Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418482 viestiä  •  20021 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Matkustamisesta..  (Luettu 1515 kertaa)

1961leonda

• Vieras
Matkustamisesta..
« : Toukokuu 27, 2007, 18:50:33 ip »

..niin tuli mieleen tällainen asia, kun olen lähdössä Viroon. Pitäisikö olla jonkinmoinen todistus diabeteksesta,kun ei ikinä tiedä mitä sattuu..
Kirjattu

MiniMi

• Vieras
Re: Matkustamisesta..
« Vastaus #1 : Toukokuu 27, 2007, 20:00:10 ip »

Sinun kannattaa ottaa mukaan jonkinmoinen "todistus" siitä, että olet diabeetikko. Vaikka vaan "Olen Diabeetikko"-kortti, ja luettelo kaikista käyttämistäsi lääkkeistä, jos vaikka joudut sairaalaan etkä pysty itse asiaa selostamaan. Pidä kortti ja lääkeluettelo lompakossa, josta sen helposti ensiapuhenkilökunta löytää. AINA on myöskin pidettävä mukana reseptit kaikista reseptiä vaativista käyttämistä mukana olevista lääkkeistä. Tämä koskee kaikkia ulkomaille ja sieltä palaavia matkustajia (vaikka kyseessä olisi vaan päiväristeily Ruotsiin  ) Liian usein joutuu tulli ottamaan tarpeeellisiakin lääkkeitä matkustajilta pois kun ei reseptiä löydy Siitä sitten seuraa närää ja vaivaa+ vaaratilanteitakin kaikille osapuolille, paperityöstä puhumattakaan.
Itse lääkärintodistusta Diabeteksesta ei Viroon matkaana tarvitse, kunhan on ym. "dokumentit" mukana. Hyviää Vironmatkaa! MiniMi
Kirjattu

1961leonda

• Vieras
« Vastaus #2 : Toukokuu 27, 2007, 20:18:23 ip »

Kiitos !
Täytyypä hoitaa tarvittavat "dokumentit" kuntoon.

Kirjattu

kani

• Vieras
« Vastaus #3 : Toukokuu 28, 2007, 10:18:33 ap »

Hei,
No tuskin sun d-välineitä pois otetaan, ellei ole reseptiä, mutta ei kai se mitään ota jos ei annakaan, vaikka se mukana olisi. Itse pidän aina vähän ylimääräistä inskaa ja piikkiä mukana lyhyilläkin reissuilla, varulta.
Kerran kynä hajosi Tallinnan reissulla.

Virossa tunnetaan diabetes kuitenkin suht hyvin tänä päivänä.. Joten hyvää matkaa! Itse olen siellä käynyt varmaan toista sataa kertaa

Jos käytät jotain hivennaineta, tms. kannattaa ostaa niitä Viron apteekista. Mm. kalcium tuotteet maksavat alle puolet siitä mitä täällä, samoin monet särkylääkkeet.
Kirjattu

1961leonda

• Vieras
« Vastaus #4 : Toukokuu 28, 2007, 11:18:01 ap »

Hei!
Kiitos ja kumarrus taas vinkistä.
Siitä on ainakin 15v. kun olen viimeksi Tallinnassa käynyt.
Maisemat on varmasti muuttunut.

Täytyykin piipahtaa apteekissa ja täydentää vitamiinit ym. hivenainevarastot.
Kirjattu

Friita

• Vieras
« Vastaus #5 : Toukokuu 28, 2007, 11:38:38 ap »

Ei mulla ole Virossa ollut mitään reseptejä mukana eikä kyllä muutakaan dokumenttia asiasta, tosin olen vain piipahtanut siellä vanhempien luona. Muutenkin liikuin tutussa seurassa, liki koko ajan.
Kirjattu

MiniMi

• Vieras
« Vastaus #6 : Toukokuu 28, 2007, 19:36:59 ip »

No lähinnä mä tarkoitin sitä sillä kun sanoin että reseptit täytyy olla mukana ulkomailla matkusteltaessa, että kotiin palatessa reseptiä vaativat lääkkeet saatetaan ottaa pois tullissa. Monia lääkkeitähän käytetään doping- ja huumausaineena ym. ja elei reseptiä ole niin lääkkeet saatetaan ottaa pois.... Tietty Suomen puolella asia saadaan selvitettyä melko nopeasti jo pelkällä puhelinsoitolla (mm. omalle lääkärille), mutta aikaahan siinä saattaa kulua ja hermot kiristyä, joten suosittelen kuitenkin reseptin kuljettamista mukana. Eihän se edes paina mitään .....
Kirjattu

Friita

• Vieras
« Vastaus #7 : Toukokuu 28, 2007, 19:40:42 ip »

Nooh, mä vähän tarkoitin, että olisi varmasti hyvä, että ne reseptit olisivat matkassa, vaikka vain Viroon matkaisi Eli olen ollut vähän tyhmä... En oo koskaan ottanut niitä mukaan, vaikka missälie olenkin liikuskellut, mutta se tosin oli yli 10 vuotta sitten ja nythän säädökset esim. lentsikoissa on muuttuneet.
Kirjattu

Linkkejä