Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6974 jäsentä  •  418238 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Riikka Lindholm, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Uskomatonta liuskajakelua!  (Luettu 15388 kertaa)

Teletappi

• Jäsen
Uskomatonta liuskajakelua!
« : Kesäkuu 14, 2007, 14:11:21 ip »

Voi pyhä jyssäys!

Meidän terveyskeskuksesta voi tilata liuskoja yms. sähköpostilla kerran viikossa (lukevat siis viestit kerran viikossa). Sitten voi käydä omin ajoin noutamassa arkipäivisin klo 7-16.

Viimeksi, kun tilasin liuskoja, sain vastauksen, että niitä on minulle jätetty 4 x 5 kpl. Kuvittelin, että on jätetty 4 muovikääröä, joissa kussakin 5 x 25 liuskaa. Olin mielissäni, että kerrankin on annettu reilusti.

Hakiessani koinkin pettymyksen. Oli vain 4 pikku pakettia liuskoja. Ajattelin, että hoitajalla oli kirjoitusvirhe, ja minulle on annettu 4 x 25 liuskaa. Vähän pettyneenä lähdin sitten kotiin päin.

Varsinainen yllätys iski tänään, kun eilen avattu paketti loppui jo! Ensin kovistelin lapsia, ovatko ottaneet luvatta, yms., kunnes huomasin paketin kyljessä tekstin "Testiliuskoja 5 kpl".

Siis uskomatonta! Raskivat peräti 20 liuskaa antaa kerrallaan... Tulee bensa kalliiksi, jos tällaista pihtailua jatkuu.
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
Re: Uskomatonta liuskajakelua!
« Vastaus #1 : Kesäkuu 14, 2007, 14:33:01 ip »

Näitä tarinoita lukiessa aina hirvittää, kuinka liuskajakelu muuttuu aina vain hankalammaksi näiden "säästöjen" takia. Ja pelko takapuolessa odottaa, koska omalla paikkakunnalla alkaa "iso luuta" heilua.

Todella hankalaksi tehdään ihmisen elämä! Tässäkin tapauksessa miettii, että mitä on ajatellut se henkilö, joka on näin ruhtinaallisesti päättänyt liuskoja jakaa?  

Tai siis ei ole ajatellut mitään..

Olisi tietysti suotavaa, että julkisellakin puolella oman järjen käyttö olisi sallittua... säästöistä huolimatta.
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Kesäkuu 14, 2007, 15:14:06 ip »

Ei tuossa liuskajakelussa kovinkaan suurta ongelmaa tunnu Suomessa olevan. Päättelen siitä, ettei tuohon liuska - adressiin ole tullut enempää allekirjoituksia
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Kesäkuu 14, 2007, 15:25:06 ip »

Luulen, ettei se liuskajakelu adressi ole tavoittanut kaikkia niitä diabeetikoita, jotka tarvitsisivat liuskoja enemmän. Täällä netissä kun ei kaikki roiku eli ollaan vaan pieni murto-osa.  
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Kesäkuu 14, 2007, 15:46:57 ip »

Njoo, mutta minä laitoin linkkiä jopa kahteen kertaan sukulaisilleni ja tuttavilleni ja vielä yritin potkia sukulaisiani persuksille, mutta erittäin harvat korviaan lotkauttivat, vaikka sukulaisissa onkin paljon diabeetikkoja. Eli kyllä kyse on myös pitkälti välinpitämättömyydestä, laiskuudesta tms.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

astrakan

• Vanha tekijä
« Vastaus #5 : Kesäkuu 14, 2007, 17:15:28 ip »

Voipi myöskin olla että väki on jokseenkin kyllästynyt nettiadressitouhuun. Niitä kun on välillä s-postissa riesaksi asti vaikka vallan mistä asioista.

