Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418473 viestiä  •  20021 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Marianne, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: DiabetesCoach?  (Luettu 6617 kertaa)

...necesse est.

• Matkailija
DiabetesCoach?
« : Syyskuu 26, 2007, 20:58:28 ip »

Hejsan! Var ikväll på ett möte, där de presenterade nånslags nytt dataprogram som utvecklats i Sverige, och därför redan nu torde fungera någotlunda bra på svenska, fast programmet i sig självt är rätt nytt. Man kan kolla vad det handlar om vid adressen www.diabetescoach.eu . Från startsidan kommer man också till att kolla programmet på finska. Programmet är skapat för vanliga vuxna diabetiker, den lämpar sig inte för barn eller t.ex. gravida. Licensen finns att köpa på flere apotek runtom i Finland nu, och lär kosta ca. 98€/12 mån.

Jag vet verkligen inte om jag blev så förtjust att jag själv genast skulle kunna tänka mig investera i programmet, men kolla själva. Vad jag nu förstod, så är det tänkt att vara ett extra redskap i egenvården och att fungera som "motivator" i viss mån...  

Jag ville bara informera om vad nu sades vara det "nyaste nya", och det var ju trevligt när programmet var utvecklat på svenska...
Kirjattu
Byrokratia = taito tehdä täysin mahdollisesta täysin mahdotonta.

Miepä vaan

• Vanha tekijä
Re: DiabetesCoach?
« Vastaus #1 : Lokakuu 05, 2007, 08:46:51 ap »

Har någon provat programmet? Verkar väldigt intressant, men eftersom det är ganska dyrt, ville jag veta hur är det verkligen...

Vad tänkar diabetesskötarska och läkare om programmet? Kunde jag använda bara den där programmet och ingen annan sätt att dokumentera olika värdar?
Kirjattu

Linkkejä