Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Accu-Check Aviva  (Luettu 6461 kertaa)

Ruiskaunokki

• Aktiivinen
Accu-Check Aviva
« : Toukokuu 11, 2007, 14:08:46 ip »

Sain vihdoin vaihdettua ikivanhan Accu-Check Compactini uudempaan versioon eli Avivaan, ja oon ollut kaikin puolin tyytyväinen siihen (mm. äänetön mittaus verrattuna Compactin kauheaan "rahinaan" on aivan loistavaa!). Nyt vaihdoin ekan kerran uuteen liuskapurkkiin, ja tietysti olin jo unohtanut käyttöohjeet, eli sen että uuden liuskapurkin aloituksessa pitäisi ensin vaihtaa myös se "control chip" mittarin sivussa. Niinpä tunnetusti huolimattomana persoonana heitin liuskapurkin pahvipakkauksessa olleen control chipin epähuomiossa roskiin pakkauksen mukana, ja nyt tietysti mittarin alkunäytölle tuleva koodi ei vastaa uudessa liuskapurkissa olevaa koodia... Onko siis kokemuksia Avivan käyttäjiltä, että uskallanko silti käyttää uuden purkin liuskat ja luottaa mittaustuloksiin, vai pitäiskö avata ihan uus purkki, jossa tuo control chip olis tallella??? Harmittaa vaan heittää 50 liuskaa roskiin....  
Kirjattu
D1 vuodesta 1987
"If you don't like where you are, move. You are not a tree. "

PateT

• Lentävä kynä
Re: Accu-Check Aviva
« Vastaus #1 : Toukokuu 11, 2007, 14:34:27 ip »

Sulla ei enää ole mahdollisuutta penkoa roskista  ts.dyykata roskikseen?
Nyt en muista;onko joka purkissa erinumeroinen control chip,muuten liuskapurkin kyljessä code(siitähän näet)
Mulla edelleen Accu-ChekCompact;ratiskoon;sitä ei tarvi kalibroida joka purkinvaihdossa,onneks!Muutenkin olen tykästynyt siihen,vaikka on aika kookas.
Eli alkuperäiseen kysymykseen,uskallat käyttää,mutta luottaa tuloksiin...
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

Ruiskaunokki

• Aktiivinen
« Vastaus #2 : Toukokuu 11, 2007, 14:44:34 ip »

Juu ei oo mahdollista, kun olin reissussa kun vaihdoin purkin, ja ko. roskis ei oo siis täällä kotosalla... Taitaa olla eri koodi siinä mun toisessakin uudessa purkissa. Mutta ajattelin hiukan testata nyt näillä kalibroimattomilla liuskoilla, eli kun esim. ennen lounasta mittaustulos oli 6.0 ja olotilakin ihan sen mukainen, niin mittaanpa nyt tunti lounaan jälkeen ja jos tulos on jotain "normaalia" eli kympin tienoilla, niin aion kyllä uskaltautua käyttämään tuon purkin... ei se nyt voi niin kuolemanvakavaa olla (varsinkin, kun mun hypotuntemukset on aika selkeät, eli niihin en välttämättä tarvi ees mittaustarkistuksia...)!!  
Kirjattu
D1 vuodesta 1987

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Toukokuu 11, 2007, 14:55:30 ip »

Aivan,tuskin näyttää ihan laidasta laitaan.
Ja sitten kohti PartyCityä,kun on näin ainutkertainen tilaisuus tässä kylässä,
tapahtumaa ja konserttoa joka nurkalla   ja iltamyöhään saakka  .
Kirjattu
-Marcelene Cox

Ruiskaunokki

• Aktiivinen
« Vastaus #4 : Toukokuu 11, 2007, 15:42:37 ip »

Kiitos, PateT... kyllä mä oon blondi... Ei sitten tullut mieleenkään tsekata mun toisen uuden liuskapurkin koodinumeroa ennen kuin luin sun viestit, oletin vaan että se on joka purkissa eri... Mutta nyt tarkistin, ja sehän on sama kummassakin uudessa purkissa! Eli lykkäsin vaan sen kalibrointitikun toisesta uudesta purkista mittariin ja pidän sen siinä molempien purkkien käytön ajan, eiköhän pitäis toimia niin kuin pitää...  