Sääli sinänsä.
Kirjattu
.\:\:/:/.      
:\:\:/:/:.          
:'- ¿ -':.          
( 9 - 9 )'          
-( (_) )            
/'-vvv-'\

mirkka

• Jäsen
« Vastaus #6 : Kesäkuu 14, 2007, 21:12:12 ip »

Otan osaa Teletappi.
Huonosti tulee käymään kunnille kun pihtaavat tarvikejakelun kanssa. Yksi sisätautilääkäri sanoi että hoitotarvikkeet tekevät DM hoidosssa noin 10 % kustannuksista kun ajatellaan mitä maksaa potilaan hoito kun esim. OYS ovi narahtaa jonkun lisäsairauden hoidon takia.
Ilmeisesti joudumme kohta ostamaan liuskat itse tai olemaan ilman niitä.
Nyt ois saumaa kohta jollekin mittarifirmalle tehdä tarjouksia ......
Kirjattu

Iris

• Jäsen
« Vastaus #7 : Kesäkuu 14, 2007, 21:26:04 ip »

Mistä löydän sellaisen liuskajakeluadressin, johon voin nimeni pistää ja agiteerata kaikki tuttavanikin saman listan jatkoksi? En kovin usein ehdi palstalla käydä, joten on tainnut mennä ohi koko adressi!
Kirjattu

Iris

• Jäsen
« Vastaus #8 : Kesäkuu 14, 2007, 21:58:49 ip »

Jaahas, löysin sen nyt itsekin ja laitoin nimeni porukan jatkoksi numerolle 289. Lukeekohan sitä adressia yksikään päättäjä?
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Kesäkuu 16, 2007, 15:14:11 ip »

Lainaus:

Voipi myöskin olla että väki on jokseenkin kyllästynyt nettiadressitouhuun. Niitä kun on välillä s-postissa riesaksi asti vaikka vallan mistä asioista.

Sääli sinänsä.

Tuo on varmasti yksi merkittävä seikka. Kun tuntuu että näitä "vaikene Susan Kuronen" sun muita täysin tyhjänpäiväisiä adresseja laitetaan koko ajan enemmän ja enemmän, ei tunnu kovin uskottavalta, että asiallisillakaan mitään vaikutusta olisi. Ja tuskin päättäjät niitä edes lukevat.

Täytyy puuta koputtaa, että eivät vielä täällä ole ruvenneet pihtaamaan liuskissa. Mutta tuo aloittajan saama liuskamäärä on jo enemmän v...uilua ja kyykyttämistä.

Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

vivianv

• Vieras
« Vastaus #10 : Kesäkuu 18, 2007, 15:35:04 ip »

Eihän 20 liuskaa riitä edes viikoksi, siis minimiväliksi uuteen satsiin. Olisiko tässä nyt käynyt sellainen vahinko, että niputtivat sut vahingossa "kakkoskastiin"? Kakkosethan saavat oikeasti aivan törkeän vähän liuskoja.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #11 : Kesäkuu 18, 2007, 17:57:56 ip »

tai että niilläkin on tullut sama moka, kattoivat vääriä määriä? ei kun valittamaan
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Konrad

• Vieras
« Vastaus #12 : Kesäkuu 18, 2007, 18:17:04 ip »

Lainaus:

Viimeksi, kun tilasin liuskoja, sain vastauksen, että niitä on minulle jätetty 4 x 5 kpl. Kuvittelin, että on jätetty 4 muovikääröä, joissa kussakin 5 x 25 liuskaa. Olin mielissäni, että kerrankin on annettu reilusti.

Hakiessani koinkin pettymyksen. Oli vain 4 pikku pakettia liuskoja. Ajattelin, että hoitajalla oli kirjoitusvirhe, ja minulle on annettu 4 x 25 liuskaa.  

Kyllä tuosta alkuperäisestä määräyksestä on jäänyt pois yksi luku perästä.

Pitäisi olla 4*5*pakettia. Paketti on mulla ollut 50 kpl. Voi olla 25 kpleenkin paketteja. Siis luovutettavan määrän olisi pitänyt olla 500 tai 1000 liuskaa.

