Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6974 jäsentä  •  418238 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Riikka Lindholm, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Uskomatonta liuskajakelua!  (Luettu 15386 kertaa)

Teletappi

• Jäsen
Re: Uskomatonta liuskajakelua!
« Vastaus #30 : Heinäkuu 26, 2007, 09:20:53 ap »

Näistä ei ole mitään määräyksiä olemassa, ainakin niin sanotaan tiedotteessa, jonka sain omasta tk:sta. Meidän kunnassa 2-tyyppiläiset ruokavaliolla eivät saa mitään, tablettihoitoiset yhden liuskan viikossa. Lapset ja 1-tyyppiläiset saavat sitten enemmän. Minäkin sain seuraavassa lähetyksessä liuskoja ihan reippaasti
Kirjattu

anna-mari

• Vanha tekijä
« Vastaus #31 : Heinäkuu 26, 2007, 09:22:49 ap »

D-tyyppi, hoitomuoto (tabletit/monipistos/pumppuhoito) potilaan ikä ja elämäntilanne (liikkuva lapsi/raskaana oleva/inska herkkä D1), kaupunki ja lähettävä lääkäri vaikuttavat kaikki hyvinkin paljon hoitovälineiden määriin. Vantaan tilanteesta D2:lla en osaa sanoa, mutta eiköhän täältä joku ko. vantaalainen pian anna tarkempaa tietoa.
Kirjattu
"What cannot be cured, must be endured"

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Heinäkuu 30, 2007, 09:25:06 ap »

Mä olin äsken lentää ihan persuksilleen, kun kävin tarvikkeita hakemassa. Sain ihan 500 kappaletta sekä neuloja että liuskoja. Ihan uskomaton fiilis, kun d-hoitsu lykkäs ne mulle, kun ne ovat niin helppo antaa tälläisinä valmiina paketteina.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Yuza

• Vieras
« Vastaus #33 : Heinäkuu 30, 2007, 13:35:45 ip »

Lainaus:

Mä olin äsken lentää ihan persuksilleen, kun kävin tarvikkeita hakemassa. Sain ihan 500 kappaletta sekä neuloja että liuskoja. Ihan uskomaton fiilis, kun d-hoitsu lykkäs ne mulle, kun ne ovat niin helppo antaa tälläisinä valmiina paketteina.

Missäs näin?
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Heinäkuu 30, 2007, 13:47:53 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Missäs näin?

Etelä-Pohjanmaalla Niitä tahtoo saada miten milloinkin. Sattui varmaan hoitsulle hyvä päivä
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

rempakka

• Vieras
Re: Turun systeemi
« Vastaus #35 : Elokuu 08, 2007, 13:54:52 ip »

Turun systeemi on kuin itäsaksasta. Turhaan kirjoitella yleisöosastopalstoille tai ottaa yhteyttä terveyslautakunnan jäseniin (saatika siis diabeetikoita edustavaan yhdistykseen). Mikään ei muutu, koettu ja kokeiltu on. Paras on vain muuttaa pois.

PS: kehyskunnissa asiat toimii ja seutulippu käy kaikkiin busseihin
Kirjattu
se ei mene koskaan niin kuin kirjoissa kerrotaan

anna-mari

• Vanha tekijä
« Vastaus #36 : Elokuu 08, 2007, 14:15:17 ip »

Valitettavan totta Yhdistyksessä ei tunnu olevan edes halua yrittää vaikuttaa asiaan, kommentit sitä luokkaa että huhhuh.. Ja terveyslautakuntahan tekee politiikkaa, joten  se siitä.
Kirjattu

Renzo

• Aktiivinen
« Vastaus #37 : Elokuu 08, 2007, 16:24:49 ip »

Turussa varmasti Kelan kuntoutus Petrea saa aikaan sen, kun monipistos hoidossa olevalle B-lausuntoon kirjoitetaan: "Helppo hoitoineen diabetes"!? Puhumalla tehdään terveeksi Turus, mutta entäs sitten?
Tällaisten lausuntojen mukaan ei liuskojakaan ilmeisesti voi kulua .  
Kirjattu
Kun avaan lompakkoni, minulle tulee outo tunne, että raha ei ole enää muodissa.

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Elokuu 09, 2007, 06:41:06 ap »

Lainaus:

Valitettavan totta Yhdistyksessä ei tunnu olevan edes halua yrittää vaikuttaa asiaan, kommentit sitä luokkaa että huhhuh.. Ja terveyslautakuntahan tekee politiikkaa, joten  se siitä.

En tiedä, millainen yhdistys Turussa sitten on. Meilläpäin on aina yrittäneet auttaa ja myös ottaa D - liittoon yhteyttä, joka myös tekee hirvittävästi työtä asian eteen.

No joo - siis paras (?), mitä minulle sanottiin, kun aikoinaan tappelin liuskojen kanssa - en enää muista, tuliko vastaus terveyslautakunnalta vai johtavalta lääkäriltä, mutta yhtäkaikki osoitti määrätyn tahon älykkyysosamäärän: 'Ei niitä sokereita tarvitse mittailla, ei se diabetes siitä mihinkään häviä, vaikka kuinka mittailisi.'

Toivon totisesti, että määrätyn paikkakunnan terveyskeskuslääkärit, terveyslautakunta jne. lukisivat tätä palstaa ja osaisivat edes jälkikäteen hävetä.