Missä päin maailmaa on Party City???
Kirjattu
D1 vuodesta 1987

Piisamirotta

• Veteraani
« Vastaus #5 : Toukokuu 11, 2007, 15:58:31 ip »

PateT varmaan tarkoitti tuota meidän Helsinkiä. Olisko siellä tänäviikonloppuna niitä Euroviisuhässäköitä... Ei täällä napapiirin puolella olla niin kamalan tietoisia (tai kiinnostuneita) niistä .
Kirjattu
Piisamirotta
DM1 (pumppu, Humalog)
<i>"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo." -Nalle Puh-</i>

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Toukokuu 11, 2007, 15:58:59 ip »

HELSINSKI   on kuulemma maailman coolein paikka tällä hetkellä,kun on Euroviisut!!!!

Mutta mainiota Ruiskaunokki,ett liuskat passas.
Terveisiä Dubliniin!
Pate,nysse ryysii stadiin
Kirjattu
-Marcelene Cox

Ruiskaunokki

• Aktiivinen
« Vastaus #7 : Toukokuu 11, 2007, 16:20:35 ip »

Helsinkipä tietysti... on vähän liian kauan siitä kun oon vieraillut kotoisessa pääkaupungissamme, meinas jo unohtua että sekin on olemassa...   Ite oon muuttanut jo Dublinistakin pienemmän kaupungin ympyröihin, joten minkäänlaiseen pääkaupunkihulinaan ei oo mahiksia - mihin oon kyllä ihan tyytyväinen, onpahan nyt jopa oma pieni takapiha eli melkein luonnossa elellään!!  

Meitsi on yksin puolikipeenä kotona, noh, saapahan ainakin rentoutua ja surffailla netissä...viisu-uutiset on kyllä luettu Iltiksen sivuilta ja huomenna ois tarkotus katsoa telkastakin minkälainen meininki siellä on!!  
Kirjattu
D1 vuodesta 1987

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #8 : Syyskuu 22, 2007, 02:45:47 ap »

kysyisin lisää kokemuksia Avivasta, kuulin tänään liuskajakelussa että tää hemmetin kilpailutus on levinnyt tännekin eikä rakkaaseen ascensia contouriini saa enää liuskoja... mahdollisesti aviva on sitten se seuraava. Contouria ei tarvii koodata, tulos 15 sec, pieni verimäärä... paneeko aviva paremmaksi?!

Ainakin näytti isolta rohjolta... anteeksi vaan kakkoset, mutta johtuisko teidän kasvavasta ylivoimaisesta määräenemmistöstä ja korkeahkosta keski-iästä,  että kaikki tarjolla olevat hoitovälineet alkaa olla isoja, isonäppäimisiä ja isonäyttöisiä rohjoja...   mikä muu välineistö vaan KASVAA kokoa koko ajan?!

Mitähän ne noista "hankintarenkaista" päättävät menevät ihmiset sanoisivat, jos saisivat työsuhdeautoksi rekan ja puhelimeksi jonkun takavuosien banaanin, kannettavaksi 20-kiloisen salkun, eikä mallia saisi itse valita? musta hoitovälineet ei ole mitään yksityisiä, kotona salassa käytettäviä "mikä-vaan-kelpaa-kuhan-sairaus-hoituu" -juttuja, vaan just noihin työsuhdevehkeisiin verrattavia työvälineitä oman elämän hallintaan, joiden on sovittava omaan elämäntyyliin ja tarpeisiin!!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

mellitus77

• Vieras
« Vastaus #9 : Syyskuu 22, 2007, 23:52:19 ip »

Juu kyllä päättäjille olisi hyvä antaa jotain tuollaista tavaraa, tai ainakin "diabetes Tamagotchi"

Kokemukseni perusteella AVIVA on hyvä ja tosi helppo, ja ymmärtääkseni hyvin luotettava=toistava. Eli mittausaika VAIN 5 sekuntia ja näytemäärä 0,6. 500 tulosta muisti ja voi purkaa infralla tietsikalle, josta saa tosi hyvät grafiikat. Näppärää!

