paksu piuha. Niitä oli hirvee kimppu ja se "pieni" rekisteröintilaite oli ISO! Istuin kotona koko päivän, kun ne ei mahtunu isoimmankaan kaavun alle piiloon...

Ootteko muuten kysyny/saanu jotain matkakorvauksia? Kun tulee paljon reissaamista ja seutulippukin maksaa jo yli neljä euroo... Harmittaa köyhää, kun haluisin kuitenkin olla mukana ja auttaa diabetestutkimusta... Muutenkin musta olis kiva, et ne jollakin ihan pienesti edes palkitsis tutkimuksessa mukana olon... Vaikka joku diabetes-aiheinen kirja tai muu pieni lämmittäis mieltä. Tulis olo, että mun antamaa panostusta arvostetaan!
Kirjattu
Terve järki on kokoelma ennakkoluuloja, jotka ihminen hankkii ennen 18 vuoden ikää.

-Albert Einstein

Piisamirotta

• Veteraani
« Vastaus #17 : Helmikuu 19, 2008, 06:56:42 ap »

Lainaus:

Tääki tahtoo kyselyjä!!

Miten musta tuntuu että mut on diabeetikkona unohdettu ihan kokonaan. Ketään ei tunnu koskaan kiinnostavan mitä mun sokereille kuuluu.. Kukaan ei tunnu huomaavan jos sokerit romahtaa ja alan sekoileen... Kukaan ei tunnu huolestuvan jos konttaan jääkaapille kun en enää pysy pystyssä....

Graah.
Taisin purkautua vähän väärään osastoon...

No sinällään tuli väärään osioon, koska nämä diabetestutkimukset eivät auta osallistujan sokereihin yhtään mitään. Heiltä ei saa neuvoja eikä apuja omien ongelmien kanssa taisteluun. Lähinnä näissä tosiaan annetaan jollekin mahdollisuus ottaa näytteitä, jotta jollakin muulla olisi tulevaisuudessa mahdollisuus olla sairastumatta d:hen tai d:n aiheuttamaan munuaissairauteen jne.

Minä taidan olla muuten siinä munuaistautitutkimuksessa mukana. Ja mitä ilmeisimmin olen hyvää tutkimusainesta, koska veljellä on D kanssa. En kyllä taida olla ihan varma onko veli enää tutkimuksessa mukana, mutta kuitenkin.
Kirjattu
Piisamirotta
DM1 (pumppu, Humalog)
<i>"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo." -Nalle Puh-</i>

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Helmikuu 20, 2008, 12:56:45 ip »

Noctambulle:joo toi ympräririvrk vrenpaineenseuranta on tod.ikävä(itellekin tehtiin väh.aikaa sitten),mansetti kiristy niin kireelle,et yritä siinä nyt sitten olla "luonnollisena",mittari paino vyötäröllä,yöunet meni läh.kokonaan,ulkona liikkuminen vaivalloista jne...että semmoset verenpaineet sitten!
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Helmikuu 20, 2008, 12:59:03 ip »

Niin ja minä taas vastaisin ettei tuo ympärivuorokautinen verenpainemittaus tuntunut missään ja hyvin nukuin myös tuon laitteen kanssa. Joten ei kaikilla ole tuollaisia kokemuksia kuin rasviksella.  
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Helmikuu 27, 2008, 19:58:50 ip »

Mua infottiin, että tänä vuonna olisi kolme tutkimusta, vissiin samat kuin Noctambulen viestissä mainitut. Ei vaan olla vielä sieltä soitettu noista ajoista.

Mun suurin tuska sen verenpaine- ja ekg-härvelin(vai mitä siinä nyt olikaan) kanssa oli, että ne samperin liimalaput kutitti ihan helvetillisesti. Sain jälkikäteen vielä jonkun allergisen reaktion ja pari viikkoa kestäneet punaiset läiskät. Vaikka ovat olevinaan jotain kaikille sopivaa turvallista materiaalia.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Helmikuu 29, 2008, 19:46:45 ip »

Lainaus:

Mulle tuli myös tuo Finndiane-analyysi 6 päivältä ja ehdin jo käyttää sen tarkempia kommentteja varten tutulla ravitsemusterapeutilla, joka on perehtynyt munuaispotilaan ruokavalioon.

Itse yllätyin hieman runsaasta kuidun saannista. Toinen pienempi yllätys oli fosfori, jota tuli onneksi vain pikkuisen yläkanttiin. Nykyisin on tosi hankala välttää fosforin saamista, kun sitä lisätään vähän kaikkeen. Myös C-vitamiinia tuli syötyä yli tarpeen. Muut olikin aika hyvin ok.

Minäkin näytin tuloksia Diabeteskeskuksen ravitsemusterapeutille juuri tuon fosforin vuoksi.

Hän totesi mulle, että se paperissa annettu suositusmäärä olisi ns. minimimäärä, joka olisi ehdottomasti saatava ja vasta 1000:n yli menevät määrät olisivat suoranaista liikasaantia munuais-ongelmaisille etenkin silloin, jos fosforimäärät kuitenkin labrakokeissa ovat ihan viitearvojen sisällä (kuten esim. itselläni). Miten sulle ne fosforimäärät labrojen mukaan on? Eli onko sulla tarvetta tiukempaan fosforirajoitukseen? Tai mitä oikeastaan sulle sanoi tämän asiantuntija ravintopuolelta?

