Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: aamunkoitto ja illankoitto ilmiö  (Luettu 21215 kertaa)

varis

• Aktiivinen
Re: aamunkoitto ja illankoitto ilmiö *DELETED*
« Vastaus #120 : Kesäkuu 06, 2007, 23:57:13 ip »

Viestin poistanut: Diabetesliiton tiedotus
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Re: aamunkoitto ja illankoitto ilmiö
« Vastaus #121 : Kesäkuu 07, 2007, 10:40:57 ap »

se on ihan totta että olisi hyvä opetella, mitkä itsellä on niitä vaikeita, ja nekin vaihtelee eri ihmisillä. Osa on inskaherkkiä, osa hiilariherkkiä, osa kumpaakin, osa ei kumpaakaan. Se on vaan hankalaa samalla jos perusinskakin on persiillään Se vaan kun erottaisi, milloin on kyse mistäkin.

Esim. eilen en malttanut olla illalla klo 22 aikaan olla maistelematta paria haarukallista tätä päivää varten valmiiksi tekemääni uunilohta, nukkumaanmennessä sokrut 5,1 ja aamulla yli kasin. Illalla en olisi voinut pistää kun olisi mennyt hypoille. Mutta kun tiesi että kyse oli kalasta, otti sen kasin tyynesti vastaan ja huomioi sen aamun pistoksessa eikä alkanut hätäilemään, että perusinskaa pitää rukata kun aamuarvo on korkeampi.

Ei varmaan tosiaan kaikkia tekijöitä voi ottaa aina kerralla huomioon, kuten stressiä tai proteiinien nostavaa vaikutusta, mutta musta on helpottavaa edes tietää, että em. tekijät voi nostaa - jos on päässä "valikoimaa" näiden poikkeuksien aiheuttajista, hyväksyy niiden ehkä aiheuttamat satunnaiset korkeat paremmin kuin jos ei tietäisi. Eli vaikka nää jutut tietääkin, ei niitä kaikkia ole pakko yrittää hallita??
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #122 : Kesäkuu 07, 2007, 11:08:13 ap »

Onks perusinska persiillään, kun sokrut on joskus satunnaisesti kasissa?

Tää on ny varmaan sitä salattia josta varis puhui
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #123 : Kesäkuu 07, 2007, 11:51:38 ap »

Mä erehdyin illalla käymään grillillä... Ei oikein kroppa tykännyt kepab-ranskalaisista aamusta. Nukkumaan mennessä sokerit hieman päälle 10 ja herätessä sokerit 15,4... Otin lukeman tyynesti vastaan Se rasva...
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #124 : Kesäkuu 07, 2007, 11:56:23 ap »

Lainaus:

Onks perusinska persiillään, kun sokrut on joskus satunnaisesti kasissa?

On, jos on raskaana. Tai se on ainakin hoitohenkilökunnan näkemys. Mutta tuskin Dadda tuon arvon tavoittelemista ohjeena muille antoi.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #125 : Kesäkuu 07, 2007, 12:27:08 ip »

ei tietenkään, kun sitä just sanoin, että kun tiesin että se kasi (joka on mulle poikkeuksellinen aamuarvo, juu ja tosiaan mulle tällä hetkellä ei-suositeltu, mut se ei ollut se pointti) johtui lohesta eikä perusinskasta, en koskenut perusinskaan.

Siis että mahdollisen syyn tietäminen auttaa mua olemaan korjailematta liikaa, mitä täällä on just ajettu takaa, ja nimenomaan että SATUNNAISTEN korkeiden arvojen taki ei kantsi koskea perusinskaan.

Se perusinskan persiillään olo oli viittaus vain joidenkin muiden aiempiin kommentteihin - kun ei voi heidän puolestaan sanoa, että onko vaan satunnaista ja johtuu sanotaan nyt vaikka lohesta tai sianruuasta, siis että ymmärrän että se etsiminen voi olla aika vaikeaa vaikka joku pikkuvinkki voikin auttaa joskus - eli en oleta että mun lohivinkki korjaa koko ongelmaa JOS just jollain henkilöllä vika onkin siinä perusinskassa

huoh mulla on monisanaisena vissiin tapana aina vaan sotkea asioita lisää selittämällä...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

varis

• Aktiivinen
« Vastaus #126 : Kesäkuu 07, 2007, 14:06:59 ip »

yksi tai kaksi keksia tai piparkakkua vika aikaan sotkee sokerit moneksi tunniksi...TR.Bernsteins kirjasta on uusi korjattu painos kaupan .www.amazzon.com
Kirjattu

Linkkejä