No, onneksi täälläkin on asiat muuttuneet, kun on remmissä asiansa osaava D - hoitaja. Kuinka pian vaan mahtavat kunnan säästölinjaa ajavat puuttua asiaan.

Täällä kun nuo säästöt ovat melko ihmeellisiä. Lakkautetaan vireä, hyvin toimiva kyläkoulu säästösyistä, ja kuljetetaan lapset taksikyydillä keskustan kouluun, joka tulee maksamaan enemmän kuin se kyläkoulu opettajineen.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Elokuu 09, 2007, 07:34:11 ap »

Lainaus:

Täällä kun nuo säästöt ovat melko ihmeellisiä. Lakkautetaan vireä, hyvin toimiva kyläkoulu säästösyistä, ja kuljetetaan lapset taksikyydillä keskustan kouluun, joka tulee maksamaan enemmän kuin se kyläkoulu opettajineen.

Aikoinaan, kun tämä lopetamisbuumi iski, niin kotikunnastani lakkautettiin melkein heti 2 kyläkoulua, toinen oli vielä tälläinen erityiskoulu. Tai siellä oppilaat eivät olleet kehitysvammaisia, vaan enemmän tukea tarvitsevia. Niin, eräs kunnanvaltuuston jäsen tuumas vuoden päästä kokouksessa, että "eihän me enää lakkauteta yhtään koulua, kun tulee niin kalliiksi, eikä kunnan talous kestä"
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

annami

• Intoilija
« Vastaus #40 : Elokuu 09, 2007, 07:46:18 ap »

"Perusterveydenhuollon nettomenot tulevat arvion mukaan ylittymään noin 300 000 eurolla. Ylitysten katsotaan johtuvan hoitotarvikkeiden hintojen noususta sekä diabeetikkojen kasvaneesta määrästä."

Edellinen lause on tämän päiväisestä Turun Sanomasta, "Turun terveystoimi ylittämässä taas budjettinsa miljoonilla" kuului otsikko. Kyllä kai kohta taas vähennetään liuskakiintiötä tms. mukavaa. Pitäisikö alkaa tuntea syyllisyyttä taudistaan? Hiukan tulee sellainen olo...  
Kirjattu
Ykköstyyppi v:sta 1985. Animas Vibe & Humalog 3.9.2013 alkaen, Dexcom-sensorointia.
Hypotyreoosi ja nivelreuma.

anna-mari

• Vanha tekijä
« Vastaus #41 : Elokuu 09, 2007, 08:45:08 ap »

Lainaus:

Pitäisikö alkaa tuntea syyllisyyttä taudistaan? Hiukan tulee sellainen olo...  

Niinpä. Kovasti ne ainakin sitä yrittävät Sen sijaan jokainen Turussa pidempään asunut varmasti tietää, että haluttaessa rahaa kyllä löytyy kaikenlaisiin ei-niin-tähdellisiin kaupunkihankkeisiin (ja nyt tulee tukkapöllyä... )
Kirjattu

Annu-80

• Intoilija
  • D1 todettu 1981, Levemir ja Humalog
« Vastaus #42 : Elokuu 09, 2007, 09:15:14 ap »

Vaikka tämä menee hiukan jo off-topic, niin minun mielestä hyvin paljon on kunnissa säästetty milloin mistäkin miettimättä ja laskematta yhtään pidemmälle, mitkä ovat säästämisen lopulliset kustannukset. Hetkellisesti (kuten kaikki tiedämme) varmasti syntyy säästöä esim. suurista päiväkotiryhmä- tai koululuokkakoosta, lääkäripalveluiden niukentamisesta, virkojen täyttämättä jättämisestä, tai tästä meille välttämättömästä välinejakelusta. Mutta pidempiaikaiset kustannukset kaikista näistä varmasti maksavat huomattavasti enemmän. Ja mitäpä jos kaikki näistä säästöistä aiheutuvat huonot seuraukset räjähtävät käsiin pahimman lasku/lamakauden aikana? Ei, en tahdo edes miettiä lopullisia seurauksia. Käsittämätöntä, miten lyhytnäköisesti terveydenalan ammattilaisetkin voivat pahimmillaan toimia.

Todella toivon, että korkeammalla tasolla asioista päättäviä lukisi tätä(kin) palstaa edes satunnaisesti.
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Elokuu 09, 2007, 09:41:22 ap »

Lainaus:

Lainaus:

Pitäisikö alkaa tuntea syyllisyyttä taudistaan? Hiukan tulee sellainen olo...  

Minä ree kakkosena en pysty tuntemaan syyllisyyttä. En, vaikka täällä joku väittääkin, että me olemme tehneet tämän itsellemme syömisellä. Mikä ei todellakaan pidä paikkaansa.

Voinko minä syntyessäni valita, mihin sukuun synnyn? Mitkä geenit saan?

Vielä vähemmän ykkösillä on aihetta omantunnonvaivoihin. (hurja sana muuten)

Ovatko ne päättäjät aivan tosissaan?  Vöisiko siihen vaikuttaa jotenkin?

Nim. kysyn vaam
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Elokuu 16, 2007, 12:09:17 ip »

Onko hesalaisilla jumitettu välinejakelussa lansettineuloista? Tilasin juuri liuskoja lisää jotka sain ok määrän, mutta en saanut kuin osan lansettineuloista, koska kiintiö on hesassa kuulemma 1 per pvä... onko muilla vastaavia kokemuksia???
Kirjattu

Linkkejä