Kaikenlisäksi mittarissa kumiset reunukset eli ei luista näpeissä ja on hyvin muotoiltu. Mielestäni pienempi itse asiassa. Liuska erittäin hyvä kokoinen, helppo käsitellä.
Mukana aivan loistava, ihan omaa luokkaa, pistoskynä MULTICLIX. Lansetit rullassa

Tämä minun kokemukseni AVIVA:sta. Toivottavasti apua.
Kirjattu

Yuza

• Vieras
« Vastaus #10 : Syyskuu 23, 2007, 00:31:24 ap »

Kuulostaa muuten hyvältä mittarilta, mutta tuo koodiliuskojen kanssa leikkiminen on selvä miinus käytettävyydelle. Kaikki kolme mittaria joita olen käyttänyt, osaavat kalibroinnin automaattisesti ilman ylimääräisiä säätämisiä.

Tampereen kaupungilla on reilun vuoden ollut käytössä kilpailutuksen tuloksena hyvin helppo, nopea, vaivaton ja hyvin pienen verimäärän vaativa mittari, joka on vieläpä luotettava ja varsin pienikokoinen. Merkki muistaakseni Arkray. Kuulemma liuskatkin ovat selvästi muita halvempia, joten toivoisi mahdollisimman monen kunnan kilpailuttavan nuo vehkeet, jos vaikka loppuisi se liuskoista tappeleminen viimein. Muuta negatiivista en mittarista löytänyt kuin halvan oloisen ulkonäön.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #11 : Syyskuu 23, 2007, 10:15:02 ap »

kiitos kommenteista! tuo koodaus muakin ärsyttää, mutta muuten mellitus kuulosti hyvältä sun kuvauksen perusteella! noita purkuohjelmia ei vaan koskaan oo mäkkiin...

mun nykyinen näyttää muuten ihan tamagotsilta ja sellaisena se on kerran löytötavaroihin viety... eli siro ja söpö on!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Syyskuu 23, 2007, 12:11:21 ip »

Pitäis alkaa tehdä kauppaa näillä liuskoilla, kun aika moni joutuu käyttämään sellaista, mistä ei tykkää Mä vaan sain tuon contourin TK:sta ja joudun kohta hyllyttämään rakkaan OTUS:n. *HUOKS*
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Kuulakas

• Vieras
« Vastaus #13 : Syyskuu 23, 2007, 12:59:02 ip »

Jouduin myös vaihtamaan entisen mittarini säästöjakelumuutosten takia Accu-Chek Avivaan ja samalla huomasin liuskoissa halpuuden lisäksi toisenkin muutoksen; uudentyyppiset mittaliuskat eivät enää kelpaa entiseen tapaan mittariin jos viimeinen käyttöpäivä on ohi.

Siispä yllätys on myös pieni huononnus sikäli, ettei enää voi jemmata pahan päivän varalle hyvinä aikoina yli jääneitä liuskoja, koska mittari näyttää niillä Erroria eli virhettä eikä kelpuuta niitä. Tällä ominaisuudella on suuri merkitys käyttäjille jotka tarvitsevat paljon mittauksia ja asuvat rajoitetun ilmaisjakelun alueilla.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Syyskuu 23, 2007, 13:05:58 ip »

Vinkki:
Minä huijaan omaa mittariani (Precision Xceed), säätämällä mittarin päiväystä taaksepäin. Verensokeriliuskat eivät minulla ehdi vanhentua, mutta ketoliuskat kyllä.

Jos käyttää jotakin tietokonepurkuohjelmaa, konsti saattaa kyllä sekoittaa kirjanpitoa.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Linkkejä