Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Taas eilen illalla viisatuin  (Luettu 1096 kertaa)

lapin tyttö

• Jäsen
Taas eilen illalla viisatuin
« : Heinäkuu 26, 2007, 19:27:06 ip »

Noh..kerronpa mitä mulle eilen illalla sattui. Ensinnäkin tiedän et pitäis aina olla vara inskat mukana ja kynät ku lähtee reisuun mut eipäs niitä ole tullu kuljetettua mut eilisen jälkeen kyllä alan kuljettamaan niitä mukana.Ei kannata liikaa luottaa pumppuunkaan.

Eli siis asiaan...olin äitin ja isän luona tyttäreni kanssa. Illalla olin tyttäreni kanssa kylässä. Noh..siellä mulla alkoi pumppu huutman et säiliö tyhjä..vaihdoin sen siellä kylässä ja kaikki oli ok. Noh..sitten illalla kun mentiin takas mun vanhempien luokse ja slettiin syömään siel ja tietenkin sit aloin boluksia laittaa ni mulla oli pumpussa menny näyttö rikki (syytä en tiedä mut mysteeri se on ku se on aina mun taskussa). Noh..mä sit ajattelin et jo siinä on vain jokin häikkä joka lähte pois ku patteria käyttää pois mut ei. Siinä vaiheessa soito pumpputukeen ja siel sanottiin et pumpun näyttö on menny rikki.Noh..en voinut edes panna ääniboluksia ku käytin patterin irti.siel pumpputuessa se mies meinas et panee aamulla mulle tulee uuden pumpun lentokoneella tänne Rovaniemelle ku olin tulossa tänään takas kotiin.Sanoi viel se mies et mu pitää äkkiä mennä sellaseen paikkaan mistä saan insuliinia..enkä saanut ite ajaa autoa.

Noh..eiku soittamaan päivytävään tk:n joka oli Kuusamossa..siel ei ollu samoja insuliineja ku mulla (vara pitkä on Levemir inska jota ei oo viel tarvinu kertaakaan käyttää)..se käski soittaa Posion tk:n ku se oli lähempänä..sieltä sit löyty NovoRapid inskaa ja sit Lantusta mitä mul on ollu ennen pumpun saamista. Sain sieltä kynät mukaan.

Aamulla sit pumputuen se sama mies soitti mulle ja sano et LKS:ssä on mulle pumppu kun joku on vasta antanut pois sen..noh..nyt on pumppu taas ja elämä on ihan normaalisti paitsi pumpussa on uudempi ohjelma ku mul entisessä..olin eka ku katoin pumpun asetuksia ku Ö aapisen laidalla.

Opinpas taas tämänkin asian kantapäänkautta et AINA lähti minne tahansa vaikka lyhyelle reissulle (siis eri paikkakunta kuitenkin) niin OTTAA AINA vara inskat ja tarpeet mukaan. Pitää sanoa viel et onneksi se oli mun pumppu eikä tyttären ku se ei oikein tykkää nuilla kynillä pistämisestä..oli itestäkin jännää pistää kynillä ku en oo melkein 2 vuoteen pistäny ku oon pumppua käyttäny. Mut tälleen sitä ihminen viisastuu.
Kirjattu
Lapin Tyttö
DM1,Levermir+NovoRapid+Diformin
Tyttö DM1, pumppuhoito
-elä elämäsi hymyillen,hymyile läpi kyynelten-

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59