Helpotus oli kuulla hänen kommenttinsa
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

fillari

• Veteraani
« Vastaus #22 : Maaliskuu 03, 2008, 21:49:47 ip »

Mulle tuli tammikuun loppupuolella sinne FinnDiane-tutkimukseen kutsu, liittyen  munuaistautitutkimukseen. Olisi ollut mm. 24-tunnin virtsankeräyskin+muitakin kokeita siellä paikan päällä.
Mutta jouduin perumaan sen.
Kirjattu
fillari
DM1

Elämän voi ymmärtää vain taaksepäin ja kuitenkin sitä on elettevä eteenpäin.

Sören Kierkegaard

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Maaliskuu 27, 2008, 17:57:27 ip »

Lainaus:

Tutkimus sinänsä oli ihan mielenkiintoinen ja olisihan sitä voinut jatkaa pitempäänkin. Minusta on ihan mukava saada tutkimustietoa itsestä  

Samat sanat Ja nyt mulla olisi ihan kunnon keittiövaakakin, joten saisin itse ne tarkat esim. juustosiivujeni painot ilmoitettua.

D-keskuksessa kun noista tuloksista ravintoterapeutin kanssa juttelin, niin hän totesi tuntevansa myös tuota ohjelmaa, jolla tulokset oli saatu. Todettiin yhdessä, että esim. mun juustosiivut lukumäärän perusteella antoivat varmaan turhan isoja grammamääriä, koska oletuspaino vaikkapa juustohöyläsiivulle on enempi kuin mitä todellisuudessa No pieni juttu, mutta kuitenkin...

Mä voisin tosiaan myös ottaa uusiksi, koska vaan
Kirjattu
Antsu1

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Maaliskuu 27, 2008, 21:39:08 ip »

Salaisella osoitteella on puolensa - ei pääse tuollaisiin tutkimuksiin eikä "joudu" tuollaisiin tutkimuksiin.  

vaikka eihän noihin vissinkään ketään väkisin raahata.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Maaliskuu 27, 2008, 23:05:12 ip »

Lainaus:

Salaisella osoitteella on puolensa - ei pääse tuollaisiin tutkimuksiin eikä "joudu" tuollaisiin tutkimuksiin.  

vaikka eihän noihin vissinkään ketään väkisin raahata.

No ei tosiaan väkisin raahata Ihan joutuu jopa lupautumaan ennenkuin jatkoa tulee, siis varsinaisia tutkimusosioita.

Eli väkisin raahaamista, "joutumista", ei tarvi pelätä ja jos "pääseminen" on jotenkin negatiivista, niin silloin ainakin salaisesta osoitteesta on puolensa
Kirjattu
Antsu1

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Maaliskuu 28, 2008, 09:36:37 ap »

No niin, olis vissiin pitänyt nuo hipsut laittaa lihavoituna tai punaisella tuohon joutumisen ympärille...

Laitetaan se nyt sitten oikein selkeästi tähän ettei kellekään jää epäselväksi tahi muuten mitään ihmeteltävää:

IKÄVÄ KYLLÄ MINÄ EN KOSKAAN SAA KUTSUA TUOLLAISIIN TUTKIMUKSIIN, KOSKA MINULLA ON SALAINEN OSOITE

Se joutumis-juttu oli ilmeisen huonolla huumorintajulla tarkoitettu loppukevennykseksi, mutta näköjään meni metsään jälleen kerran.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Maaliskuu 28, 2008, 09:50:18 ap »

Lainaus:

No niin, olis vissiin pitänyt nuo hipsut laittaa lihavoituna tai punaisella tuohon joutumisen ympärille...

Laitetaan se nyt sitten oikein selkeästi tähän ettei kellekään jää epäselväksi tahi muuten mitään ihmeteltävää:

IKÄVÄ KYLLÄ MINÄ EN KOSKAAN SAA KUTSUA TUOLLAISIIN TUTKIMUKSIIN, KOSKA MINULLA ON SALAINEN OSOITE

Se joutumis-juttu oli ilmeisen huonolla huumorintajulla tarkoitettu loppukevennykseksi, mutta näköjään meni metsään jälleen kerran.

No kyllä taisi mennä mun vastauksessakin se huumori pieleen
Eli mä kyllä otin sun viestin huumorilla - en tosissani - ja niin yritin myös vastata omalla huumorintajullani, mutta metsään ilmeisesti meni. Siis tasoissa ollaan
Kirjattu
Antsu1

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Huhtikuu 14, 2008, 13:14:14 ip »

Nyt tuli sitten meikäläisellekin kustu Finndianen jatkotutkimuksiin ja vastasin totta kai, että kyllä kiitos tulen mukaan  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Huhtikuu 14, 2008, 13:23:40 ip »

Lainaus:

ettei kellekään jää epäselväksi tahi muuten mitään ihmeteltävää:

Anteeksi uteliaisuuteni,mutta mikä on  SALAINEN OSOITE,onko se vain "salainen" ,mulle tulee mieleen lähinnä Poste restante-osoite  
t.Pate,joka vain ihmettelee
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

Linkkejä