Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: "uudesta" pumpusta opittua...  (Luettu 3463 kertaa)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
"uudesta" pumpusta opittua...
« : Elokuu 03, 2007, 15:44:04 ip »

no pikarahtina sain uuden pumpun heti sen tilalle, josta meni näyttö rikki. Jesh!

Jouduin selaamaan ohjekirjaa asettaakseni kaikki perusasetukset, kuten kellonajat ja basaalin jne. ja opinpa pari uutta juttua...

Mun pumppumallissa ON pitsabolus! voi hyvän tähen! se säädetään sellasesta paikasta mistä normaalikin bolus, mutta sitten asetetaan kellonaika, joka normalisti jää nollaksi. Enpä oo huomannut... no se aiemmin vaivannut iltahypohomma on kyllä jäänyt pois, jota luulin raskauden aiheuttamaksi gastropareesin kaltaiseksi vaivaksi, mikähän sekin sitten oli. siihen olisi ollut omiaan. Voi tyhmää...

sitten kun oli puhetta siitä hypoissa pumpun sammuttamisesta, tässä on sellainenkin turvatoiminto, että hälyttää ja menee pois päältä jos näppäimiin ei kosketa tietyn ajan kuluessa. Hmm, en tiedä onko siitä apua, jos normaalisti haluaa nukkua yönsä hyvin - pitäisi asettaa hälytysrajaksi omaa yöunta pidempi aika? ja kuten sanottua, mulle henk.koht. tuntuisi vaarallisemmalta että pumppu menisi pois päältä mun tajuttomana ollessa ja jäisin vaille perusinskaa kuin että se jäisi päälle. Mutta jos joku tällaista toimintoa kokisi tarvitsevansa, voisihan se olla päällä vain päivisin tms.??

ja väri on kaunis tummanvihreä huom. Ei sininen !
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

applefigure

• Lentävä kynä
Re: "uudesta" pumpusta opittua...
« Vastaus #1 : Elokuu 03, 2007, 18:08:30 ip »

Lainaus:

ja väri on kaunis tummanvihreä huom. Ei sininen !

No voi, otan osaa... sillä ainoa oikea pumpun värihän on kuten tunnettua... SÄHKÖNSININEN  
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Annastiina_

• Intoilija
« Vastaus #2 : Elokuu 03, 2007, 21:34:05 ip »

Minkäslaisen pumpun siis sait tilalle? Accu-Chekin kuitenkinko?
Kirjattu
Pumppu+Humalog since 9/2006

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #3 : Elokuu 14, 2007, 18:23:14 ip »

juu ihan samanlaisen, ei olisi just nyt virtaakaan opetella uutta mallia. Lekurikin ihan kieltäytyi vaihtamasta pumppumallia kesken raskauden kun aiemmin kysyin. mutta siis tätä kaikkea en tiennyt entisestä pumpustani vaikka se oli IHAN samanlainen...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Lina

• Aktiivinen
« Vastaus #4 : Elokuu 20, 2007, 18:48:52 ip »

Hih   aina oppii uutta.

Toi hidastettu (pizza) bolus on mun mielestä ihan ehdoton. Se käy niin moneen ongelmaan.

Spirit on ihan ok, mutta sensorointia kaipaan  
Kirjattu
Lina

Linkkejä

Ehdota vuoden 2020 diabetestekoa

Julkaistu 23.09.2020 | 08:54