Mistä tuollaisia 5 kpl liuskapaketteja on oikein löytynyt? Onko jakelu vastoin valmistajan ohjeita pakannut liuskoja uudestaan vai onko kyse joidenkin mittareiden mukana tulevista aloituspakkauksista. Itsellä nekin ovat olleet vähintään 10 kpl.

Tässä kannattaa todella noudattaa aiemmin ketjussa olevia neuvoja. Vai olisiko potilasasiamies oikea taho? Pitäisi varmaan jonkun viedä nämä virkamiesten menettelyt eduskunnan oikeusasiamiehelle asti, jotta selvyys saataisiin.
Kirjattu

Myy77

• Vanha tekijä
« Vastaus #13 : Kesäkuu 21, 2007, 18:18:46 ip »

Sapettaa tuollainen touhu.

Mulla menee liuskoja sellaset 8-10 päivässä, näin sanoi lääkärikin huhtikuun lopussa kun kävin Meikussa kontrollissa. Sain liuskalähetteet sun muut ja toimitin ne Kivelään. Sitten kun hain liuskoja sieltä, mulle sanottiin, että "tää lähete on sitten voimassa 2 kk". Eli mun täytyi samantien anoa uutta lähetettä Meilahdesta, koska lähetteiden käsittely saattaa kestää jopa kuukauden.

Soitin saman tien d-hoitajalle Meikkuun, ja hän kans naureskeli tätä toimintaa. Ihan kun mun liuskatarve yhtäkkiä alenisi siihen "normaaliin" eli n. 4 liuskaan päivässä. Sain uuden lähetteen Meilahdesta ja se on nyt voimassa syyskuun loppuun. Hip hip hurraa!

Miten saa ns. jatkuvan liuskalähetteen (eli liuskatarve on määritetty jatkuvasti esim. 8 liuskaa päivässä)? Millä perusteilla? Tuntuu ihan hullulta tämä jatkuva paperityö ja anomusten rukoileminen ja eteenpäin toimittaminen. Turhaa duunia lääkäreille, hoitajille ja minulle. Jatkuvaa liuskalähetettä kyseli viime kerralla aivan ihana Kivelän omahoitotarvikejakelun hoitsukin.

Ärsyttää myös se, jos omahoitotarvikejakelussa sattuu olemaan sellainen ihminen (viimeksi ei siis ollut), joka ihmettelee papereista huolimatta, että "miten sulla voi mennä näin paljon liuskoja". Joskus olen sanonut kettuuntuneena, että " Ai onko sulla diabetes? Eläpä muutama päivä diabeetikkona niin jutellaan sitten lisää tästä liuskatarpeesta. Tää piikittely ei todellakaan ole mun harrastus vaan elämän jatkumisen edellytys. Lähtisitkö itse ajamaan autoa silmät sidottuina?"

Tämän jälkeen homma toimii yleensä. Tiedän, että tämä on ilkeää, mutta käämit palaa myös mulla joskus...
Kirjattu
Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä. (Antoine De Saint-Exupéry)

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Kesäkuu 21, 2007, 20:20:18 ip »

Lainaus:

Joskus olen sanonut kettuuntuneena, että " Ai onko sulla diabetes? Eläpä muutama päivä diabeetikkona niin jutellaan sitten lisää tästä liuskatarpeesta. Tää piikittely ei todellakaan ole mun harrastus vaan elämän jatkumisen edellytys. Lähtisitkö itse ajamaan autoa silmät sidottuina?"

Tämän jälkeen homma toimii yleensä. Tiedän, että tämä on ilkeää, mutta käämit palaa myös mulla joskus...

Tossa onkin vinkkiä seuraavalle kerralle, kun jostakin valittelevat Mulle ei liuskoista niinkään, vaan neuloista. Olen yrittänyt muistaa sanoa siihen päivittelyyn, että pistäpä samalla neulalla n. 10 kertaa päivän ajan ja tule sitten sanomaan jotakin, että käytän liikaa neuloja
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Linkkejä