Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Mihin asti imetystä ??  (Luettu 2019 kertaa)

maikki69

• Aktiivinen
Mihin asti imetystä ??
« : Toukokuu 31, 2007, 02:39:45 ap »

Toissa iltana tuli brittiläinen ohjelma imetyksen kestosta.
  Ohjelmassa oli erilaisia tapauksia. Oli kaksoset joita oli imetetty yli 2 vuotta.Oli 5v,mutta kaiken huippu minun mielestäni oli 8 vuotias tyttö jota imetettiin silloin tällöin ja välillä sai jopa isä nauttia imeskelystä. Ohjelmassa oli kyllä että imetyksestä täytyisi puhua enemmän ja suositella vauvan syntymän jälkeen ihan rohkeasti, mutta eikö jossain ole raja?

Itse olen imettänyt molempia tyttöjä noin kaksi vuotiaaksi, poikaani en voinut imettää, koska hän oli koko elämänsä laitteissa kiinni.

Mikä teidän mielestänne on ns. oikea ikävaihde jossa imetystä voisi alkaa lopetella ?
Kirjattu
Kokemus on se minkä saa. kun ei saa sitä mitä haluaa.....

Humalog pumpussa

Cattleya

• Matkailija
Re: Mihin asti imetystä ??
« Vastaus #1 : Toukokuu 31, 2007, 03:18:20 ap »

Imetin kaikkia lapsiani vähän reilun vuoden ikään. Taisi olla viimeinen siinä pari kuukautta yli vuoden. Aika oli meidän perheessämme mitä sopivin, ja yksi puoltavista seikoista oli unentarve. Niin kauan kuin lapsiani imetin, öisin herättiin syömään muutaman kerran. Mutta kun lopetin imetyksen, alkoivat katkeamattomat yöunet.
Kirjattu
tyttären (6/1999) D1-diagnoosi 5/2006
monipistoshoito Levemir + Novorapid

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Toukokuu 31, 2007, 10:18:38 ap »

Reilun vuoden vanhoiksi meidänkin tytöt söi tissimaitoa.

Vuoden ikäinen alkaa olla jo aika iso ja hampaatkin ovat terävät,  , lisäksi maidon ravintoarvolla ei liene tuossa vaiheessa enää suurtakaan merkitystä.

Läheisyyttä ja syliä voi lapselle antaa rajattomasti vaikkei tissiä antaisikaan, (isit on tietysti asia erikseen...  ).
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Arukiina

• Intoilija
« Vastaus #3 : Kesäkuu 08, 2007, 21:54:15 ip »

D-poika joi reilun vuodenikään asti tissiä ja puolivuotias tyttö ilmoitti lähes suoraan täysimetyksestä, että nyt riitti. Sitten äiti ostaa siis korviketta. Eikä ollut siis äidistä kiinni.....
Kirjattu
*** pumppailee Paradigm pumpulla ***

Elämä on.......

Teletappi

• Jäsen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 09, 2007, 08:51:56 ap »

Olen imettänyt noita vanhempia lapsia 5 kk:n ikään asti, tosin rinnalla on mennyt esikoisella korviketta. Samoin menee nyt kuopuksella, joka on kohta 3 kk.

Katsoin myös sivusilmällä tuota dokumenttia. Toki imetys on hyvä asia, mutta mielestäni dokumentti fanaattisista naisista, jotka pyrkivät kaikin tavoin tuomaan imetysasiaa esiin, on omiaan vain luomaan negatiivista kuvaa (esim. ihmisten suhtautuminen ostoskeskuksessa imettäviin äiteihin).   Se 8-vuotias sai minutkin voimaan pahoin  
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59